به گزارش پایگاه خبری نشان :

سحر دولتشاهی گرچه دیر آمد اما زود در صحنه تئاتر و تلویزیون چهره شد. سحر دولتشاهی را همگان به زن سابق رامبد جوان می شناختند تا یک روز همه چیز برعکس شد. سحر دولتشاهی به یکباره با همایون شجریان دیده شد که تعجب بسیاری را برانگیخت. سحر دولتشاهی با استعدادی مثال زدنی همچنان روی صحنه تئاتر می درخشد.

ظهور سحر دولتشاهی 

سحر دولتشاهی زاده 16 مهر سال 1358 در شهر تهران است. سحر دولتشاهی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما است. او مدرک مترجمی زبان و ادبیات نمایشی دارد. به دلیل بازی در فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان در سال 90 نامزد ججایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن از چهاردهمین جشن خانه سینما شد. اما سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به دلیل بازی در فیلم عصر یخبندان در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به او رسید.

سحر دولتشاهی فعالیت هنری اش را با تئاتر آغاز کرد و بازی در تئاتر موقعیت های خوبی را پیش روی او گذاشت و او را با سینما و تلویزیون بیشتر آشنا کرد. در همین حضور در صحنه تئاتر بود که با رامبد جوان اشنا شد. سحر در 27 اسفند سال 87 با رامبد جوان ازدواج کرد و 6 سال بعد سال 93 از او جدا شد.

سحر دولتشاهی

نحوه آشنایی سحر دولتشاهی با رامبد جوان

اولین ازدواج سحر دولتشاهی با رامبد جوان، بازیگر و کارگردان تلویزیون و سینما در تاریخ 27 اسفند 87 بود. درواقع سحر دولتشاهی همسر دوم رامبد جوان بود. آشنایی این زوج هنری از تئاتر شکل گرفت، به گفته دولتشاهی آنها دوستان مشترک زیادی داشتند و دورادور همدیگر را می شناختند و سرانجام آشنایی شان به ازدواج ختم شد. البته این ازدواج دوام نداشت و در سال 1393 در سکوت خبری طلاق آنها شکل گرفت چراکه هردوی آنها معتقد بودند مردم نباید وارد حریم خصوصی آنها شوند! البته این جدایی را سحر دولتشاهی مثبت عنوان کرد و مدعی شد در سال 1393در عین حال که سال شلوغی را پیش رو داشت در تنهایی لذتبخشی نیز سال را سپری کرد و هم از نظر بازیگری و هم از خیلی جهات دیگر رشد داشته است. گفتنی است، بازی سحر دولتشاهی در سریال "مسافران" ساخته همسر سابقش رامبد جوان در سال 1388 در نقش آدم فضایی بسیار مورد پسند قرار گرفت.

سحر دولتشاهی

ماجرای ازدواج سحر دولتشاهی با همایون شجریان

عادل فردوسی پور در برنامه فوتبال 360‪ به گفت‌وگو با همایون شجریان، خواننده پرداخت و در این میان درباره ارتباط این هنرمند با سحر دولتشاهی هم صحبت شد و همایون شجریان از رابطه عاشقانه‌اش با این بازیگر صحبت کرد

عادل در ابتدا گفت من به کنسرت سی آمدم و کار متفاوتی بود و فکر می‌کنم که رابطه تو با سحر دولتشاهی هم از همانجا جدی شد درست است؟ و شجریان در پاسخ می‌گوید: بله کنسرت سی کار متفاوتی بود و تجربه تازه‌ای برای ما به حساب می‌آمد. این را می‌دانی که 50 درصد از بچه‌های سینما رفقای بسیار صمیمی و نزدیک من هستند ولی بعد از کنسرت سی شرایط به گونه‌ای پیش رفت که من و سحر یار یکدیگر باشیم.

سحر دولتشاهی از آن دست بازیگرهاست که به معنی واقعی کلمه پله پله مسیر را طی کرده. در دانشگاه ادبیات نمایشی خوانده، در تئاتر بازیگر بوده، دستیاری و مترجمی کرده، مدیر گروه بوده، در فیلم کوتاه و نیمه بلند و بلند و سریال بازی کرده، سیمرغ بلورین گرفته، از نقش دوم به اول رسیده و همین جور آرام آرام راهش را می رود و به قول خودش با کسی دعوایی ندارد. هزار امید دارد و هزار راه نرفته و مهم تر از همه هزار آرزوی خوب برای دیگران و همیشه در تلاش برای آن که از خودش انسان بهتری بسازد.

در روزهایی که وارونگی هوای تهران نفس کشیدن را سخت کرده، به بهانه اکران فیلم وارنگی با او در تراس کافه موسسه «بامداد» به گفتگو نشسته ام. گفتگویی که از اضطراب و نگرانی هایش شروع می شود و به آرزوی صلح با خود و هوایی تازه برای نفس کشیدن ختم می شود.