به گزارش پایگاه خبری نشان :

سود سهام عدالت در زمان دولت دهم بین مردم توزیع شد. سود سهام عدالت به دارندگان آن طبق معمول پرداخت می شود. سود سهام عدالت شاید کم باشد ولی خیلی ها را جذب خود کرده است. سود سهام عدالت را باید از نگاه دیگری مورد سنجش قرار داد.

سهام عدالت

تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان

سعادتی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹ میلیون نفر سهام‌دار سهام عدالت در کشور داریم، از تعیین تکلیف سهام عدالت حدود ۳ میلیون متوفی خبر داد.

مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید رئیس سازمان بورس از یک کارخانه‌ شالیکوبی در بخش لاله‌آباد شهرستان با اشاره به قرار دادن سه کالای اصلی استان شامل برنج، کیوی و مرکبات در لیست بورس کالا اظهار کرد: اجرای این کار مراحلی دارد، موافقت اولیه آن گرفته شده و میزان سرمایه‌گذاری آن پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه هدف‌مان حذف دست دلالان و ارائه مستقیم کالاها به بورس است، با اشاره به برگزاری جلسه با معاون اول و وزیر اقتصاد، تصریح کرد: خرید برنج به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تن در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح و کار آن آغاز شده است. 

عضو فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت سود پرداخت سهام عدالت اظهار کرد: در حال حاضر ۴۹ میلیون نفر سهام‌دار  سهام عدالت در کشور داریم.

وی با بیان اینکه ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جاماندگان به این‌ جمع اضافه خواهند شد، گفت:  به‌صورت نمادین از فرزندان چند شهید مدافع حرم به‌عنوان اعضای جدید رونمایی خواهد شد.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف سهام عدالت حدود ۳ میلیون متوفی خبر داد.

رئیس سازمان بورس نیز در این بازدید گفت: تمام تلاش مان تامین مالی و حمایت افرادی است که در انبارها قصد خرید برنج دارند تا شاهد اصلاح قیمت و کمک به کشاورزان باشیم.

مجید عشقی اظهار کرد: در بورس کالا این آمادگی را داریم که فروش مستقیم داشته باشیم تا دست دلالان کوتاه شود. تمام تلاش مان تامین مالی و حمایت افرادی است که در انبارها قصد خرید برنج دارند تا شاهد اصلاح قیمت و کمک به کشاورزان باشیم.

سهام عدالت

نگاه جدید سازمان بورس به سود سهام عدالت

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار داشت: باید شرکت‌های سرمایه‌گذارپذیر این سودهای سهام عدالت را پرداخت کنند و با دریافت این سودها در آینده نزدیک سود سهامداران پرداخت می شود اما امروز نمی‌توان زمان قطعی آن را اعلام کرد.

مجید عشقی درباره بازگشایی نماد سهام عدالت گفت: بازگشایی نماد پس از تشکیل مجامع شرکت‌های استانی انجام خواهد شد اما در حال حاضر اختلاف نظرهایی در نحوه برگزاری مجامع وجود دارد که پس از برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت نماد آن هم بازگشایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته در یکی دو سال گذشته نیز این بحث مطرح شده بود که گویا منابع در نظر گرفته شد تکافوی اینکه به 5 میلیون نفر، هر کدام 10 میلیون تومان سهام عدالت بدهیم، نمی‌داد. البته به تازگی بر اساس اعلام وزیر اقتصاد نامه‌نگاری‌هایی در این زمینه انجام شده است.

سود سهام عدالت از ابتدا تاکنون

سال گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به‌عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شد. بر همین مبنا مقرر شد به هر کدام از جاماندگان سهام عدالت، ۱۰ میلیون تومان سهام تخصیص یابد که البته در نهایت، رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی از درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد.

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی آن زمان در مورد دلیل این درخواست توضیح داده بود که حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به‌عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند که این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد، درحالی‌که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران قرار است دو درصد سهام بانک ملت، سه درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد از سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری شوند و باید گفت منابع در نظر گرفته شده، منابع موردنیاز را پوشش نمی‌دهد.

سرانجام پیگیری‌های تیتر کوتاه منجر به پاسخ سخنگوی سهام عدالت شد و در همین باب اکبر حیدری تشریح کرد:  احتمال دارد پس از نهایی شدن و اتخاذ تصمیماتی که در جریان است، تغییراتی اساسی رخ دهد و با صحبت‌های منتشر شده در این تاریخ مغایرت داشته باشد. در پی این تغییرات اساسی تمام موضوعات از قبیل تخصیص سهام عدالت به جاماندگان و تقسیم سود سهام عدالت در انتظار تصمیم هیئت دولت قرار می‌گیرد، در نتیجه برای وصول پاسخ غایی با کمال پوزش باید هفته آینده مصاحبه صورت گیرد.