به گزارش پایگاه خبری نشان :

طناز طباطبایی در فیلم «خورشید» خوش درخشید و برای ایفای این نقش سیمرغ  بُرد. طناز طباطبایی از بازیگران مطرح تلویزیون و سینمای کشور است. طناز طباطبایی در کنار هنرپیشگی به مهارت در عرصه های دیگر شغلی نیز دارد.طناز طباطبایی به زوایای فعالیت اقتصادی واقف است.طناز طباطبایی به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازی درخشانی را در سریال یاغی انجام داد.

طناز طباطبایی

جوایز طناز طباطبایی

در سال 1388 اولین تندیس نقش مکمل زن از جشن منتقدان سینما را برای فیلم صداها دریافت کرد. در فیلم مرهم به بهترین نحو توانایی های خودش را نشان داد و با سریال پرانتز باز ، نامزد جایزه بهترین بازیگر کمدی تلویزیون شد.

طناز طباطبایی با بازی درخشانش در فیلم هیس دخترها فریاد نمیزنند در سال 1393 برنده لوح تقدیر و جوایزی از جشنواره های بین المللی به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن شد. 

زندگی حرفه ای طناز طباطبایی

طناز طباطبایی فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. او از سال ۱۳۷۹ وارد عرصه بازیگری شد و در کلاس‌های آزاد بازیگری هیوا فیلم توانست دوره بازیگری را بگذراند. پس از یک ماه برای بازی در مجموعهٔ ذبیح انتخاب شد. اما اولین فیلم سینمایی او دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی بود که در فیلم به اسم خودش اولین حضورش را در فیلم‌های سینمایی رقم زد. او به جز بازیگری در عرصه‌های دیگری از جمله موسیقی و نقاشی هم فعالیت داشته‌است.

طناز طباطبایی

وی با بازی در مجموعه تلویزیونی میوه ممنوعه که جز نقش‌های اصلی سریال بود مطرح شد. در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم صداها شد. او در فیلم مرهم توانایی‌های خودش را بیشتر نشان داد. در سال ۱۳۸۹ در فیلم گزارش یک جشن به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بازی کرد که این فیلم توقیف شده‌است. طباطبایی در سال ۱۳۹۶ برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یازدهمین دوره جشن منتقدان سینمای ایران برای بازی در فیلم ویلایی‌ها انتخاب شد.

مرور فیلم های طناز طباطبایی

فیلم بی رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری به تهیه کنندگی سعید سعدی و هومن سیدی است که در چهلمین جشنواره فجر حضور داشت. این اثر در ژانر درام اجتماعی تولید شده و مواجهه‌ رویا را با دختری بی‌نام ‌و نشان به تصویر می کشد که آغازی برای اتفاقاتی عجیب در زندگی رویا و بابک است. 

طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم‌رودی، رضا داودنژاد، مائده طهماسبی ، تیام کرمانیان و... در این اثر به هنرمندی پرداخته‌ اند. 

در این فیلم طناز طباطبایی در نقش رویا درخشیده است “رویا” زن جوانی است که  با همسر خود بابک (صابر ابر) قصد مهاجرت از ایران را دارند. او دو هفته پیش از مهاجرت با دختری بی‌نام و نشان مواجه می‌شود که حضور دختر در زندگی آنها به اتفاقاتی عجیب منجر شده و هویت رویا را دچار دگرگونی می‌ سازد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی زن در چهلمین جشنواره فیلم فجر به طناز طباطبایی برای ایفای نقش در فیلم «بی رویا» رسید.

طناز طباطبایی

ورود طناز طباطبایی به هنر

طناز طباطبایی در 18 سالگی(سال 1380) با شرکت در کلاس های آزاد بازیگری هیوا برای بازی در سریال جوانی به کارگردانی سعید سلطانی انتخاب شد و اولین تجربه بازیگری حرفه ایش را بدست آورد.

این بانوی هنرمند در 21 سالگی (سال 1383) در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی به سینما راه یافت. او با سریال میوه ممنوعه در سال 85 با نقش غزاله که جز نقش های اصلی فیلم بود مطرح شد و توانایی هایش را به چالش کشید.