به گزارش پایگاه خبری نشان :

احسان علیخانی از ساکنین بالاشهر است، 2 خواهر و یک برادر دارد و خودش ته طاقاری است. احسان علیخانی در برنامه ماه عسل چهره شد و خیلی قوی در اجرا است. احسان علیخانی را نباید دست کم گرفت او که کچل شده بود توانست مو بکارد که قیافه اش از روز اولش بهتر شد. احسان علیخانی هنوز ازدواج نکرده اما خاطرخواه زیاد دارد. احسان علیخانی مجری است که در گرفتن اشک از مردم مهارت دارد.

احسان علیخانی

تحصیلات احسان علیخانی

احسان علیخانی سال 1379 با رتبه 770 وارد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران شد و فارغ‌التحصیل لیسانس رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران می باشد. او از همان مقطع پیش دانشگاهی علاقمند به بازیگری و کارگردانی بوده اما با مشورت به این نتیجه رسیده که به مقوله هنری بعنوان شغل دوم نگاه کند.

احسان علیخانی زمان انتخاب رشته بین حقوق و مدیریت مردد بود اما در همان زمان با رفتن به دادگاه و قدم زدن در راهروهای آن به این نتیجه رسید که رشته مدیریت بازرگانی را انتخاب نماید.

شایعات درباره ازدواج احسان علیخانی

شایعات زیادی در مورد همسر احسان علیخانی در فضای مجازی به گوش می رسد اما او هنوز ازدواج نکرده و مجرد است و انتشار عکس های مختلف با نام همسر وی صحت ندارد.

احسان علیخانی از دوستان نزدیک مرحوم پاشایی (خواننده) بود و اولین نفری بود که بعد از فوت مرتضی پاشایی به‌صورت تلفنی روی خط برنامه گلخانه آمد و این خبر را اعلام کرد. او در میان هنرمندان به بازیگری رضا کیانیان و پرویز پرستویی علاقمند است.

احسان علیخانی یکی از طرفداران دو آتیشه تیم پرسپولیس است، او در دوران دبیرستان 1/5 سال در تیم نوجوانان پرسپولیس تهران و 1 سال در سایپا بازی کرد ولی بعلت شکستگی پا دیگر قادر به بازی در چمن نبود. سپس سراغ فوتسال و تنیس نیمه حرفه ای رفت.

به گفته ی خودش، احسان در تقلب رساندن به همکلاسی هایش حرفه ای بوده و به عنوان یکی از دانش آموزان فعال در برگزاری جشن ها و مراسم مدرسه فعالیت میکرد. او در دوران مدرسه دانش آموزی درسخوان اما شیطون بود به همین دلیل مدیر مدرسه برای مهار شیطنت او را مبصر کلاس می کرد.

احسان علیخانی

زندگینامه هنری احسان علیخانی 

احسان علیخانی دوره های آموزش هنری را در باشگاه مهرورزان جوان طی کرد و سپس به عنوان اعضای گروه صحنه و دستیار کارگردان وارد فیلمسازی و ساخت تیزر تبلیغاتی شد.

احسان علیخانی در سال 1380 به عنوان بازیگر در سریال پرونده های مجهول به کارگردانی جمال شورجه بازی کرد. او در این سریال دستیار کارگردان نیز بوده و بازی در آن اولین و آخرین تجربه بازیگری احسان علیخانی بوده است.

احسان علیخانی با دیدن اجرای جواد یحیوی به کار اجرا علاقه مند شده و بعد از گرفتن لیسانس با معرفی باشگاه مهرورزان با اجرای برنامه پسرای ایرونی در تلویزیون کارش را آغاز نمود. سال 1383 اجرای برنامه صبح آمد را برعهده داشت و با دستیابی به شهرت از سال 1384 اجرای برنامه جزر و مد و بعد از آن برنامه ماه عسل را برعهده گرفت.

جالب است بدانید در سال 87 بخاطر مشکلات سلیقه ای اجرای برنامه ماه عسل به محسن افشانی سپرده شد اما افشانی در همان هفته اول نشان داد توانایی اداره برنامه را ندارد به همین دلیل علیخانی دوباره بعنوان تهیه کننده و مجری به این برنامه بازگشت.

سال 89 نیز دوباره بخاطر مشکل علیخانی با مدیران شبکه اجرای ماه عسل به مرحوم حسن جوهرچی سپرده شد اما دوباره سال 90 علیخانی به برنامه بازگشت. در سال 91 هم علی ضیا مجری برنامه ماه عسل بود که به علت عدم توفیق او دوباره ماه عسل به علیخانی بازگردانده شده و دیگر او تا پایان این برنامه در سال 96 احسان علیخانی اجرای این برنامه را بر عهده داشت.

کارگردانی و تهیه کنندگی احسان علیخانی

احسان علیخانی سال ها به عنوان دستیار کارگردانی کار کرده و سال 81 بعنوان کارگردان آیتم وارد شبکه 1 شد. او کارگردانی مستندهای شیخ بهایی – المپیاد فیزیک اصفهان، کارگردانی 2 دورهٔ جشن سالگرد شبکه سه و جشن قهرمان قهرمانان، کارگردانی برنامه عصر جدید و جوکر و... را بر عهده داشته است.

علیخانی به جز تهیه کنندگی برنامه هایی مانند عصر جدید، ماه عسل، ویژه برنامه های سال نو، جوکر و... تجربه سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی در فیلم‌های بدون تاریخ، بدون امضاء و برف آخر را در کارنامه دارد.

ماه عسل برنامهٔ زندهٔ تلویزیونی به کارگردانی و تهیه کنندگی احسان علیخانی بود که از سال 1386 تا 1397 هر سال ماه رمضان حوالی ساعت 19 و پیش از افطار از شبکه سه سیما پخش می‌شد.

اجرای این برنامه را احسان علیخانی بر عهده داشت، او در برنامه مناسبتی ماه عسل مهمان هایی را دعوت می کرد که در زندگی خود با حادثه ای روبرو شده یا توانسته بودند کار مهمی انجام داده و بر زندگی افراد دیگر تأثیر گذارند.

این برنامه از سال 1386 پخش شد، و پس از پخش دوازده فصل در ماه‌های رمضان، سرانجام بر اساس گفته خود آقای مجری به دلیل ناراحتی او از تصویرسازی عجیب و غیرواقعی و توقع غیرمنطقی برخی افراد در سال 1397 به پایان رسید.

احسان علیخانی

برنامه عصر جدید احسان علیخانی

عصر جدید اولین و بزرگ‌ترین برنامه استعدادیابی تلویزیونی در ایران کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی است.

این مسابقه استعدادیابی فرصتی برای شرکت کنندگان در رشته های مختلف هنری، علمی، ورزشی و سرگرمی فراهم کرده است تا به مراحل بالاتری در حرفه خود راه یابند.

داوران فصل قبل عصر جدید رویا نونهالی، امین حیایی، آریا عظیمی نژاد و سید بشیر حسینی بودند اما در فصل سوم این برنامه به جز امین حیایی داوران دیگر تغییر کرده و مجید حسینی، کارن همایونفر و ژاله صامتی داوری را بر عهده دارند.

منبع: گشتنی