به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: آخر این ماه قرار است برای سهام عدالتی ها سود واریز شود و این سوال برای جاماندگان سهام عدالت پیش آمده که سود سهام عدالت برای جاماندگان سهام عدالت هم واریز خواهد شد؟ امروز خبر مهمی درباره ثبت نام جاماندگان سهام عدالت منتشر شد. جاماندگان سهام عدالت در سایت زیر اقدام به ثبت نام سهام عدالت بکنند.

آغاز ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از آخرین فرصت به جاماندگان دریافت سود سهام عدالت خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این شرکت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبه‌رو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (Sejam.ir) یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت سهام عدالت (Sahamedalat.ir) در فرآیند دریافت سود سهام خود قرار گیرند.

بر اساس این اطلاعیه، «شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت» مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

هم اکنون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درحال دریافت سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ از شرکت‌های سرمایه پذیر و آماده سازی واریز سود تا پایان آذرماه جاری به مشمولان است.

جاماندگان سهام عدالت/ خبر فوری از واریز سود سهام عدالت

به گفته باغستانی، همین امر باعث شده فعلا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نتواند سود مرحله نخست سهامداران عدالت را پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: بنا داریم در صورت دریافت بخشی از این سود، طی دو مرحله سود سهام عدالت را تا پایان سال به حساب دارندگان سهام عدالت واریز کنیم.

شرکت‌های «گروه مپنا، فجر انرژی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، فولاد آلیاژی ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و پارس سویچ» هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند.

عشقی رئیس سازمان بورس تاکید کرد: این شرکت‌ها در صورتی که هر چه سریع‌تر سود را واریز نکنند، جریمه می‌شوند که در مرحله اول به کمیته اخلاقات فراخونده خواهند شد و اگر باز هم واریز نکنند از طریق قضایی وارد می‌شوند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان سال واریز می شود، گفت: این سود با دوره‌های مختلف متفاوت است و دارندگان سهام عدالت سهام‌های مختلفی دارند. افرادی که سهام یک میلیون تومانی دارند در این مرحله یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: افرادی که برگه سهام ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومانی دارند، سود ۶۰۰ هزار تومانی به حساب آنها اریز می‌شود.

با این حساب خانوارهای 5 نفره که برگه سهام عدالت 500 هزارتومانی دارند این ماه رقم 2 میلیون و 600 هزارتومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

جاماندگان سهام عدالت / سود سهام عدالت 1402 کی واریز میشود

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت خاطرنشان کرد: مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت فعلاً به صورت آزمایشی در دو استان زنجان و خراسان شمالی برگزار می‌شود و سایر استان‌ها نیز از سال آینده مجامع خود را آغاز می‌کنند.

محمد باغستانی با اشاره به اینکه تاکنون از ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیری تعدادی کل و تعدادی هم بخشی از سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ را به حساب‌ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرده‌اند، گفت: با وجود پیگیری‌های مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، تاکنون شش شرکت هم سود سهام عدالت خود را پرداخت نکرده‌اند.

وی افزود: شرکت‌های گروه مپنا، فجر انرژی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، فولاد آلیاژی ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و پارس سویچ هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین