به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده:سود سهام عدالت با افزایش چشمگیری از ساعات آینده در حال واریز می باشد. رقم سود سهام عدالت بمناسبت شب یلدا زیاد شد. جدیدترین رقم سود سهام عدالت 1402 امروز اعلام شد.آخرین خبرها درباره سود سهام عدالت 1402 را با هم در سایت نشان 24 می خوانیم.

مبلغ دقیق سود سهام عدالت اعلام شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی جزئیات واریز سود سهام عدالت را اعلام کرد.

سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی: ۶۸۱ هزار تومان، سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی: ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی: یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان دریافت می کنند. اگر خانواده ای 4 نفره برگه سهام عدالت 500 هزارتومانی داشته باشند تا ساعاتی آینده مبلغ 2/944/000 تومان بحساب آن ها از سوی دولت واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت : بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان سود از فردا «پنجشنبه» به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود. 

محمد باغستانی با اعلام اینکه واریز سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ برای بیش از ۴۳ میلیون سهامدار از فردا آغاز خواهد شد، اظهار کرد: سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند، به ترتیب ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه افزود: سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ تومان سود به حساب آنها واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت / قیمت فروش سهام عدالت چقدر است؟

ارزش سهام عدالت حدود ۱۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۲۷۶ تومان است. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۹۶۵ تومان رسیده است.

سود سهام عدالت

یک میلیون سهامدار متقاضی سود سهام عدالت مشکل شماره شبای دارند

وی با بیان اینکه برای هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت سود در این مرحله واریز خواهد شد، ادامه داد: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان Sejam.ir در فرایند دریافت سود در دوره های بعدی قرار گیرند.

باغسنانی با بیان اینکه بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند، گفت: وراث این گروه از سهامداران که در طول هفته های گذشته به شعب شرکت های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب مراجعه و اطلاعات خود را در سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (میراث) ثبت کرده اند، در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان خود را دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اضافه کرد: در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می توانند سود سنوات سال های قبل را دریافت کنند.

سه شرکت سود سهام عدالت را واریز نکردند

وی با قدردانی از شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را در موعد مقرر پرداخت کردند، گفت: سه شرکت گروه مپنا، فجر انرژی خلیج فارس و گروه سرمایه گذاری صنعتی ایران سود مشمولان سهام عدالت را به حساب های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که امیدواریم این سه شرکت نیز تا اواسط اسفندماه امسال سود این گروه از سهامداران را پرداخت کنند تا بتوانیم کل سود سهامداران عدالت را تا پایان سال به حساب آنها واریز کنیم.

خبر فوری درباره پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از واریز مرحله اول سود سهام عدالت از فردا پنجشنبه ۲۳ آذر خبر داد.

مجید عشقی گفت: در این مرحله برای ۴۵ میلیون سهامدار عدالت که شماره شبای معتبر دارند متناسب با دارایی، از ۷۳۶ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان به حساب سهامداران واریز می‌شود.

عشقی گفت: سود وراث متوفیان سهام عدالت که تعیین تکلیف شدند نیز به‌همراه سود سهامداران عدالت به حساب وراث واریز خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به این پرسش که آیا تمام شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز کردند، گفت: برخی از شرکت‌ها زمان واریز سودشان فرانرسیده است، سود این شرکت‌ها تا پایان سال به‌همراه سود شرکت‌های غیربورسی به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت

سهام عدالت / آزادسازی سهام عدالت و ساماندهی آن

وی به آزادسازی سهام عدالت اشاره کرد و گفت: صدور فرمان آزادسازی سهام عدالت طی ابلاغیه مورخ 9 اردیبهشت سال 1399 مقام معظم رهبری، ساماندهی این طرح و فراهم کردن بستر لازم جهت بهره مندی مشمولین آن که اکثراً جزء پایین‌ترین اقشار درآمدی جامعه هستند؛ از محل منافع حاصل از آن یعنی توزیع سود نقدی در مجامع سالانه شرکت ها و همچنین اداره و خرید و فروش این سهام به عنوان مبنای آزادسازی سهام عدالت، در دستور کار وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای عالی بورس و اوراق بهادار  قرار گرفته است.

سهام عدالت / ارزش پرتفوی سبد سهام عدالت 30 برابر شده است

مدیر کل دفتر توسعه مردمی سازی واگذاری‌ها از 30 برابر شدن ارزش سبد سهام عدالت خبر داد و افزود: به موجب مصوبه شماره 188710 مورخ 1 آذر سال 1396 شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی، سهام قطعی تخصیص یافته به طرح توزیع سهام عدالت در 49 شرکت سرمایه پذیر شامل 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی به ارزش 266٬363 میلیارد ریال به مشمولین طرح تعلق گرفت که اکنون ارزش این پرتفوی در حال حاضر به حدود 70٬933٬221 میلیارد ریال یعنی تقریباً 30 برابر ارزش اولیه سهام تخصیصی افزایش یافته است.

منبع: تسنیم