به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار اصغر اصغری: اعتبارِ تامین «عیدی» امسال معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است که با تامین این اعتبار، امروز عیدی چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته در حسابها خواهد بود.

طبق بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۲ مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، مبلغ عیدی امسال برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام)، معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال) است، اما در راستای حمایت از خانواده، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه مذکور، برای هر پرونده فعال مستمری که بر اساس قوانین و مقررات مربوط مشمول دریافت کمک هزینه عائله مندی یا کمک اولاد هستند، مبلغ ثابت ۷۰۰ هزار تومان بابت عائله‌مندی و مبلغ ثابت ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر فرزند تحت تکفل با لحاظ مفاد بخشنامه الحاق یک جزء به بند (۷-۴) بخشنامه تلخیص و تجمیع بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و دستورهای اداری مربوط به مزایای متعلقه به مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود.

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد؛ این در حالیست که مستمری‌بگیران انتظار مساعدت بیشتر دارند.

حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از واریز عیدی تمام بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

او افزود: از ساعت ابتدایی عصر دیروز، پرداخت عیدی بازنشستگان آغاز شد و تا این لحظه همه‌ی مستمری‌بگیران سازمان عیدی پایان سال خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته ایزدان، مبلغ واریزی عیدی بسیار ناچیز است و کفاف یک‌سوم هزینه‌های شب عید بازنشستگان را نمی‌دهد.

او با بیان اینکه «در این روزهای منتهی به نوروز انتظار مساعدت بیشتر داریم» اضافه کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی انتظار دارند مدیریت این سازمان، مبلغی اضافه بر عیدی مصوب دولت برای پرداخت به بازنشستگان تصویب کند؛ سازمان تامین اجتماعی می‌تواند در روزهای آخر سال، مبلغی را به عنوان پاداش علیحده به بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود بپردازد و این امری بی‌سابقه نیست.

این فعال صنفی بازنشستگان تاکید کرد: در سال‌های قبل سابقه داشته که تامین اجتماعی یک مبلغ اضافه برای عیدی در نظر گرفته است؛ امسال هم انتظار داریم شب عید مساعدت کنند تا سفره‌ی بازنشستگان خالی نماند.

واریز باقیمانده پاداش پایان خدمت با عیدی بازنشستگان

باقیمانده پاداش پایان خدمت بازنشستگان به حساب‌شان واریز شد.

با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، سی درصد باقیمانده پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از عصر امروز به حساب بازنشستگان مشمول در حال واریز می باشد.

 پیش از این 70 درصد پاداش پایان خدمت این افراد پرداخت شده بود.

واریز 4/100/000 تومان به عنوان عیدی برای این بازنشستگان

فیش عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی بارگذاری شده است.

حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، در تماس با خبرنگار ایلنا، از بارگذاری فیش عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سامانه مربوطه خبر داد.

وی گفت: فعلاً فیش‌ها بارگذاری شده و همانطور که قابل مشاهده است، سازمان همان مبالغ مصوب دولت را برای عیدی بازنشستگان خود در نظر گرفته است، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پایه عیدی، ۷۰۰ هزار تومان حق همسر و ۳۰۰ هزار تومان حق اولاد؛ مبلغ عیدی برای من با تعلق حق همسر و داشتن یک فرزند تحت تکفل، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که واقعاً ناکافی‌ست.( به طور مثال اگر یک بازنشسته محترم سه فرزند داشته باشد مبلغ عیدی ایشان 4 میلیون 100 هزارتومان خواهد بود.)

داوود منظور" رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: عیدی کارکنان دولت تامین بودجه شده و در حال پرداخت است.

ایزدان در مورد زمان پرداخت عیدی گفت: فعلاً فیش‌ها بارگذاری شده اما مشخص نیست دقیقاً چه روزی پرداخت کنند؛ امیدواریم همانطور که وعده داده‌اند، قبل از دهم اسفند واریز عیدی‌ها انجام شود.

او در پایان تاکید کرد: انتظار داشتیم مدیرعامل تامین اجتماعی بیش از این‌ها برای بازنشستگان عیدی پایان سال در نظر بگیرد.

منبع: دیجی سرگرمی