به گزارش پایگاه خبری نشان :

قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته با افزایش ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد. هر چند معاملات نقدی در بازار آزاد محدود بود اما معاملات پشت‌خطی فعال بود و رشد قیمت دلار بازار معاملات غیر نقدی را داغ کرد.

برخی فعالان بازار معتقدند، علاوه بر اخبار نامساعد سیاسی که متاثر از حمله تروریستی به روسیه بود و منجر به افزایش انتظارات تورمی برای روزهای بازگشایی رسمی بازارها بعد از نوروز شده است؛ کاهش سقف ارز مسافرتی نیز به اهرم فشاری برای رشد قیمت دلار تبدیل شده است.

روز پنجشنبه دلار به پله هفتم در کانال اول کریدور ششم صعود کرد. به اعتقاد معامله‌گران اگر بعد از تعطیلات نوروز بازارساز اقدام عملیاتی برای مهار رشد قیمت این اسکناس نکند،‌ دلار به راحتی کانال‌های بعدی کریدور ششم را در می‌نوردد.

بازدهی اسکناس آمریکایی در پنج روز کاری هفته اخیر تغییرات قابل توجهی نداشت و با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به اولین روز بازگشایی بازارها در سال جدید (روز یکشنبه ۵ فروردین) افت ۰.۱۶ درصدی را پشت سر گذاشت.

قیمت دلار و درهم در مرکز مبادله فریز شد

قیمت اسکناس دلار پنجشنبه ۹ فروردین ‍۱۴۰۳ در مرکز مبادله ایران بدون تغییر نسبت به روز‌های گذشته روی رقم ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان ثابت ماند. قیمت حواله دلار نیز در این مرکز بدون تغییر بود و رقم ۴۰ هزار و ۵۵۲ تومان را ثبت کرد.

قیمت یورو در بازار آزاد در این روز با افزایش ۲۵۰ تومانی مواجه بود و به رقم ۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. قیمت اسکناس یورو و حواله یورو در مرکز مبادله اما کاهشی بود و به ترتیب ارقام ۴۷ هزار و ۳۶ تومان و ۴۳ هزار و ۸۷۷ تومان را ثبت کرد.

قیمت درهم امارات اما در بازار آزاد روز پنجشنبه رشد کرد و به ۱۶ هزار و ۸۷۷ تومان رسید. قیمت اسکناس و حواله درهم اما در مرکز مبادله نسبت به روز گذشته ثابت ماند و به ترتیب ارقام ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان و ۱۱ هزار و ۴۲ تومان را ثبت کرد.

قیمت پوند انگلیس روز پنجشنبه افزایش ۵۰۰ تومانی داشت و به ۷۷ هزار و ۷۸۰ تومان در بازار آزاد رسید. قیمت لیر ترکیه نیز در این روز در بازار آزاد ۱۹۲۵ تومان بود.