به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار:الهام کریمی، سومین مرحله از طرح فجرانه کالابرگ امروز 20 فروردین ماه کار خود را آغاز کرده است و مشمولان این طرح می‌توانند 11 کالا را با قیمت پایین تری خریداری کنند. موضوعی که معاون امور اقتصادی و رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در نشست خبری امروز خود به آن اشاره کرد.

علیرضا عسگریان با اشاره به شبکه ملی اعتبار گفت: این شبکه ۲۲۰ هزار فروشگاه دارد که ۱۰ هزار فروشگاه زنجیره‌ای، دو فروشگاه مجازی و ... است. خانوارها می‌توانند با برنامه کاربردی شما موقعیت فروشگاه‌های اطراف خود و فروشگاه‌های متصل به طرح را مشاهده کنند.

وی در ادامه  به دو طرح یسنا و طرح امنیت غذایی کودکان اشاره کرد و گفت: از ابتدا سعی شد که به کودکان، مادران و عموم مردم توجه شود.  طرح یسنا ۸ استان را شامل می‌شود و امید است که طی همین چند ماه تمامی استانها را در برگیرد.

سومین مرحله طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از فردا آغاز می‌شود.

براساس گزارش ایسنا، معاون امور اقتصادی و رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص طرح امنیت غذایی کودکان توضیح داد: در این طرح نیز تمامی کودکان واجد شرایط که وزارت بهداشت آنها را تایید می‌کند، با معرفی به وزارتخانه بدون محدودیت می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند. یعنی اگر یک کودک از پنج ماهگی از طریق وزارت بهداشت به ما معرفی شود تا پنج سالگی تحت پوشش خواهد رفت که کودکان در دهک یک تا پنج درآمدی یک میلیون تومان و کودکان در دهک ۶ و ۷ ماهانه ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره اینکه طرح مربوط به امنیت غذایی کودکان، سبد غذایی ۱۶ قلمی را شامل می‌شود، میزان استقبال از طرح را نیز ۸۰ درصد اعلام کرد.

عسگریان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک اشاره و بیان کرد: مردم طی این دو ماه خرید آرام و روانی داشته‌اند و در ماه دوم طرح فجرانه صفی نداشتیم و ارتباط متقابلی میان ما، فروشندگان و مردم وجود داشته است؛ البته اگر در پنج روز اول مرحله اول صف وجود داشت، به دلیل شایعاتی بوده که وجود داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح فجرانه، طرح سه ماهه‌ای است که از ۱۸ بهمن ماه شروع شده و ۱۸ اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد، یادآور شد: تداوم این طرح نیازمند تدابیر دیگری است.

معاون اقتصادی و امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به ارائه‌ آماری در این طرح پرداخت و گفت: در این طرح ۹۸ میلیون بسته غذایی توزیع شده است. دولت ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به این طرح تزریق کرده است و اگر آورده مردم را که حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان است در نظر بگیریم، تقریبا دو میلیارد دلار طی این دو ماه خرید صورت گرفته است.