به گزارش پایگاه خبری نشان :

گل آرایی امروز به یکی از شغل های مدرن و پولساز تبدیل شده است که در سال گذشته در این مدارسی که در ادامه معرفی شده بیش از 10 هزار نفر علاقه مند به گل آرایی، با دیدن آموزش گل آرایی و هنر های مرتبط مثل بادکنک آرایی مهارت خود را افزایش داده اند و از این طریق به درآمد های خوبی رسیده اند.

طیف وسیعی از این مخاطبان را خانم های خانه داری که دنبال شغل و مهارت میگردد، تشکیل می دهند زیرا گل ها از بهترین نعمت های الهی هستند که به معنای واقعی چشم هر بیننده ای را نوازش می دهند. هنر و مهارت گل آرایی به مفهوم این است که با استفاده از گل و برگ ها و همچنین ابزار و اکسسوری ها و خلاقیت طراح یک ترکیب خاص جذاب، چشم نواز و بهشتی ایجاد کند.

گل و گل آرایی هنر و شغلی آرامش بخش است که هیچگاه تکراری نمی شود. همچنین آموزش گل آرایی شغلی جدید، مدرن و ثروت ساز است که باعث شده افراد زیادی این شغل را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنند.

مهارت و آموزش گل آرایی به عنوان شغل اصلی

گل آرایی به عنوان یک هنر و مهارت، با آموزش اصولی امروزه بسیار رشد کرده و به تکامل رسیده و به عنوان یک شغل پردرآمد محسوب می شود.

اما آیا همه به سرعت این هنر را با دیدن یک دوره آموزش گل آرایی یاد میگیرند و در این کار موفق می شوند؟؟؟

قبل از آن به این سوال ها فکر کنید؛ شاید این سوال ها برای شما آشنا باشد:

  • بهترین دوره آموزش گل آرایی یا حتی آموزش بادکنک آرایی کدام است؟
  • کدام آموزشگاه یا مدرسه گل آرایی ایران را انتخاب کنم؟

اگر شما فرد خوش ذوق و هنرمندی هستید که به دنبال خلق زیبایی با گل ها و کسب درآمد از گل آرایی میباشید باید آموزش لازم و کافی در زمینه های شناخت انواع گل ها، مفهوم نمادها، مراقبت، توجه به ترکیب رنگی مناسب، زیبایی شناسی، تضاد و ترکیب و.... را ببینید و برای اینکه در این زمینه حرفه ای و موفق شوید سعی کنید این آموزش ها را در کنار استادان حرفه ای و در بهترین آموزشگاه گل آرایی ایران ببینید.

فاکتور های لازم برای بررسی و رتبه بندی بهترین مدرسه آمورش گل آرایی ایران

طبق بررسی چند نمونه از بهترین آموزشگاه های گل آرایی ایران به چند معیار و ویژگی های یک دوره آموزشی خوب که برای شرکت و استفاده از آنها در بهترین کلاس های گل آرایی باید مدنظر داشته باشید را نام می بریم.

  1. هدف از برگزاری از دید مدرس
  2. تجربه و مهارت استاد دوره گل آرایی
  3. تعداد افراد شرکت کننده در دوره آموزشی گل آرایی
  4. مدت زمان پشتیبانی بعد از دوره ها
  5. ضمانت دوره های آموزشی
  6. آینده کاری و کسب درآمد هنرجوها
  7. خدمات ارائه شده در دوره ها
  8. کیفیت دوره آموزشی و گل های مورد استفاده
  9. کیفیت و کمیت ابزار، اکسسوری های مورد استفاده در کلاس
  10. شرایط پرداخت هزینه ها
  11. نمونه کار و میزان رضایت هنرجویان گذشته
  12. محل برگزاری کلاس های آموزش گل آرایی یا آموزش بادکنک آرایی

رتبه بندی بهترین آموزشگاه گل آرایی ایران

بعد از بررسی چندین مورد از بهترین آموزشگاه گل آرایی در ایران، از طریق وب سایت ها و پیج های اینستاگرام آن ها، نظرات هنرجویان آنها درباره کلاس ها به نتایج زیر رسیدم.

 

رتبه اول از بهترین آموزشگاه گل آرایی ایران: آکادمی علی ولی

آکادمی علی ولی با مدیریت و تدریس آقای علی ولی می باشد که کار گل آرایی را از سنین کودکی شروع کرده و از سال 97 مشغول به آموزش گل آرایی و معرفی راه های درآمد زایی از این هنر شده است. ایشان یک مدرس و مربی بین المللی گل آرایی و بادکنک آرایی متخصص و بسیار حرفه ای و با تجربه می باشد. طبق بررسی انجام شده معروف ترین آکادمی آموزش گل آرایی در ایران در حال حاضر این آکادمی هست که در ادامه برخی از فعالیت های این آکادمی اشاره شده.

نکته قابل توجه این است بر خلاف خیلی از آموزشگاه های گل آرایی که در کلاس گل آرایی خود از اساتید دیگر برای آموزش استفاده میکنند، در کلاس حضوری گل آرایی ایشان مستقیما زیر نظر و توسط علی ولی آموزش میبینید و از اساتید دیگر برای تدریس استفاده نمی شود.

علی ولی مدرس گل آرایی و بادکنک آرایی

 

آموزش های رایگان گل آرایی و بادکنک آرایی (وجه تمایز با سایر آموزشگاه ها)

مهم ترین نکته در این بررسی که باعث شد آکادمی علی ولی در رتبه اول بهترین آموزشگاه گل آرایی ایران قرار بگیرد. دوره های فوق با کیفیت و حرفه ای او در زمینه آموزش گل آرایی و آموزش بادکنک آرایی بوده است.

علی ولی در 2 دوره مجزا هر کدام از این هنر ها را بصورت کاملا تخصصی و کاملا رایگان آموزش داده است که با دیدن این دوره ها هم میتوانید سطح علاقه مندی خود را بسنجید (در صورتی که به این شغل تردید دارید) و هم خود را برای درآمد زایی آماده کنید.

نویسنده اولین کتاب گل آرایی ایران

جالب است بدانید علی ولی در این زمینه اولین کتاب گل آرایی را نیز در ایران گردآوری کرده است با به نام "گل آرایی تا ثروت" که البته خودم این کتاب رو تهیه نکردم ولی مثل اینکه تعاریف و قوانین پایه گل آرایی و مغازه داری گل فروشی داخلش گفته شده (با توجه به گفته داخل سایت خودشان)

 

برگزاری سمینار گل آرایی توسط علی ولی

این آکادمی از پایان 1398 تا به امروز فعالیت فوق العاده ای داشته و به موفقیت های بسیار چشمگیری رسیده است. در کارنامه علی ولی، اجرای بزرگ ترین و با شکوه ترین سمینارهای گل آرایی و دوره های بزرگ استادی دیده می شود و نزدیک به چندین هزار دانشجوی موفق و راضی دارد.

سمینار گل آرایی در ایران

 

دوره آموزش حضوری گل آرایی

یکی از دوره های پرطرفدار این آکادمی دوره های آموزش حضوری میباشد که به 2 صورت خصوصی و نیمه خصوصی در مدت 6 روز کاری برگزار میشود که دانشجویان این دوره روزانه بیش از 10 ساعت در کنار آقای علی ولی آموزش تخصصی میبینند و امکانات رفاهی و استراحت نیز در اختیارشان قرار میگیرد.

آدرس سایت: alivaliflorist.com

آیدی اینستاگرام: alivali.florist

شماره پشتیبانی و دریافت مشاوره رایگان: 09929005331

رتبه دوم: آموزشگاه گل آرایی فلوآرت

آموزشگاه فلوآرت در سال 1390 شروع به کار کرد نام این آموزشگاه ریشه انگلیسی دارد و از ترکیب گل (Flower) و هنر (Art) می آید.

مجموعه فلوآرت با مدیریت و نظارت شخصی سرکار خانم هاله اعتصام می باشد.

احتمالا روال ثبت نام دوره ها به این صورت هست که زمانیکه ثبت نامی ها به میزان تعیین شده برسد کلاس ها شروع میشود!

این آموزشگاه یعنی فلوآرت از سال 96 تا 98 خوش درخشیده و در حال حاضر جدای از آموزش بیشتر روی فروش باکس های آماده گل و ... فعالیت میکند

آدرس سایت: floart.ir

رتبه سوم بهترین مدارس گل آرایی ایران: آموزشگاه بوی گل

آموزشگاه گل آرایی بوی گل یکی دیگر از آموزشگاه های تخصصی ایران است که با مدیریت آقای آرمان سفیدی برنامه آموزش خود را پیش میبرد

آموزشگاه بوی گل از سال 1394 فعالیت خود را زیر نظر آرمان سفیدی شروع کرده است. فعالیت بوی گل در صفحه اینستاگرام خیلی قوی نیست و تازگی فعالیت مجدد خود را شروع کرده است به همین علت خیلی اطلاعات مفیدی رو نتونستیم ازشون بدست بیاریم.

نکته مهمی که در رابطه با دوره های بوی گل وجود دارد این است که برای آموزش از اساتید غیره استفاده می کند (اینطور که من متوجه شدم جناب آرمان سفیدی تدریس نمیکند) و در این صورت سابقه اساتید قابل سنجش نیست لذا پیشنهاد میکنیم از طریق آموزشگاه هایی که مدرس اصلی، مدیریت مجموعه و گل آرا بوده و از این طریق به نتیجه رسیده است، استفاده نمایید.

آدرس سایت: booyegol.academy

رتبه چهارم: پرنیلا فلاور

آموزشگاه بعدی از بهترین آموزشگاه گل آرایی ایران مؤسس کارگاه شخصی پرنیلا فلاور سرکار خانم همتیان است که برگزار کننده بیش از صدها دوره و ورکشاپ خصوصی و دوره های جامع آموزش گل آرایی و تشریفات به صورت حضوری و آنلاین است.

نمونه کارها و آموزش های پرنیلا فلاور در پیج و سایت او قابل مشاهده است.

آدرس سایت: parnilaflower.com

رتبه پنجم: آموزشگاه گل آرایی مریم طبالی

مریم طبالی از سال 1387 حدود چهارده سال است که به عنوان اولین مدرس در استان اصفهان کار خود را شروع کرده و دانشجویان زیادی داشته است و به همین علت جز یکی از بهترین آموزشگاه گل آرایی ایران به شمار رفته است.

مریم طبالی نیز دوره های متفاوی دارند برای اطلاعات بیشتر میتونید به پیج اینستاگرام ایشان سر بزنید.

وبسایت مریم طبالی هم در حال راه اندازی میباشد و اطلاعات دوره ها هنوز تکمیل نشده!

آدرس سایت: maryamtabali.com

رتبه ششم بهترین آموزشگاه گل آرایی ایران: آموزشگاه گل آرایی آیدا تاروردی

آموزشگاه گل آرایی آیدا تاروردی با مدیریت سرکار خانم آیدا تاروردی ارائه کننده بهترین دیزاین گل آرایی برای مراسم های شماست.

وبسایت آیدا تاروردی نیز در حال طراحی بود و با توجه به اینکه اکثر مدرسین این حوزه تازه فضای آنلاین را شروع کرده اند، وبسایتشان میتواند منبع خوبی برای بررسی نظرات هنر جویانشان باشید

آدرس سایت: aidatarverdi.com

رتبه هفتم: آموزشگاه گل آرایی فلاور اسکول

جناب آقای فریدون ولی زاده از سال 1350 در شغل خانوادگی گل فروشی فعالیت داشته و پسر ایشان، جناب آقای ستار ولی زاده مؤسس مدرسه گل آرایی یا فلاور اسکول از سال 1395 می باشد که در رتبه هفتم بهترین آموزشگاه گل آرایی ایران قرار گرفته است.

فلاور اسکول در برگزاری ورکشاپ و دوره های آموزش گل آرایی در هر سطحی می باشد و همچنین در سایت فلاور اسکول و پیج انواع آموزش ها را قرار داده است.

آدرس سایت: flowerschool.ir

رتبه هشتم بهترین مدارس گل آرایی ایران: آموزشگاه گل آرایی پارسا

آموزشگاه گل آرایی پارسا در سطح خودش یک آموزشگاه خوب در زمینه ی گل آرایی محسوب می شود. این آموزش با شعار " اولین آموزشگاه گل آرایی در اصفهان" خود را معرفی کرده است. اما از وبسایت این مجموعه نتونستیم اطلاعات خوبی رو بدست بیاریم.

آدرس سایت: parsaacademy.com

رتبه نهم از بهترین آموزشگاه گل آرایی ایران

در چند ماه گذشته افرادی بودند که با فعالیت قوی خود توانستند دانشجویان زیاد را آموزش دهند و قدم خوبی را در مسیر آموزش گل آرایی بردارد

ساحل بارزی:

ساحل بارزی در حال حاضر در پیج اینستاگرام خودش مشغول به فعالیت بیشتر در زمینه تشریفات هستند و همین زمینه را آموزش میدهند. برای اطلاع از دوره های آموزش گل آرایی تشریفات ساحل بارزی میتونید به صفحه اینستاگرام ساحل بارزی سر بزنید

آیدی اینستاگرام: sahelbarezi.design

فاطمه قادری:

خانم فاطمه قادری نیز در زمینه گل آرایی و ساخت باکس های مدرن خوش درخشیده و آموزش گل آرایی فاطمه قادری در همین زمینه میباشد برای اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام فاطمه قادری مراجعه کنید.

آیدی اینستاگرام: fateme.florist

معصومه گرگانی:

حیطه کاری خانم معصومه گرگانی نیز در زمینه گل آرایی و تشریفات هست و طبق بررسی انجام شده در هر دو این زمینه فعالیت میکنند و ضمن اجرا خدمات گل آرایی به آموزش گل آرایی نیز مشغول هستند. برای آشنایی بیشتر با خانم معصومه گرگانی میتوانید به صفحه اینستاگرام معصومه گرگانی سر بزنید.

آیدی اینستاگرام: masii_flower

این سه نفر از هنرجویان دوره استادی آقای علی ولی هستند که با اینکه تازه کار خود را شروع کردند رزومه بسیار خوبی دارند و با فعالیت هایی مثل تدریس در دوره های حضوری و آنلاین و دیزاین و تشریفات در این زمان کوتاه به نتایج خوبی رسیدند. به همین دلیل در اینجا از آنها نام برده شده است.

 

جمع بندی

برای یادگیری آموزش گل آرایی یا هنر های دیگر مثل بادکنک آرایی یا حتی میوه آرایی اساتید مختلفی در ایران هستند که فعالیت می کنند. من در این محتوا سعی کردم بدون اغراق بهترین آموزشگاه گل آرایی و برترین مدارس گل آرایی و مدرسین آموزش گل آرایی رو بهتون معرفی کنم.

راستی یک نکته که فراموش کردم بهتون بگم:

اگر تمایل به آموزش حضوری دارید؛ اینکه در چه محیطی آموزش میبنیید خیلی مهمه! تمامی این آموزشگاه ها در کارگاه های خصوصی آموزش میدهند و فقط دوره حضوری آموزش گل آرایی آقای علی ولی است که در محیط گل فروشی برگزار می شود و میتوانید تجربیات واقعی را بدست بیارید تا گل فروشی خود را تاسیس کنید.

منبع: معرفی بهترین آموزشگاه گل آرایی