به گزارش پایگاه خبری نشان :

در ساختمان ها یا از ابتدا این درب ها به عنوان درب ورودی نصب شده یا بعد از مدتی اقدام به تعویض درب معمولی با درب های ضد سرقت نموده اند. این امر نشان از محبوبیت این درب ها در بین اقشار مختلف مردم دارد. اما مهم ترین مساله در هنگام نصب درب ضد سرقت این است که باید با ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت آشنا باشید و از خرید درب های بی کیفیت و غیر اصل موجود در بازار بپرهیزید. در این مطلب قصد داریم 5 مولفه یک درب ضد سرقت با کیفیت را برای شما بیان نماییم تا با استفاده از این اطلاعات در هنگام خرید درب ضد سرقت دچار مشکل نشوید و بتوانید درب های اصل را از درب فرعی تشخیص دهید. البته با مراجعه به فروشندگان معتبر درب ضد سرقت می توانید به راحتی درب مورد نظر خود را با کیفیت بالا تهیه نمایید.

ویژگی های درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

این محصول در چند سال اخیر وارد بازار شده است و به عنوان درب ورودی ساختمان می توان از آن استفاده نمود. از مهم ترین ویژگی این درب ها همان طور که از نامش مشخص است، ضد سرقت بودن آن می باشد. درب ضد سرقت به دلیل استفاده از ورقه های فولادی و شبکه های آهنی در ساختارشان بسیار محکم بوده و در برابر اهرم نمودن، برش و ضربه بسیار مقاوم هستند. درب ضد سرقت بهترین راه حل برای مقابله با سارقان و افرادی است که قصد ورود غیر مجاز به داخل ساختمان شما را دارند. این درب ها در مدل های متنوع و درب ابعاد مختلف برای کاربردهای گوناگون در بازار موجود می باشند. قیمت درب ضد سرقت بسته به فاکتورهای مختلف متغیر است اما شما می توانید با مراجعه به مراکز و تولیدکنند گان معتبر درب ضد سرقت این محصول را با قیمت مناسب تهیه بفرمایید. برای آشنایی با انواع درب ضد سرقت کلیک کنید.

5 ویژگی درب ضد سرقت که باید با آن ها آشنا شوید:

اگر به فکر خرید یک درب ورودی برای منزل خود هستید، بدون شک اسم درب ضد سرقت اصل به گوشتان خورده است.  درب های مختلفی در بازار به عنوان محصولات درب ضد سرقت وجود دارد اما همه آن ها دارای استانداردهای لازم نبوده و نمی توان عنوان ضد سرقت را به آن ها داد. حال شاید این سوال در ذهنتان پیش آید که چگونه می توانید یک درب اصل را از درب معمولی تشخیص دهید؟ چگونه مطمئن شوید با توجه به هزینه ای که پرداخت نمودید درب مورد خریداری شده اصل است یا خیر؟ با خواندن این مطلب به راحتی می توانید در هنگام خرید، درب اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

وزن درب ضد سرقت

اولین و آسان ترین راه تشخیص یک درب با کیفیت از طریق وزن آن می باشد. درب های اصل، معمولا دارای وزن بین 90 تا 150 کیلوگرم می باشند اما درب های تقلبی وزنی کمتر از این دارند. درب ضد سرقت فلزی اصل می تواند دارای وزن بیشتر از 150 کیلوگرم باشد و آن هم به دلیل استفاده از فلز برای رویه درب می باشد. در بعضی از درب های فرعی به جای استفاده از شبکه فلزی در ساختار درب از شبکه های مقوایی استفاده می شود و همین امر موجب وزن پایین این محصولات شده است. البته وزن درب با توجه به ابعاد آن متغیر است به طور مثال درب ضدسرقت سه لنگه از مدل تک لنگه سنگین تر می باشد.

قیمت درب ضد سرقت

قفل درب 

مورد بعدی برای شناخت درب ضد سرقت اصل، قفل درب است. قفل مهم ترین قسمت درب های ضد سرقت می باشد. اگر درب شما دارای بهترین ساختار و محکم ترین استراکچر نیز باشد بدون قفل امن هیچ گونه ارزشی ندارد. در هنگام خرید دقت نمایید از قفل های با کیفیت در ساخت درب استفاده شده باشد. از پرطرفدارترین مدل قفل درب ضد سرقت در بازار ایران، قفل برند کاله و داف ترکیه می باشد. هر چند که می توان قفل ها را بعد از خرید درب تعویض نمود و حتی انواع قفل دیجیتال را برای این محصولات نصب کرد اما چه بهتر که درب شما از همان ابتدا کار بی نقص باشد.

جنس رویه درب

مورد بعدی که در هنگام خرید باید به آن دقت نمایید، نوع روکش درب است. بهترین و گران ترین روکش برای درب ضد سرقت، از چوب طبیعی می باشد. این روکش ها دارای حکاکی ها و رگه هایی از رنگ چوب طبیعی می باشند که حالت کلاسیکی را به درب می بخشد. البته باید به محل مورد نصب درب هم توجه نمایید به طور مثال اگر می خواهید از این محصول به عنوان درب ورودی در بیرون از ساختمان استفاده نمایید بهتر است درب با رویه فلزی مقاوم در برابر رطوبت و تابش نورخورشید را برگزینید. اگر جنس روکش درب شما مناسب نباشد با گذشت زمان دچار تغییر رنگ و شکل ظاهری خواهد شد و مجبور می شوید روکش درب را تعمیر و یا تعویض نمایید. از انواع دیگر روکش درب می توان به روکش از جنس های ام دی اف، پی وی سی، استیل، هایگلاس و لمینت اشاره نمود.

استراکچر درب ضد سرقت

استراکچر داخلی درب ضد سرقت بسیار مقاوم بوده و از دو ورق فولادی در آن استفاده شده که در بین این ورقه های فولادی از شبکه های فلزی استفاده شده است. اکثر سازندگان درب ضد سرقت سعی دارند از بهترین استراکچر برای درب های خود استفاده نمایند. هر چقدر استحکام استراکچر درب شما بالاتر باشد به همان میزان کیفیت درب افزایش می یابد. این ساختار از قسمت های مختلفی مانند کلاف ها و کمربندهای فلزی، صفحه های فولادی و شبکه های فلزی تشکیل شده است. از پر استفاده ترین انواع استراکچر درب ضد سرقت می توان به این دو مورد اشاره نمود:

  • ورق های فلزی خم شده که ضخامت این ورقه ها  در حدود 0.7 تا 1.5 میلی متر می باشد و به شکل سینوسی و زاویه دار مورد استفاده قرار می گیرند.
  • ورق های فولادی که در ابعاد درب ضد سرقت هستند. معمولا در این ورقه ها از یک لایه پلی اورتان به عنوان عایق استفاده می شود.

 درب ضد سرقت اصل و با کیفیت می تواند به عنوان عایق صوتی و حرارت نیز مورد استفاده قرار گیرد. در صورت تمایل می توانید به صورت سفارشی از پشم شیشه در ساختار درب برای ایجاد عایق بیشتر استفاده نمایید.

مرکز فروش درب ضد سرقت

تولید کننده درب ضد سرقت

آخرین مورد برای شناخت یک درب ضد سرقت اصل، کشور و یا شرکت تولید کننده درب می باشد. درب های ضد سرقت چینی معمولا دارای کیفیت جالبی نمی باشند اما محصولات با کیفیت هم در بین آن ها وجود دارد. اما درب های ترک و ایرانی از جمله درب های اصل و بسیار مورد اعتماد در بازار هستند. توصیه می شود برای خرید درب ضد سرقت حتما به مراکز فروش معتبر درب مراجعه بفرمایید و از فروشگاه های متفرقه در سطح شهر خرید ننمایید. این گونه از خرید خود مطمئن خواهید بود. از معروف ترین مدل های درب ایرانی می توان به درب ضد سرقت مدل ونوس اشاره نمود. این درب دارای ظاهری بسیار شیک و کیفیت بالا می باشد که موجب شده مورد توجه خریداران قرار گیرد.