به گزارش پایگاه خبری نشان :

آزاده نامداری مجری پرحاشیه تلویزیون درگذشت. آزاده نامداری ازدواج پرحاشیه ای با فرزاد حسنی داشت. آزاده نامداری بعد از مدتی از فرزاد حسنی طلاق گرفت. آزاده نامداری بعد از مدتی دوباره ازدواج کرد و از ازدواج دومش صاحب یک فرزند شد. جسد آزاده نامداری امروز در خانه اش پیدا شد.

به گزارش ایرنا، به نقل از منبع آگاه شامگاه هفتم فروردین ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه شب طی تماس یک فرد که خود را پدر آزاده نامداری معرفی کرده، با پلیس ۱۱۰، این فرد اعلام کرده است که پس از ۲ روز بی خبری از دخترم(آزاده نامداری) به منزل او مراجعه کردیم اما با پیکر بی جان او مواجه شدیم. در نهایت به گفته اورژانس به دلیل اینکه ۴۸ ساعت از مرگ گذشته است و نمی توانند تشخیص قطعی چهره را اعلام کنند، بازپرس کشیک قتل تهران و نماینده پزشکی قانونی برای تشکیل پرونده و تشخیص هویت جسد به محل کشف پیکر نامبرده اعزام شدند.

همچنین یک ‌منبع آگاه به مهر اطلاع داد آزاده نامداری خودکشی کرده است. یک منبع آگاه اعلام کرد ۲۴ ساعت از فوت پیکری که متعلق به آزاده نامداری است، می‌گذرد.خانواده این مجری صداوسیما در چالوس بودند و چند روزی او تنها بوده است و پدر این خانم با اورژانس تماس می‌گیرد.در بررسی‌های بیشتر از پیکر معلوم شد آزاده نامداری خودکشی کرده است و بیشتر از ۲۴ ساعت از فوت وی می‌گذرد.

آزاده نامداری

جزئیات اقدام قضایی درباره پرونده آزاده نامداری

فارس: سرپرست دادسرای جنایی تهران از اعزام بازپرس ویژه قتل به محل کشف جسد آزاده نامداری خبر داد.

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران، درباره حادثه مرگ آزاده نامداری مجری سابق صدا و سیما گفت: کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب ساعتی قبل فوت یک زن جوان را در محل سکونتش به بازپرس ویژه قتل اعلام کرده و در اظهارات اولیه اعلام کرده که این فرد آزاده نامداری است.

وی گفت: بازپرس ویژه قتل تهران به محل حادثه اعزام شده است اما هنوز از صحت و سقم هویت اعلام شده اطلاعی در درست نیست.

شهریاری گفت: پس از حضور بازپرس در صحنه قتل ابتدا هویت متوفی و سپس علت مرگ وی بررسی خواهد شد

آزاده نامداری

نظر اورژانس درباره فوت آزاده نامداری

سخنگوی اورژانس کشور: زمان زیادی از فوت خانم نامداری گذشته است. خالدی: در ساعت ١٨:٣٨ با اورژانس تهران از یکی از برج های سعادت آباد  تماسی  گرفته می شود و ماموران اورژانس بلافاصله اعزام می‌شوند.

مادر خانم نامداری دو روز از او بی خبر بوده است و امروز به منزل او مراجعه می کند و با پیکر بی جان او مواجه می شود.باتوجه به علایم جسد می توان گفت زمان زیادی از فوت خانم نامداری گذشته بوده است و جنازه متوفی تحویل پلیس می‌شود.باید پزشکی قانونی درباره علت مرگ، اظهار نظر کند. 

رئیس اورژانس نیز اعلام کرد:ماموران اورژانس پس از ورود به منزل و تایید فوت خانم نامداری جسد را بررسی کردند.پیکر خانم نامداری جراحت ظاهری نداشته و جسد جهت بررسی تخصصی علت فوت به پزشکی قانونی تحویل داده شده است/باشگاه خبرنگاران

آزاده نامداری

آغاز تحقیقات پلیسی درباره مرگ آزاده نامداری

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، مرگ "آزاده نامداری"، از مجریان سابق صداوسیما را تایید کرد. تحقیقات پلیسی برای مشخص شدن علت فوت نامبرده، آغاز شده است. 

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، مرگ "آزاده نامداری"، از مجریان سابق صداوسیما را تایید کرد.

در پی کشف جسد آزاده نامداری، مجری سابق تلویزیون در آپارتمان محل سکونتش، مرکز اطلاع‌رسانی پلییس توضیحاتی را ارائه و اعلام کرد: در ساعت ۱۹:۵۰ عصر امروز(شنبه، ۷ فروردین) در پی تماس تلفنی پدر مرحوم آزاده نامداری مجری سابق تلویزیون با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی‌بر فوت نامبرده در آپارتمانش در یکی از برج‌های شهرک غرب تهران، بلافاصله عوامل انتظامی برای بررسی صحنه به محل اعزام شدند.

آزاده نامداریبررسی‌های اولیه نشان داد که نامبرده ۴۸ ساعت قبل فوت کرده است.

بنابر اظهارات والدین "آزاده نامداری"، همسر و فرزند وی در شمال به سر می‌برند و نامبرده، تنها در آپارتمانش حضور داشته که به‌دلیل عدم تماس با والدینش، آنها نگران شده و با مراجعه به محل زندگی او، متوجه می‌شوند که وی فوت کرده است.

تحقیقات پلیسی برای مشخص شدن علت فوت نامبرده، آغاز شده است و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

بیوگرافی آزاده نامداری

آزاده نامداری (۹ آذر ۱۳۶۳ – ۶ فروردین ۱۴۰۰) مجری و تهیه‌کنندهٔ تلویزیون ایرانی بود. او با اجرا در برنامه تازه‌ها در سیمای خانواده به شهرت رسید.

او کار خود را با همکاری با شبکه زاگرس (کرمانشاه) آغاز کرد و سپس با کمک اقبال واحدی به تهران آمد و در برنامه «خط مستقیم» شبکه تهران به تهیه کنندگی سعید غفاری و رضا داستانی به اجرا در تلویزیون ادامه داد. نامداری در سال ۱۳۸۴ به عنوان مجری بخش تازه‌ها در برنامه سیمای خانواده شبکه یک شروع به فعالیت کردکه تا ۴ سال ادامه داشت که در بهمن ۱۳۸۸ به اجرای خود در تازه‌ها پایان داد. در ادامه مجری برنامه غیرمنتظره شد که روزهای شنبه تا چهارشنبه از شبکه دو سیما پخش می‌شد. سری اول برنامه غیرمنتظره در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ آغاز شد و در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۸۹ به پایان رسید. سری دوم این برنامه از ۱ آبان ۱۳۸۹ آغاز شد و در آخرین پنجشنبه سال به کار خود پایان داد.

در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ در سری جدید برنامه غیرمنتظره با عنوان جمع ما به عنوان مجری حضور پیدا کرد. این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیما، به تهیه‌کنندگی الهه بهبودی به صورت زنده از شنبه تا سه‌شنبه بعد از خبر ۲۰:۳۰ و در ۶۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای پخش می‌شد و سری اول آن تا اول ماه رمضان آن سال ادامه یافت. وی همچنین سابقه اجرای برنامه «ورزش امروز» شبکه جام جم ۱، همچنین اجرای برنامه «شب‌نشینی» از شبکه جهانی جام جم، برنامه‌های مناسبتی، برنامه رادیو هفت و برنامه «صبحی دیگر» از شبکه آموزش را در کارنامه خود دارد.

او سال ۱۳۹۱ را در حالی با برنامه سال تحویل در کنار احسان علیخانی آغاز کرد که در همان تعطیلات نوروزی، اجراء هر شب برنامه جنجالی «خانمی که شما باشی» را بر عهده داشت ولی به ناگاه خبری مبنی بر منع فعالیت وی، در کنار فرزاد حسنی و احسان علیخانی پخش شد. پس از نه ماه دوری از تلویزیون بالاخره نام او به عنوان نویسنده در برنامه پشت صحنه احسان علیخانی ظاهر شد.

با آغاز سال ۱۳۹۲ نامداری سری دوم برنامه «خانمی که شما باشی» را نویسندگی، مجری‌گری و تهیه‌کنندگی کرد. تا کنون پنج سری از برنامه «خانمی که شما باشی» از شبکه دوم سیما پخش گردیده‌است. در تاریخ ۲۵ مهر ماه در حالی که زمزمه ممنوع‌التصویری وی شایعه شده بود با حضور در در برنامه شب آدینه، رکورد آمار پیامکی صدا و سیمای مرکز استان همدان را شکست. این مجری جوان در حالی از حضور خود در سال ۹۴ با ششمین سری از برنامه مستند خود با عنوان خانمی که شما باشی، در تلویزیون، خبر داده بود که یکبار دیگر برنامه اش توقیف شد در حالی که تیزرهای این برنامه از شبکه دو پخش شده بود.

نامداری نخستین مجری تلویزیون بود که «چادر ملی» و «چادر قهوه‌ای» پوشید.او در مصاحبه با مجله زندگی ایدئال در سال ۱۳۹۴ گفت برخاسته از یک خانواده سنتی است و تا هفت نسل قبل از او همه در خانواده‌شان چادر بر سر می‌کرده‌اند.

نامداری در سال ۹۵ پس از سه سال دوری از عرصه اجرا با برنامه گفتگو محور آبان بر روی شبکه آپارات مجدداً به صحنه بازگشت. او در در این برنامه به گفتگوهای چالشی با فعالان مختلف زن در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرداخت. او همچنین در همین سال، کتابی در قالب مجموعه داستانی کوتاه با همین نام توسط انتشارات علمی فرهنگی منتشر کرد.

زندگی شخصی آزاده نامداری

در اردیبهشت ۱۳۹۲، فرزاد حسنی و آزاده نامداری با حضورشان در کنسرت فرزاد فرزین ازدواج خود را رسانه‌ای کرده و در ۶ تیر ۱۳۹۲ به عقد هم درآمدند و سید حسن خمینی عاقد آن‌ها بود. اما بعد از حدود یک سال در خرداد ۱۳۹۳ این دو از هم جدا شدند و در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ خبر طلاق رسماً توسط آزاده نامداری رسانه‌ای گشت. آزاده نامداری علت این جدائی را با انتشار عکسی از خودش با چشم کبود در اینستاگرام، خشونت فرزاد حسنی اعلام کرد. وی در سال ۱۳۹۴، با سجاد عبادی پسر رحیم عبادی ازدواج کرد.

انتشار تصاویر بدون حجاب آزاده نامداری

در اوایل مرداد ۱۳۹۶ فیلم و عکس‌هایی از آزاده نامداری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که او را بدون پوشش سر در یک مکان عمومی (پارک) در شهری در سوئیس در حالی که شیشه آب جو فلدشلاشن در دست داشت نشان می‌دهد.انتشار این تصاویر بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت. در شبکه‌های اجتماعی عده‌ای آزاده نامداری را به «ریاکاری» متهم و از انتشار این عکس‌ها حمایت کردند. این اتهام به این دلیل مطرح شد که او در برنامه‌های تلویزیونی و در مصاحبه‌های خود همواره به عنوان چهره‌ای شناخته می‌شد که فعالانه از «حجاب کامل» به‌خصوص «چادر مشکی» دفاع و برای آن تبلیغ می‌کرد. گروهی دیگر انتشار این تصاویر را «نقض حریم خصوصی» خواندند و انتشار عمومی آن را «غیرقانونی» یا «غیراخلاقی» دانستند.

آزاده نامداری در ۲ مرداد ۱۳۹۶ در یک پیام ویدئویی به انتشار این تصاویر واکنش نشان داد و گفت در مکانی سرسبز بوده که «محارم» او حضور داشتند.در پاسخ، برخی موضوع غیرقانونی بودن انتشار این تصاویر را به دلیل حضور نامداری در یک مکان عمومی نابجا دانستند و اعتقاد داشتند که او یک چهره عمومی است که در بسیاری از موارد به صورت خودخواسته و فعال از «حجاب کامل» دفاع کرده، بنابراین نه تنها انتشار تصاویر او غیراخلاقی نیست بلکه حتی برای روشنگری افکار عمومی لازم است.

درگذشت آزاده نامداری

در ۷ فروردین ۱۴۰۰ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبر از درگذشت آزاده نامداری دادند. برخی از رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که از مرگ وی بیش از ۲۴ ساعت گذشته‌است. به گزارش خبرگزاری فارس پیکر بی جان آزاده نامداری در آپارتمان محل سکونتش در منطقه سعادت آباد در غرب تهران کشف شد.

آخرین پست آزاده نامداری در فضای مجازی در آغاز سال ۱۴۰۰و تبریک سال نو

مهدی فروزش مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به فوت آزاده نامداری اظهار کرد: تیم پزشکی قانونی پس از انجام بررسی‌ها و تحقیقات اولیه، با دستور قضایی جسد مرحوم نامداری را به پزشکی قانونی منتقل کردند.

وی با بیان این‌که از فردا کالبدگشایی و آزمایش‌های سم‌شناسی و... روی جسد انجام خواهد شد، گفت: طی روزهای آتی با بررسی دلایل و تطبیق نتایج آزمایش‌ها، علل مرگ را به مقام قضایی اعلام خواهند کرد.

فروزش درباره برخی شایعات مطرح‌شده پیرامون دلیل مرگ و شرایط ظاهری جسد نیز، گفت: هرگونه اظهارنظر در این مورد شایعه بوده و پزشکی قانونی پس از انجام بررسی‌ها و... دلیل مرگ را اعلام خواهد کرد.

زمان کشف پیکر آزاده نامداری

دیشب مرکز اطلاع رسانی پلیس در خصوص مرگ آزاده نامداری اعلام کرد: در ساعت ۱۹:۵۰ عصر روز شنبه در پی تماس تلفنی پدر مرحومه آزاده نامداری مجری سابق تلویزیون با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت نامبرده در آپارتمانش در یکی از برج‌های شهرک غرب تهران بلافاصله عوامل انتظامی برای بررسی صحنه به محل اعزام شدند و بررسی‌های اولیه نشان داد که نامبرده ۴۸ ساعت قبل فوت کرده است.

نشانه‌ای از خودکشی یا قتل نامداری وجود ندارد

ساعتی بعد در شامگاه شنبه «قاضی شهریاری» سرپرست دادسرای جنایی گفت: هیچ یافته‌ای مبنی بر خودکشی یا دگرکشی مرحومه آزاده نامداری وجود ندارد.

وی افزود: هیچگونه آثار ضرب و جرحی بر روی پیکر خانم نامداری یافت نشده و علت فوت وی، منوط به آزمایش‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی است که توسط پزشکی قانونی صورت می‌گیرد.

شهریاری گفت: اینکه بگوییم فوت خانم نامداری به علت قتل یا جنایت بوده، منوط به بررسی آزمایشگاهی است.

سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: هیچ دلیلی بر وقوع قتل و خودکشی در صحنه جرم پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان منزل به هم ریخته نبوده است، افزود: اثری از به هم ریختگی منزل نیست؛ جسد وی در پذیرایی و روی مبل بوده است و پیکر وی توسط مادر کشف شده است.

خودکشی یا قتل خانم نامداری هنوز تائید نیست!

سرپرست دادسرای جنایی تهران ادامه داد: جسد برای آزمایش‌های سم شناسی و علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شد.

شهریاری گفت: سایت‌هایی که خبر خودکشی یا قتل وی را اعلام کرده‌اند هیچ دلیل و یافته‌ای ندارند و این موضوع تأیید نیست.

وی گفت: رسانه‌ها در انتشار اخبار مربوط به متوفی جانب انصاف را رعایت کرده و از گمانه‌زنی و هتک حیثیت افراد خودداری کنند.

کار تشریح جسد آزاده نامداری به پایان رسید

در تشریح جسد آزاده نامداری بر اساس معاینه ظاهری و کالبدگشایی که توسط کارشناسان پزشکی قانونی انجام شد هیچ آثاری از بارداربودن به دست نیامد.

باشگاه خبرنگاران جوان: فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: جسد آزاده نامداری به سالن تشریح کهریزک رفت. در حال حاضر تشریح تمام شده است و ما کالبد گشایی را به اتمام رسانده‌ایم و نمونه های لازم را برداشته و به آزمایشگاه ارسال کرده ایم و از امروز کار آزمایشگاه شروع می‌شود.

بنده باردار بودن خانم نامداری را کاملاً تکذیب می‌کنم. بر اساس معاینه ظاهری و کالبدگشایی که توسط کارشناسان پزشکی قانونی انجام شد هیچ آثاری از بارداربودن به دست نیامد.

رحم و ضمائم رحم ایشان در اندازه طبیعی و فاقد هرگونه محصول حاملگی بوده است.

هیچ گونه آثار جراحت و ضرب و شتم در کالبد شکافی ظاهری دیده نشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری که از خانه خانم نامداری مقداری قرص کشف شده و آیا آن قرص‌ها نشانی بر خودکشی او بوده است گفت: این موارد باید پس از بررسی آزمایش ها مشخص شود.

زمان اعلام نتایج کاربرد شکافی آزاده نامداری خارج از نوبت قرار گرفته و سعی می‌کنیم به صورت سریع تر کار خود را انجام دهیم و نتایج را در اختیار مرجع قضایی قرار دهیم

اعلام نتیجه بستگی به نوع آزمایش ها دارد نمی‌توان زمان مشخصی را برای آن در نظر گرفت.

در بدو معاینه و کالبدگشایی هیچ گونه اظهار نظری درباره نوع ماده نمی‌دهیم، آزمایش‌ها را انجام می‌دهیم تا بتوانیم به جواب سوالات برسیم .اظهار نظر درباره نوع ماده یا داروی مصرفی در حال حاضر زود است و باید ابتدا نتایج گرفته شود و سپس به مرجع قضایی اعلام کنیم آیا در نمونه ها دارو و مواد مخدر کشف شده است یا خیر، در حال حاضر پیش از اعلام نتایج هیچ اظهار نظری نمی‌کنیم.

درخواست خانواده آزاده نامداری درباره مراسم خاکسپاری

خانواده آزاده نامداری درباره مراسم خاکسپاری وی اطلاعیه‌ای را منتشر کردند.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ناباورانه در سوگ فرزندی نجیب،بانویی شایسته، همسری وفادار و مادری مهربان «آزاده نامداری» که سالیان متمادی از نوجوانی در قاب تصویر برای بهتر شدن حال مردم از جمله دختران این مرز و بوم با اجراهای هنرمندانه‌اش کوشید، نشسته‌ایم.

برخود فرض می‌دانیم ضمن قدردانی از اظهار همدردی عزیزانی که با تماس و پیام و دل نوشته‌های اخلاق مدارانه، تسلی بخش خاطر خانواده بودند، از کلیه عزیزانی که مهربانانه قصد همراهی در مراسم خاکسپاری پیکر آن عزیز سفر کرده را دارند تقاضا نمائیم به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از حضور در مراسم اجتناب نمایند.

مراسم بزرگداشت آن فقیده سعیده روز دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰، از ساعت ۲۰ در بستر آنلاین ترحیم که متعاقبا اعلام می‌شود، برگزار خواهد شد.

خانواده‌های نامداری و عبادی و بستگان و دوستان

 

آیا می توان با استناد به یکی از دست نوشته های آزاده نامداری این احتمال را داد که او به نوعی افسردگی دچار بوده است؟

آزاده نامداری در یکی از آخرین پست های اینستاگرام خود در شب جشن تولدش، دل نوشته ای غمبار منتشر کرد که مضمون ناامیدی و یاس در آن به خوبی احساس می شد.

حرف های غمناک آزاده نامداری قبل از مرگ

آزاده نامداری در شب چهارشنبه سوری کلیپی از جشن تولد منتشر کرد.این کلیپ در آذرماه ضبط شده بود. آزاده نامداری در پست خود نوشت:«این چند ثانیه مال تولد من است، آذر ماه، اما مرور که میکنم یکی از قشنگترین شبهای زندگیم بود که میخواهم بماند به یادگار. آنقدر حرف توی دلم تلمبارشده که نمیدانم چه بنویسم، سال سخت، سال درد، شبها یا دعا میکردیم یا با اشک خداحافظی.

چندین و چند بار نمیدانم اما خیلی بیشتر از توان مان برای یک سال. حرفهای کارشناس برنامه که از دیروز همه جا هست به من احساس تحقیر میدهد،اواز یک تریبون رسمی میگوید نخورید آخر اینجا ایران است سرزمینی سرشار از انواع نعمات خدا، من بچه جنگم با سن کم بمباران یادم هست، اما درتصورم نمیگنجد دخترم، قلبم، همه چیزم قرار باشد توجیه شود که جنگ است جنگی از نوعی دیگر، انصافا شما که بچه دارید نمیترسید؟؟

اگر روزی از من بپرسد که بااین همه رنج چرا من را به دنیا آوردی چه بگویم؟ چرا بساطت را جمع نکردی واز این کشور نرفتی؟؟ بگوید چرا من را اینجا به دنیا آوردی؟؟

حرفهایم برایش قابل فهم نیست که دخترم من عاشق این خاکم، من تحت هیچ شرایطی سرزمینم راترک نمیکنم، من امیدوارم، میخواهم بسازم این سرزمین آبا واجدادی را، نباید خاکمان را رها کنیم و وای اگر بمن پوزخند بزند که بفرما این وضع ماست. توی ممنوع الکار به چی دقیقا امیدواری؟ کجا را دقیقا میخواهی بسازی؟

خدا کند از چشمهایم بخواند که عشق به وطن رگ وریشه دارد، به هر قیمتی.

پ.ن

نمیخواهم کام تان را تلخ کنم، تا ساعاتی دیگر جشن ایرانی چهارشنبه سوری است، البته با مراقبت های کامل.

بگذارید به حساب درد دل آخر سال.

من امیدوارم سخت امیدوار،بهار با روزهای بلندش،با خورشید عالم تابش شاید مرهم دردمان شود شاید بهارمان واقعی باشد چه معلوم

قرص کشف شده در خانه آزاده نامداری

کشف قرص روی کانتر آشپزخانه

در شب کشف جسد آزاده نامداری در خانه اش مقداری قرص روی کانتر آشپزخانه او دیده شد که شاید مصرف همین قرص ها سبب مرگ او شده باشد. می توان احتمال داد که مصرف دارو به طور ناخواسته او را به کام مرگ فرو برده است و دقیقا همین جا سوالی در ذهن، پرانتز باز می کند که آیا اگر کسی از مرگ خود بی خبر باشد قبل از فوت برای دخترش نامه ای با مضمون خداحافظی می نویسد؟

با این حال باید منتظر بود تا نظر دقیق پزشکی قانونی از طریق مراجع قضایی در مورد علت دقیق فوت آزاده نامداری اعلام شود و مشخص شود که چه چیز او را به کام مرگ کشاند.

بدترین تصمیم برای انسان های افسرده

افسردگی عامل اصلی بیشتر خودکشی‌هاست. عوامل دیگری هم ممکن است وجود داشته باشند اما درصد آنها بسیار کمتر است. حالا چه افسردگی که در حال درمان و شناخته شده باشد وچه افسردگی‌هایی که نه خود شخص و نه دیگران آن را شناخته باشند و متوجه آن شده باشند. خودکشی از بدترین و مهمترین عوارض افسردگی است و به همین دلیل شناخت و درمان افسردگی مسئله بسیار مهمی در بهداشت روانی است. به خصوص افسردگی هایی که درمانشان به طور ناگهانی قطع شود.

عوارض دارو یک مسئله احتمالی است در حالی‌ که عوارض افسردگی درمان نشده یک مسئله قطعی و حتمی است. نگرانی جدی وقتی است که یک بیماری جدی خصوصا افسردگی بدون درمان بماند و مزمن شده و درمانش سخت‌تر شود یا نگرانی وقتی است که تعلل خود فرد یا اطرافیان منجر به خودکشی شود. این‌ها باید دلیل نگرانی باشد؛ دارویی که هیچ عارضه‌ای نداشته باشد، نداریم اما به خاطر عارضه احتمالی از درمان بیماری‌ها چشم پوشی نمی‌کنیم. پزشک وقتی دارویی را تجویز می‌کند از عوارض آن هم آگاه است و به بیمار هم آگاهی می‌دهد و در صورت بروز جدی عوارض ممکن است دارو را عوض یا قطع کند یا عوارضش را درمان کند.

با این حال نمی توان شیوه ای را به عنوان یک شیوه همگانی برای کسانی که مبتلا به افسردگی هستند و دست به خودکشی می زنند عنوان کرد.

در برخی مقاله ها گفته می شود اکثر بیماران افسرده با مصرف بی رویه داروهای ضد اضطراب به زندگی خود پایان می دهند و عده ای هم با روش های دیگر دست به خودکشی می زنند

 

 

حجم ویدیو: 3.74M | مدت زمان ویدیو: 00:00:34