به گزارش پایگاه خبری نشان :

تجارت‌نیوز، در پایان خرداد مرحله اول وام بازنشستگان واریز شد و حالا با نزدیک شدن به پایان مرداد باید دومین مرحله آن نیز پرداخت شود.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از صندوق بازنشستگی کشوری حاکی از این است که واریزی‌ مرحله دوم وام ۱۰ میلیون تومانی از چند روز آینده آغاز می‌شود.

واریز حقوق بازنشستگان این صندوق در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر انجام می‌شود و چند روز بعد وام پرداخت شود. یعنی پرداخت نوبت دوم وام نهایتا تا روز پنجم مرداد انجام می‌شود.

برای دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی حدود  ۳۲۵ هزار بازنشسته و وظیفه‌بگیر لشگری و کشوری ثبت‌نام کردند که حدود ۱۳۰ هزار نفر مشمول دریافت این وام شدند.

اولین مرحله این وام در پایان خرداد پرداخت شد و حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر مبلغ ۱۰ میلیون تومانی را دریافت کردند. به گفته مدیران صندوق بازنشستگی کشوری قرار است وام در شش نوبت پرداخت شود که با واریز اولین نوبت در یک ماه قبل پنج نوبت دیگر باقی مانده است.

دومین نوبت نیز باید در پایان مرداد واریز شود که احتمالا در این مرحله نیز بیش از ۲۰ هزار نفر وام دریافت کنند.

تعداد اقساط این وام ۳۶ ماهه است و سود چهار درصد روی آن اعمال می‌شود. یعنی هر بازنشسته‌ای که این وام ۱۰ میلیون تومانی را می‌گیرد باید طی سه سال هر ماه ۲۹۵ هزار تومان پرداخت کند.

بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز در حال حاضر می‌توانند درخواست وام خود را ثبت کنند. این ثبت‌نام در برخی از استان‌ها به صورت آنلاین و در برخی دیگر به صورت مراجعه حضوری است.

به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان در این مرحله ۱۲۰ هزار فقره وام پرداخت می‌شود. واریز این وام تا پایان سال ادامه دارد.

در حالی که بازنشستگان لشگری و کشوری وام ۱۰ میلیون تومانی می‌گیرند، بازنشستگان تامین اجتماعی پس از افزایش ۴۰ درصدی مبلغ وام در امسال، هفت میلیون تومان می‌گیرند.