به گزارش پایگاه خبری نشان :

مصطفی سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ) در حاشیه سلسله نشست‌های رویای تامین اجتماعی فراگیر گفت: زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نیست.

سالاری افزود: افزایشی که اول سال اعمال کردیم، هزینه قابل توجهی دارد و اولین گام این است که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را به موقع تامین کرده و هم برای سه سال آینده پیش‌بینی منابع را انجام و تا پایان دولت کاری کنیم که برای ۳ سال آینده منابع ناشی از افزایش حقوق ها تامین شده باشد.

وی گفت اکنون معادل ۸۹ هزار میلیارد تومان سهام دولت در شرکت‌های مختلف در دستورکار دولت قرار گرفته که بنا به پیشنهاد وزیر اقتصاد در اجرای قانون بودجه به تامین اجتماعی واگذار شود؛ به اضافه سود سهام و درآمدهای دیگر که امید است سریع وصول شود و تلاش ما این است هرچه سریعتر انجام شود.

سالاری ادامه داد: مبارزه با زمینه‌های فساد اداری مدنظر است و ما مدیریت تعارض منافع را به صورت جامع دیده‌ایم و از دستگاه‌هایی هستیم که بخشنامه و سازوکار آن را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از آنجا که در اردیبهشت ماه اصلاحاتی انجام شد باید مابه‌التفاوت بپردازیم، انشاءالله بتوانیم هرچه سریعتر منابع را وصول کنیم. منابع هم متفاوت است و حق بیمه دریافتی به تنهایی کفایت نمی‌کند و مطالبات از دولت هم هست. اکنون معادل ۸۹ هزار میلیارد تومان سهام دولت در شرکت‌های مختلف در دستورکار دولت قرار گرفته که بنا به پیشنهاد وزیر اقتصاد در اجرای قانون بودجه به تامین اجتماعی واگذار شود؛ به اضافه سود سهام و درآمدهای دیگر که امید است سریع وصول شود و تلاش ما این است هرچه سریعتر انجام شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره انتشار لیست مشاوران شستا و حقوق‌های دریافتی آنها گفت: جزئیات را نمی‌دانم. شستا با سازوکارهایی توسط هیئت امنا امور را انجام می‌دهد و ما به لحاظ اجرایی در سازمان، در آن دخیل نیستیم و اطلاعی ندارم.