به گزارش پایگاه خبری نشان :

پرداخت مابه‌التفاوت متناسب‌سازیِ فروردین ماهِ بازنشستگان سایر سطوح، مدام به تعویق افتاده است. علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه ابراز امیدواری کرده، تامین اعتبار صورت بگیرد و پرداخت‌ها تا قبل از پایان تیر عملی شود.

اما بازنشستگان کارگری مشهد با انتقاد از تاخیر طولانی می‌گویند: «انتظار داشتیم در خرداد این معوقات را بپردازند که پرداخت نکردند؛ سوال این است که آیا تامین دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای سازمانی به عظمت تامین اجتماعی تا این اندازه دشوار است که مدام کار را به تعویق می‌اندازند؟! »

یک بازنشسته اهوازی با تاکید بر اینکه باید هرچه زودتر مابه‌التفاوت‌ها پرداخت شود، می‌گوید: «سازمان و مدیران آن بارها اعلام کردند که قرار است تبعیض میان بازنشستگان کشور از میان برداشته شود اما عملکردشان چیزی خلاف این است! متناسب‌سازی را با هزار اما و اگر اجرا کردند اما حالا حاضر نیستند مابه‌التفاوت آن را به بازنشستگان بپردازند! »

او بر این باور است که این متناسب‌سازی صورت گرفته ایرادات بسیار دارد؛ مطالبات از کارافتادگان، بازماندگان و حداقل‌بگیران به درستی برآورده نشده و سهم بازنشستگان کارگری از لایحه‌ی دائمی شدنِ همسان‌سازی بسیار ناچیز است؛ در این شرایط کمترین کاری که می‌توانند صورت دهند، پرداخت مابه‌التفاوت‌ها در اسرع وقت و قبل از پایان تیرماه است./ رکنا