به گزارش پایگاه خبری نشان :

قیمت دلار، قیمت یورو و ارزهای دیگر در بازار آزاد امروز سه شنبه 23 آذر ماه اعلام شد. قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی نسبت به روزهای گذشته با کاهش نسبی اعلام شد. براین اساس قیمت دلار در صرافی ملی برای فروش 27 هزار و 470 تومان تعیین شد. قیمت دلار برای فروش در بازار آزاد 29 هزار و 600 تومان قیمت گذاری شد جدول قیمت دلار را می توانید در این خبر مشاهده فرمائید

قیمت دلار

امروز سه شنبه 23 آذر ماه 1400 قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی با کاهش نسبی همراه شد.

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار برای فروش 27 هزار و 470 تومان و قیمت دلار برای خرید 26 هزار و 926 تومان قیمت گذاری شده است. همچنین قیمت یورو برای فروش 30 هزار و 959 تومان و قیمت یورو برای خرید 30 هزار و 346 تومان تعیین شده است

قیمت دلار امروز 23 آذر ماه

دلار 29/600 29/500
یورو 33/385 33/235
پوند انگلیس 39/080 38/880
دلار کانادا 23/085 22/985
100 دینار عراق 2/030 2/020
لیر ترکیه 2/130 2/110
افغانی افغانستان 285 283
منات آذربایجان 17/385 17/285
10 درام ارمنستان 595 590
یوان چین 4/650 4/630
10 ین ژاپن 2/605 2/595
درهم امارات 8/060 8/040

سورنا ستاری گفت: حمایت های مالی و معافیت های بازرگانی در حوزه صادرات از حمایت هایی است که معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان به منظور صادرات محصولات تولیدی آنها به عمل می آورد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور ایجاد و خلق ثروت برای جامعه از طریق صادرات محصولات با فناوری بالا، اقدام به حمایت از خدمات کریدور صادرات کرده و این امکان را فراهم کرده است تا صادرات شرکت‌ های دانش بنیان تسریع پیدا کند. خبرنگار گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد

قیمت دلار / اقدام مهم صادراتی برای ورود ارز به کشور

ستاری در این گفتگو با بیان اینکه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از حدود ۳ سال گذشته تا کنون به طور جدی در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان فعالیت دارد، بیان داشت: ما در همین راستا کرویدورهای صادراتی مختلفی را ایجاد کرده ایم و سرویس های مختلفی را در زمینه های گوناگون مانند ثبت محصولات شرکت های دانش بنیان در بازار کشور هدف صادراتی و... به دانش بنیان ها ارائه کرده ایم. حمایت های مالی و معافیت های بازرگانی در حوزه صادرات نیز از دیگر حمایت هایی است که این معاونت از شرکت های دانش بنیان به منظور صادرات محصولات تولیدی آنها به عمل می آورد.

وی افزود: امروزه خانه های فناوری ایران در پنج کشور دنیا راه اندازی شده اند. لازم به ذکر است که این رخداد مهم توسط بخش خصوصی انجام شده و هیچ نیروی دولتی در آنجا مشغول به کار نیست. ما امروزه در بیش از ۳۰ کشور جهان نیز کارگزار بازرگانی داریم که این بخش نیز توسط بخش خصوصی انجام می شود.

معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در پایان اظهار داشت: مجموعه این اقدامات موجب شده تا ما در حوزه دانش بنیان ها به رقم صادراتی سالانه حدود ۷۵۰ میلیون دلار برسیم. البته لازم به ذکر است که این میزان صادرات بدون در نظر گرفتن بخش ICT به دست آمده است

همچنان روند کاهشی نرخ دلار تهران ادامه دارد و از دو روز پیش که این روند شروع شده، این اسکناس بیش از هزار تومان افت داشته است. دیروز نرخ فروش دلار در بازار ۲۹ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان بود که نسبت به روز قبلش کاهش ۳۰۰ تومانی داشت.

این کاهش همراه با دور دوم مذاکرات تیم جدید در وین اتفاق افتاد و بواسطه خبرهای مثبتی بود که از این جلسات آمد و توانست تا حدی انتظارات در بازار را کنترل کند. مهمترین خبر، گزارش الجزیره درمورد توافق اولیه بود که بعد تکذیب شد. با اینحال سخنان مثبت معاون وزیر امور خارجه روسیه و باقری از پیشرفت مذاکرات، در کاهش نرخ بی‌تاثیر نبوده است.

در بین معامله‌گران اندکی که در بازار فردوسی حضور داشتند، صحبت‌ها درمورد این خبرها متفاوت بودند. عده‌ای هنوز درمورد خبر الجزیره صحبت می‌کردند و می‌گفتند که توافق انجام شده و فقط اعلام نهایی‌اش مانده است. در مقابل عده دیگری به اختلافات موجود بر سر توافق اشاره و بر این اساس عقیده داشتند، رسیدن به توافق به زودی نخواهد بود.

 قیمت دلار به سقف خورد و برگشت!

همراه با افت دلار، درهم امارات که یکشنبه از کورس کاهشی جا مانده بود، دیروز ۱۹۰ تومان از قیمت خودش را از دست داد. با این کاهش درهم، ارزش دلار بر اساس این ارز به زیر ۳۰ هزار تومان رسید و اختلافش را با نرخ دلار غیر رسمی کم کرد. این می‌تواند نشان دهنده این باشد که انتظارات افزایشی معامله‌گران بزرگ هم در مقطع فعلی کنترل شده است.

تعداد معامله‌گران کم شده بود و به طبع آن میزان معامله نیز کاهش یافته بود. البته معامله‌گران درباره کاهش حجم معامله به دو نکته اشاره می‌کردند: اول اینکه صرافی‌هایی که خرید و فروش غیررسمی انجام می دادند، بسته شدند. مورد دوم هم به کم بودن تومان در بازار بر میگشت، که دلیل این موضوع از نظر معامله گران هم به کاهش تراکنش‌ها در ماه ربط دارد و هم به رسیدن انتهای ماه و کمبود نقدینگی.

اتحاد لیر و دلار تهران

۲ نکته در کف بازار تهران در روز دوشنبه وجود داشت. نکته‌ اول، کاهش ارزش لیر به دلار بود که معامله‌گران در اینباره می‌گفتند لیر ترکیه و دلار تهران همسو شده‌اند. این کاهش لیر، ارزش این اسکناس در بازار تهران را به کف ۲۰۰۰ تومان رساند و به همین خاطر، میزان فروش لیر در بازار بیشتر شده بود.

اما نکته دوم برمی گردد به نرخ خرید دلار تهران که اختلاف زیادی با فروش دارد. دیروز نرخ خرید دلار در بازار به محدوده ۲۹ هزار و ۱۰۰ تا کف کانال ۲۹ هزار تومان رسیده بود که این نشان می دهد تقاضا در بازار افول کرده است.

منبع : تجارت نیوز