به گزارش پایگاه خبری نشان :

گوهر خیراندیش بازیگر باتجربه سینما و تلوزیون است گوهر خیراندیش در سریال های زیادی ایفای نقش کرده است گوهر خیر اندیش در نقش های کمدی و جدی بسیار درخشیده است  گوهر خیر اندیش با بازی او در سریال زیرخاکی نیز علاقه مندان زیادی پیدا کرد گوهر خیراندیش کارنامه  کاری پرباری دارد

صورت صاف گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش بازیگر مشهور سینمای ایران یک شهریور سال ۱۳۳۳ در شیراز متولد شده است. خانم بازیگر دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر است. از آثاز هنری ایشان می توان به بازی در فیلم سینمایی مشت آخر، دشمن زن و رخ دیوانه اشاره کرد. در قسمت زیر ویدیویی از ماجرای رقص گوهر خیراندیش در عروسی دخترش برنامه زنده را متوقف کرد را قرار داده ایم

گوهر خیر اندیش در جشن حافظ گفت: (دیگه نمی‌رقصم؛ جشن خصوصی بود!) این صحبت‌های گوهر خیراندیش باعث توقف برنامه زنده شد.

در مراسم بیست و یکمین جشن حافظ گوهر خیراندیش که برای اهدای جوایز به سن آمده بود با صحبت هایش باعث شد پخش زنده این جشن که از آپارات در جریان بود دچار وقفه شود.

او گفت به خاطر جشن عروسی دخترم میخواستند قسمت های حضورش در زیرخاکی را حذف کنند و دلیلش این بود که گفته بودند او در عروسی دخترش رقصیده!

بیوگرافی گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش درسال ۱۳۳۳ در شیراز متولد شد. از سال ۱۳۴۹ و در دوران دبیرستان، فعالیت وی با گروه تئاتر در شیراز آغاز شد و در همین سال بود که با جمشید اسماعیل‌خانی آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج این‌دو گشت.

حاصل این ازدواج یک پسر و دو دختر به نام‌های امید، آزاده و آناهیتا است. او با همسرش در شیراز به‌فعالیت تئاتر می‌پرداختند و همچنین کارمند اداره فرهنگ و هنر شیراز بود

وی در سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران قبول شده و به‌همراه همسر و فرزندانش به تهران می‌آید. در تهران درکنار درس‌خواند، به فعالیت تئاتر می‌پردازد و همچنین کارشناس امور هنری ارشاد استان تهران می‌شود

گوهر خیراندیش

نام: گوهر

نام خانوادگی: خیراندیش

تاریخ تولد: 1333/6/1

محل تولد: شیراز

تحصیلات: کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر

همسر: جمشید اسماعیل خانی(درگذشته)

فرزندان: امید، آزاده و آناهیتا

گوهر خیراندیش، نقش زنِ ناصرالدین‌شاه را در سریال «آهوی من مارال»، بازی می‌کند

عکسی از گریم و لباس گوهر خیراندیش، در سریال «آهوی من مارال»، منتشر شد. او در این مجموعه تلویزیونی که در شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد، در نقش شکوه‌السلطنه، همسر ناصرالدین‌شاه، ایفای نقش خواهد کرد.

گوهر خیراندیش در سریال «آهوی من مارال»، نقش شکوه‌السلطنه، همسر عقدی ناصرالدین‌شاه و مادر مظفرالدین‌شاه را بازی خواهد کرد.

شکوه‌السلطنه از زنان مقتدر دربار ناصرالدین‌شاه بود و خدمه اندرون او، هریک صاحب نفوذ بودند. او گرچه در اندرون ناصری در تهران زندگی می‌کرد، اما بر امور دربار ولیعهد (مظفرالدین میرزا) در تبریز، نظارتی ویژه داشت. او، پیش از به تخت نشستن پسرش، در ۵۵ سالگی، بر اثر بیماری آنفلونزا، درگذشت

«آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه‌کنندگی سعید خندق‌آبادی و بهروز خوش‌رزم تولید می‌شـود. حسن معجونی، ترلان پروانه، الهام کردا، علیرضا آرا، جواد یحیوی، فریبا کوثری، علیرضا کمالی، لیلا بلوکات و شبنم مقدمی، از بازیگران این سریال هستند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است؛ «ناصرالدین‌شاه، دست به ماشه برده تا آهویی صید کند که آهو چشمی، چون باد از راه رسیده و چون برق می‌گذرد و به دنبالش، حال سلطان صاحبقران می‌شود حال صیدی که در دام مانده باشد ...»

گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان اول شهریور ماه سال 1333 در شیراز متولد شد.

این بانوی هنرمند مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبا دریافت کرد و از سال 1349 وارد دنیای هنر شد.

گوهر خیراندیش فعالیت هنری خود را از سال 1349 و با گروه تئاتر در شیراز آغاز کرد. در همین سال بود که با جمشید اسماعیل خانی آشنا شد که این آشنایی منجر به ازدواج این دو گشت

استایل باکلاس گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش سال 1357 در دانشگاه تهران قبول شد و به همراه همسر و فرزندانش از شیراز به تهران آمد و در کنار درس خواندن به فعالیت در تئاتر پرداخت

این بانوی هنرمند در سه رشته پزشکی، زبان انگلیسی و هنر در دانشگاه قبول شد اما بنابر علاقه ای که داشت هنر را انتخاب کرد و از این انتخاب راضی و خوشحال است و اگرچه به پزشکی هم علاقه داشت اما به دلیل ترس از خون تصمیم گرفته به سراغ این رشته نرود

گوهر خیراندیش از آن دسته هنرمندان است که زندگی مشترکش را خیلی زود آغاز کرد و در دوران دبیرستان بود که با جمشید اسماعیل خانی آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج آنها گردید.

این بانوی هنرمند کشورمان در برنامه دورهمی در شرح ماجرای ازدواجش گفت:

وقتی کلاس نهم بودم و در تئاتر مشغول بازی بودم آقای اسماعیل خانی من را به خانه میرساند. یکی از روزها وقتی من را به خانه رساند مادرم به او گفت لطفا دیگر این کار را نکنیید من خودم به دنبال دخترم می آیم. یک روز اسماعیل خانی گفت به مادرت بگو آبگوشت درست کند تا من به خانه شما بیایم. وقتی به منزل ما آمد ماجرای ازدواج را مطرح کرد که مادرم گفت:دختر من خیلی جوان است و هیچ کاری بلد نیست حتی بلد نیست لباس هایش را جمع کند و اصلا نمیتواند یک زندگی را اداره کند ولی ما 38 سال با هم زندگی کردیم

جمشید اسماعیل خانی همسر گوهر خیراندیش بانوی هنرمند کشورمان بود که 20 فروردین ماه سال 1329 متولد شد و 18 فروردین 1381 درگذشت.

این هنرمند کشورمان بازی در تئاتر را سال 1349 آغاز کرد و راهی برای ورود گوهر خیراندیش هم به دنیای هنر شد و سال 1368 با فیلم «زیر بام های شهر» به کارگردانی اصغر هاشمی به دنیای سینما وارد شد.

سال 1364 با بازی در مجموعه آئینه به دنیای تلویزیون راه یافت و در سریال هایی چون مرغ حق، روزی روزگاری، آپارتمان، شلیک نهایی، زیرگنبد کبود، سفر به چذابه، یحیی و گلابتون، همسایه ها، کت جادویی و... به ایفای نقش پرداخته است.

گوهر خیراندیش در سالروز درگذشت جمشید اسماعیل خانی مهمان برنامه حالا خورشید شد و در این برنامه درباره مهریه اش گفت:

مهریه من یک کاسه نبات، کلام الله مجید، نمک طعام، 5 تا سکه به نیت پنج تن، ابریشم و گل نرگس که من این مدل مهریه را میوه ممنوعه هم آورده بودم و یکی از خصوصیات اخلاقی جمشید این بود که همیشه برای من گل میخرید و روزی که فوت کرد هم همه خانه ما پر از گل بود.

حاصل ازدواج گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل خانی سه فرزند است.

یک پسر به نام امید که در آلمان زندگی میکند و دو دختر به نام های آزاده و آناهیتا که آزاده در ایران است و به سمت بازیگری سوق پیدا کرده است اما آناهیتا دیگر فرزند گوهر خیراندیش در آمریکا زندگی میکند.

آسیب های گوهر خیراندیش هنگام فیلمبرداری

گوهر خیراندیش یکی از بازیگرانی است که تجربه آسیب های متعدد سر صحنه را دارد و بارها و بارها سر صحنه با حادثه مواجه شده است.

این بانوی بازیگر در 29 مهرماه 139، هنگام ایفای نقش در فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، به کارگردانی بهروز افخمی بر اثر سانحه تصادف دچار مصدومیت شد و از ناحیه سر و استخوان ترقوه دچار شکستگی شد

استایل گوهر خیراندیش و دخترش در ایران
گوهر خیراندیش

سریال دیوار به دیوار به کارگردانی سامان مقدم یکی دیگر از سریال هایی بود که گوهر خیراندیش سر صحنه آن دچار مصدومیت شد. 23 فروردین ماه 1396 بود که این بانوی هنرمند سر صحنه سریال دیوار به دیوار از ناحیه مچ پا دچار سانحه شد و این اتفاق باعث پاره شدن تاندون پایش گردید و مجبور به عمل جراحی شد.

گوهر خیراندیش فعالیت در تئاتر را از سال 1349 در شیراز آغاز کرد و بعد از مهاجرت به تهران به ادامه فعالیت هایش در تهران پرداخت و سال 1365 با فیلم روزهای انتظار اصغر هاشمی فعالیت در سینما را آغاز کرد.

مجموعه آئینه در سال 1364 اولین تجربه بازیگری گوهر خیراندیش در تلویزیون بود.

گوهر خیراندیش یکی از بازیگران زن سینمای ایران است که تجربه گریم هایی متعدد را در سالهای بازیگری اش دارد.

این بانوی هنرمند در فیلم اختاپوس، توکیو بدون توقف، بانو و... با گریم هایی دیدنی و خاص مقابل دوربین رفت و به ایفای نقش پرداخت.

نقش های ماندگار گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش در نقش های ماندگار زیادی در سینما و تلویزیون خوش درخشید و با بازی در این نقش ها ماندگار شد که ما در این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نمناک مروری بر برخی از این نقش ها خواهیم داشت.

گوهر خیراندیش در بانو

شاید اگر بخواهیم یکی از بهترین نقش های گوهر خیراندیش را نام ببریم باید به فیلم بانو ساخته داریوش مهرجویی اشاره کنیم. بانو شاهکاری از داریوش مهرجویی بود که سال 70 ساخته شد و گوهر خیراندیش در این فیلم ایفاگر نقش هاجر بود.

بانو نقطه عطفی در کارنامه هنری گوهر خیراندیش محسوب میشود که این بانوی هنرمند با گریمی بی نظیر در آن به ایفای نقش پرداخت و توانست تندیس بهترین بازیگر جشن خانه سینما را دریافت کند.

گوهر خیراندیش در دایره زنگی

یکی دیگر از بهترین نقش های گوهر خیراندیش مربوط به بازی او در فیلم دایره زنگی به کارگردانی پریسا بخت آور و نویسندگی اصغر فرهادی است که پرفروش ترین فیلم فروردین 87 بود.

گوهر خیراندیش در نقش پروین خانم فیلم دایره زنگی در نقش مادری سنتی که با دنیای مدرن امروز همکاهنگی ندارد ایفاگر یکی از بهترین نقش های کارنامه هنری اش شد.

گوهر خیراندیش در فیلم دعوت

فیلم دعوت به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا سال 1387 ساخته شد و یکی از فیلم های چند داستانی و پرستاره سینمای ایران بود.

گوهر خیراندیش در این فیلم ایفاگر نقش سیدخانم بود و برای بازی در این فیلم برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از دوازدهمین جشن خانه سینما شد.

گوهر خیراندیش در رسم عاشق کشی

فیلم سینمایی رسم عاشق کشی به کارگردانی خسرو معصومی سال 1381 ساخته شد و در بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد.

گوهر خیراندیش یکی از هنرمندانی بود که در این فیلم سینمایی مقابل دوربین رفت و برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.

فیلم شناسی گوهر خیراندیش

در ادامه این مطلب اسامی فیلم و سریال های گوهر خیراندیش را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

فیلم های سینمایی گوهر خیراندیش

1398 خوب، بد، جلف 2:ارتش سری پیمان قاسم خانی

1397 مشت آخر مهدی فخیم زاده

1397 کلوپ همسران مهدی صباغ زاده

1397 مردی بدون سایه علیرضا رئیسیان

1398 سامورایی در برلین مهدی نادری

1397 پاستاریونی سهیل موفق

1396 دشمن زن کریم امینی

1396 ماهور مجید نیامراد

1396 لس آنجلس تهران تینا پاکروان

1394 فصل نرگس نگار آذربایجانی

1395 خانه دیگری بهنوش صادقی

1394 من و شارمین بیژن شیرمرز

1395 نیمه شب اتفاق افتاد تینا پاکروان

1393 در مدت معلوم وحید امیرخانی

1393 رخ دیوانه ابوالحسن داودی

1393 ایران برگر مسعود جعفری جوزانی

1393 آتش بس 2 تهمینه میلانی

1393 شیفت شب نیکی کریمی

1392 آذر، شهدخت، پرویز و دیگران بهروز افخمی

1392 نقش نگار علی عطشانی

1390 آهوی پیشونی سفید جواد هاشمی

1390 میگرن مانلی شجاعی فرد

1390 روییدن در باد رهبر قنبری

خنده در باران داریوش فرهنگ

1389 علفزار

1389 در امتداد شهر علی عطشانی

1387 دل شکسته علی روئین تن

1387 تهران 1500 بهرام عظیمی

1387 دعوت ابراهیم حاتمی کیا

1387 صندلی خالی سامان استرکی

1387 کلانتری غیرانتفاعی یدالله صمدی

1387 یک اشتباه کوچولو محسن دامادی

1386 دایره زنگی پریسا بخت آور

1386 استخوونای بابام مهدی رضازاده فخار

1385 قاعده بازی

1385 خواستگار محترم داوود موثقی

1385 محاکمه ایرج قادری

1385 بی وفا اصغر نعیمی

1383 گل یخ کیومرث پوراحمد

منبع : ساعد نیوز