به گزارش پایگاه خبری نشان :

الهام چرخنده متولد ۱۳۵۷ در تهران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و مستندسازاست.الهام چرخنده فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ با بازیگری در فیلم عروسی مهتاب آغاز کرد.الهام چرخنده پیش‌تر به عنوان ترانه‌سرا و خواننده نیز سابقه کاری دارد و یک آلبوم موسیقی نیز ضبط کرده‌است.الهام چرخنده و همسر سابقش در دهه ۱۳۸۰ مجری برنامه ستاره مهاجردر شبکه ماهواره‌ای مهاجر بودند که برنامه‌ای به سبک آمریکن آیدل بود.الهام چرخنده در یکی از سخنرانی‌هایش گفت دوست ندارد که در قطعهٔ هنرمندان، دفن شود

ترانه خوانی الهام چرخنده 

الهام چرخنده متولد 4 تیر 1357 در کاشان دانشجوی انصرافی رشته مهندسی معماری می باشد که فعالیت خود را از بازیگری شروع کرد سپس به سمت موسیقی و خوانندگی رفت .

در یک خانواده سنتی با اصالت بختیاری از طایفه هفت لنگ بدنیا آمد و پس از یک ترم تحصیل در دانشگاه انصراف داد و یادگیری طراحی و نقاشی در اصفهان را پی گرفت.

خانم چرخنده از ازدواج اول خود که تاریخ آن اعلام نشده صاحب یک فرزند پسر بنام شایان است که این ازدواج به طلاق و جدایی ختم شد.

الهام چرخنده برای بار دوم در سال 1375 وقتی 18 ساله بود با فرشید نوابی بازیگر 19 ساله ازدواج کرد که ثمره این زندگی هم یک فرزند بنام ارسطو می باشد

با وجود اینکه سال 1392 در سریال پروانه با همسرش فرشید نوابی همبازی بود اما چند هفته بعد و نزدیک عید نوروز همان سال خبر طلاق این دو منتشر شد.در شهریور ماه 1396 الهام چرخنده خبر ازدواج سوم خود را رسانه ای کرد.

بعد از گذشت سه سال مشخص شد ایشان با یک روحانی بنام سید محمد درویشی ازدواج کرده و از آن زمان بخاطر شغل همسرش ساکن کربلای عراق می باشند.

حجاب استایل الهام چرخنده

الهام چرخنده

داشتم فکر میکردم این رو پست کنم یا نه ، بعد رسیدم به اینکه بله باید بگم .! باید قدردان باشم . عزیزخانوم مادرم کوچک ترین کاری براشون انجام میدیم، هزار بار قدردانی میکنن . مادرا شبیه مامانشون میشن قشنگ یادمه مادربزرگم هم همین مدلی بودن! منم عجیب دلم میخواد شبیه عزیز خانوم بشم . واقعیت حس میکنم این دنیا محل کاشت و برداشته ! دونه گندم بکاری گندم درو میکنی .. همیشه در پی غافلگیر کردن مادرم بودم هنوزم هستم! دلم میخواد وقتی اشکش از ذوق میچکه رو گونه های برجسته شو ببینم!! انگار یه چیزی شبیه مریضیه!

الهام چرخنده بازیگری خود را برای اولین بار با فیلم عروسی مهتاب به کارگردانی خسر ملکان در سال 1375 آغاز کرد. سریال داروخانه پرماجرا به کارگردانی رسول نجفیان اولین کار تلویزیونی الهام چرخنده است که در سال 1379 پخش شد.

جدایی الهام چرخنده از همسرش

«گاهی اوقات دوستانم به ما می گویند شما عین جولز و جولی به شدت به یکدیگر شبیه هستید.» چرخنده از خودش و شوهر سابقش حرف می زند. از فرشید نوابی که روزگاری چرخنده درباره او می گفت: «فرشید گوش است و من دهان هستم و شاید به همین خاطر است که ما تا این حد با هم تفاهم داریم و در کنار هم احساس خوشبختی می کنیم چون مانند تکه های پازل همدیگر را کامل می کنیم.» پازل اما اواخر سال 92 به هم ریخت.

نوایی و چرخنده که سال گذشته در سریال «پروانه» هم همبازی شده بودند، قبل از تعطیلات نوروزی خیلی بی سروصدا از هم جدا شدند. از قرار معلوم فرزند کوچکتر آنها هم پیش پدرش مانده. نوابی و چرخنده که در روزهای جوانی و زمانی که چرخنده فقط 18 سالش بوده با هم ازدواج کرده بودند، هیچ وقت درباره علت جدایی حرفی نزدند اما زمان طلاق آنها حوالی روزهایی است که انگار چرخنده خودش را برای یک اتفاق بزرگتر آماده می کرده؛ برای تحولی پرسرعت و پر سروصدا در طول کمتر از 5 ماه! چرخنده اولین بازیگر زنی است که پس از پیروزی انقلاب و ممنوعیت خواندن زنان در اماکن عمومی، صدایش در سالن های سینمای کشور پیچید

الهام چرخنده در کنار همسر دومش
الهام چرخنده

آن هم با خواندن آهنگ معروفی از پدر موسیقی پاپ ایران در وصف بی وفایی و رفتن و تنها گذاشتن یار در سکانس معروفی از فیلم شب یلدا که اشک های زن بی وفایی را با نشستن پشت پیانو و خواندن ترانه ای به تصویر کشید که از رفتن ها با یار و بازگشتن های تنها گفت. همین تصویرها نقطه شروعی بود برای حضور این بازیگر بلندقامت در سینما و تلویزیون اما حضور او در ایران چندان طول نکشید و پس از بازی در سریال «من یک مستاجرم» ناگهان غیبش زد، غیبتی که چرخنده درباره آن به روزنامه تماشا گفته بود:

«من در همه این سال ها فقط در عرصه بازیگری خیلی فعال نبودم. فیلمنامه نوشتم و مشاور فیلمنامه چندین کار بودم. الان هم این افتخار را دارم که چند کارگردان خیلی خوب به باور و قلم من اعتماد کردند و به عنوان مشاور فیلمنامه در خدمت شان هستم. در حوزه ترانه فعال بودم و برای بعضی خواننده ها ترانه سرایی کردم و از همه مهمتر اینکه من چندین سال در خارج از ایران ساکن بودم و اینجا نبودم که بتوانم در کاری حضور داشته باشم. البته آنجا هم بیکار نبودم و فعالیت می کردم.» او 8 سال همراه همسر سابقش در خارج از کشور زندگی می کرد و در این مدت 20 هزار دقیقه هم برنامه «ستاره مهاجر» را اجرا کرد. قرار بود او و نوایی پروژه «آکادمی موسیقی ایرانی» را هم در شبکه نمایش خانگی کلید بزنند که هیچ وقت این اتفاق نیفتاد

منبع : ساعد نیوز