به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدارس و دانشگاه‌های اصفهان و ۹ شهر استان به دلیل آلودگی هوا فردا یکشنبه ۱۲ آذر ماه غیر حضوری برگزار خواهد شد.

منصور شیشه فروش اظهار کرد: باتوجه به بررسی شاخص‌های آلاینده و پیش‌بینی‌های هواشناسی، فردا یکشنبه دوازدهم آذرماه، تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر همچنان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: مهدهای کودک و پیش دبستانی در مناطق یاد شده تعطیل و آموزش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به صورت حضوری خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مادران شاغلی که دارای فرزند مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک هستند می‌توانند با موافقت مدیران خود به صورت دورکاری فعالیت نمایند.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از آلایندگی ناشی از سوزاندن بقایای گیاهی در پارک ناژوان، مقرر شد تا اطلاع ثانوی بهره برداری از عرصه پارک جنگلی ناژوان از ساعت ۱۵ محدود و ورودی‌های این پارک توسط شهرداری اصفهان مسدود گردد.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود از جمله خاکبرداری، انجام عملیات عمرانی، آتش زدن بقایای گیاهی و … همچنان ممنوع است.

وی گفت: اداره کل محیط زیست استان همچنان نسبت به تداوم پایش واحدهای آلاینده و مقابله به منابع آلاینده اقدام و همچنین بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها نظارت خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان متذکر شد: اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها از درب منزل در شهر اصفهان همچنان برقرار است و پلیس نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می‌نماید.

شیشه فروش با تأکید بر انجام اقدامات سلبی و ایجابی توسط دستگاه‌های مسئول به منظور کنترل منابع آلاینده، از هم استانی‌ها و شهروندان اصفهانی خواست تا همچنان از سفرهای غیرضروری اجتناب نمایند.

مدارس ابتدایی البرز فردا غیرحضوری شد

با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای البرز، فردا(۱۲ آذر) مدارس ابتدایی غیرحضوریند. همچنین مهدهای کودک، پیش دبستان و همه مقاطع مدارس استثنایی هم تعطیلند.

در روزهای اخیر آلودگی هوا مدارس را به تعطیلی کشانده و باعث شده تا دانش آموزان از طریق مجازی و شاد کلاس های انلاین را برگزار کنند. اما چند روزی است که با ورود به آذر ماه هوای شهرهای بزرگ در ایران بسیار آلوده و پر خطر برای گروه های حساس شده اما هنوز خبری از تعطیلی مدارس نیست.

تعطیلی مدارس تبریز فردا 12 آذر 1402

هوای تـبـریـز در وضعیت ناسالم قرار دارد.

هم‌اکنون ، هوای تبریز با شاخص ۱۱۹ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

تصمیمات درباره تعطیلی مدارس به دلیل شرایط هوایی ناسالم بسته به توصیه‌های مراجع ذی‌ربط و شاخص‌های کیفیت هوا اتخاذ می‌شود. آلودگی هوا و شاخص‌های آن می‌تواند به طور مستقیم بر سلامتی دانش‌آموزان و افراد آموزشی تأثیر بگذارد. اطلاعات مربوط به تعطیلی مدارس به دلیل شاخص‌های آلودگی هوا و تصمیمات مقامات محلی در دسترس این ارگان‌ها و واحدهای مربوطه است.

به منظور دسترسی به آخرین اطلاعات و تصمیمات مربوط به تعطیلی مدارس در تبریز، بهتر است از طریق رسانه‌های خبری مانند ایران چطور اخبار تعطیلی مدارس را دنبال کنید و با نوشتن نظرات خود درباره این موضوع و شدت آلودگی هوا در هر منطقه ای که هستید ما ار مطلع سازید  .

تعطیلی مدارس اصفهان فردا 12 آذر 1402

امروز عصر، هم در تهران و هم در اصفهان، جلسات کمیته اضطراری برگزار خواهد شد. احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بسیار بالاست.

به نظر می‌رسد که به دلیل وضعیت نامناسب کیفیت هوایی در اصفهان، یک جلسه کارگروه اضطراری برای تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برای فردا یکشنبه ۱۲ آذر و پس‌فردا دوشنبه ۱۳ آذر تشکیل خواهد شد. نتایج و تصمیمات این جلسه پس از دریافت، از طریق رسانه‌ی خبری ایران چطور منتشر خواهد شد. این اقدام به دلیل توجه و مراقبت از سلامت عمومی است و هر گونه تصمیم گیری بر اساس وضعیت آلودگی هوا و معیارهای بهداشتی انجام می‌شود.

تشدید آلودگی شهرهای صنعتی در روزهای آینده و تعطیلی مدارس

سازمان هواشناسی: پیش‌بینی می‌کنیم غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی، پرجمعیت و شهرهایی که میزان انتشار آلاینده‌ها در آنها بالاست، افزایش یابد. شرایط برای انباشت آلاینده‌ها در این شهرها مهیاست

احتمال تعطیلی مدارس کشور تا آخر هفته

اداره کل هواشناسی استان تهران: وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش ملایم باد، در ارتفاعات گاهی وزش متوسط باد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به استقرار جوی پایدار و عدم وزش باد قابل ملاحظه شرایط برای انباشت ذرات آلاینده هوا و افزایش غبار مهیاست، از این رو روند کاهش کیفیت هوا در سطح استان و افزایش غلظت آلاینده‌ها در نواحی شهری و پرتردد به ویژه از امشب تا صبح چهارشنبه (۱۵ آذرماه) مورد انتظار است.

با توجه به بالا بودن شاخص آلودگی هوا و نبود سامانه فعال بارندگی در کشور و توده سرمای هوا موجب تشدید آلودگی در کلان شهرها خواهد شد و این آلودگی تا پایان هفته ادامه دارد .

با توجه به تعطیلی مدارس تهران و اصفهان در روزهای شنبه و یکشنبه احتمال تعطیلی برای روز دوشنبه نیز بسیار بالاست .

با توجه به اعلام جلسات کمیته‌های اضطراری در شهرهای مختلف از جمله تهران و اصفهان و همچنین تصمیماتی که پس از این جلسات اتخاذ می‌شود، احتمال تعطیلی مدارس در دوشنبه بسیار محتمل به نظر می‌رسد. اما تصمیم نهایی و اعلام تعطیلی مدارس در هر استان یا شهر به دلایل شرایط هوایی و توصیه‌های مراجع مسئول وابسته است.

تعطیلی مدارس تهران فردا 12 آذر 1402

تمام مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران به غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه ۱۲ آذر ماه غیرحضوری شد.

میرمحمد غراوی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار کرد: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران به غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه 12 آذر ماه غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

منبع: مهر/ ایران چطور 

منبع: مهر