به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: این روزها بدلیل اوج گرفتن آلودگی هوا با دستور دولت تعطیلی مدارس صورت می گیرد. امروز با توجه به قرمز شدن آلودگی هوا احتمال تعطیلی مدارس و همچنین ادارات برای فردا 13 آذرماه می رود.امروز هم تعطیلی مدارس ابتدایی تهران و البرز و اصفهان را داشتیم. آخرین اخبار تعطیلی مدارس را با مه در سایت نشان 24 بخوانید.

با توجه به تداوم آلودگی هوا و تشدید آلاینده‌های جوی تهران، جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا دقایقی پیش تشکیل و احتمال دارد مدارس فردا دوشنبه ۱۳ آذر ماه نیز به صورت غیرحضوری برگزار شود.

با توجه به وضعیت هوای تهران و تداوم تشدید آلاینده‌ها، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا امروز نیز تشکیل شده است و با توجه ادامه آلودگی هوا، احتمال می‌رود که فردا دوشنبه 13 آذر ماه نیز مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران به صورت غیرحضوری تشکیل شود.

تعطیلی مدارس تهران روز دوشنبه 13 آذر

طبق تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، مدارس مقطع دبستان و متوسطه اول استان تهران غیر از فیروزکوه، روز دوشنبه غیرحضوری شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۱۳ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری می‌باشد، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل روئت دارند، جلوگیری نمایند.

غراوی ادامه داد: مجوزهای طرح ترافیک توسط شهرداری در این بازه زمانی صادر نمی‌شود و اعمال تردد نوبتی زوج و فرد کلیه خودروها از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود و کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه می‌توانند روز دوشنبه از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: طبق این مصوبات توصیه می گردد گروه های حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و ...) از تردد در فضای باز خودداری نمایند و از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز خودداری شود.

غراوی سپس گفت: پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی شوند و شهرداری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری، اقدام نماید.

وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه ها و روابط عمومی کلیه دستگاه های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا ، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن ، اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه های حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و ...)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری ها و ... که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام نماید.

غراوی همچنین گفت: شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان، جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال نمایند؛ همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام نماید.

تعطیلی مدارس

احتمال تعطیلی مدارس تهران تا دو روز آینده

اداره کل هواشناسی اعلام کرده تا چهارشنبه آلودگی هوای تهران تشدید می‌شود. پیش از ظهر امروز نیز کمیته ویژه اضطرار آلودگی هوا جلسه‌ای برگزار کرد تا احتمال تعطیلی مدارس طی یک تا دو روز آینده قوت بگیرد.

خبرگزاری مهر می‌نویسد: جلسه کمیته ویژه اضطرار آلودگی هوا با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط مانند وزارت بهداشت، استانداری، محیط زیست، وزارت آموزش و پرورش، پلیس و… پیش از ظهر امروز برگزار شده اما هنوز مصوبه‌های نهایی این کمیته اعلام نشده ولی شنیده‌ها حکایت از انجام هماهنگی‌هایی دارد که تصمیم‌های قطعی گرفته و اطلاع رسانی شود. همچنین با توجه به پیش بینی هواشناسی نسبت به تشدید وضعیت آلودگی هوا حتماً تعطیلی مدارس ابتدایی و کودکستان‌ها طی یک تا دو روز آینده وجود دارد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش پیش از این اعلام کرده است؛ زمانی که به دلیل آلودگی هوا مدارس غیر حضوری شد، کلاس‌ها تعطیل نشود.

با توجه به شرایط آلودگی هوا در شهرهای تهران، کرج، و اصفهان که به علت جو آرام و پایدار، باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا شده است، موارد تعطیلی مدارس در این شهرها بسته به شرایط جاری قابل بررسی است. در مورد تبریز، مدارس برای روز یکشنبه به حالت غیر حضوری تغییر کرده‌اند، اما در صورتی که آلودگی هوا در این شهر ادامه داشته باشد، ممکن است تصمیم به تعطیلی مجدد مدارس برای روز دوشنبه نیز اعمال شود. به علت پیچیدگی و تغییرپذیری شرایط آلودگی هوا، توصیه می‌شود که از طریق منابع رسمی مانند رسانه‌ خبری ایران چطور اطلاعات دقیق‌تر و جدیدتر را دریافت کنید.

مدارس کدام استان ها تعطیل شدند؟

با توجه به پیش‌بینی هواشناسان، دوشنبه و سه‌شنبه به عنوان آلوده‌ترین روزهای هفته در برخی از شهرهایی مانند تهران، کرج، اراک، اهواز، اصفهان، مشهد، تبریز، سمنان، قزوین و قم شناخته می‌شوند. این شهرها ممکن است در این روزها شاهد بدترین شرایط آلودگی هوا باشند. همچنین، پس‌از ظهر در بخش‌هایی از جنوب کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان احتمال باران و رعد و برق پراکنده وجود دارد. همچنین، افزایش دما در سواحل دریای خزر به شکل قابل توجهی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تسنیم