به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: این روزها بدلیل اوج گرفتن آلودگی هوا با دستور دولت تعطیلی مدارس صورت می گیرد. امروز با توجه به قرمز شدن آلودگی هوا احتمال تعطیلی مدارس و همچنین ادارات برای فردا 15 آذرماه می رود.امروز هم تعطیلی مدارس ابتدایی تهران و البرز و اصفهان را داشتیم. آخرین اخبار تعطیلی مدارس را با در سایت نشان 24 بخوانید.

تعطیلی مدارس شیفت عصر مدارس ۲ شهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: مدارس نوبت عصر در ماهشهر و خرمشهر هم غیرحضوری شدند.

به نقل از مهر، داوود میرشکار صبح امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با توجه به تداوم آلودگی هوا در شهرستان‌های خرمشهر و ماهشهر، مدارس نوبت عصر به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد.

وی گفت: بر این اساس، فعالیت آموزشی پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی در شهرستان‌های یادشده در سامانه «شاد» انجام می‌شود.

میرشکار یادآور شد: براساس تصمیم‌گیری کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان، فعالیت پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در شهرستان‌های اهواز، باوی و کارون امروز در ۲ نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری است.

تعطیلی مدارس دبستان‌ ۳ شهرستان خوزستان

اهواز - به علت آلودگی هوا، دبستان‌های سه شهرستان استان خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل و تدریس در آنها غیرحضوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا فعالیت مدارس پایه تحصیلی اول تا ششم ابتدایی در ۲نوبت صبح و بعدازظهر شهرستان‌های اهواز، کارون و باوی روز سه شنبه ۱۴ آذرماه به صورت برخط خواهند بود.

فعالیت سایر پایه‌های تحصیلی مدارس، ادارات و دستگاه‌های خدمت رسان طبق روال قبلی دایر خواهند بود

تعطیلی مدارس و دانشگاه های استان ها فردا 15 آذر 1402

تاکنون، برای روز چهارشنبه، تعطیلی مدارس در شهرهای اصفهان، تهران، کاشان، آران و بیدگل اعلام شده است به دلیل شرایط نامساعد آلودگی هوا.

در موارد دیگری که شاخص آلودگی هوا بالاست، معمولاً کارگروه‌های اضطراری تشکیل شده و تصمیمات نهایی در مورد تعطیلی مدارس با توجه به وضعیت آلودگی هوا از طریق جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوا گرفته می‌شود.

این تصمیمات پس از بررسی دقیق و تحلیل شاخص‌های هوایی توسط مقامات مسئول اعلام می‌شوند تا از سلامت شهروندان حفاظت شود و اقدامات لازم انجام گیرد.

تعطیلی مدارس مشهد فردا 15 آذر 1402

در صورتی که شاخص آلاینده‌های هوایی در شهر مشهد امروز سه‌شنبه به بالای عدد ۱۳۰ برسد، احتمال برگزاری جلسه کمیته اضطراری برای بررسی وضعیت آلودگی هوا و اقدامات ضروری به دلیل شرایط نامساعد، بسیار بالاست. این جلسات معمولاً برای ارزیابی شاخص‌های آلاینده هوا و تصمیم‌گیری درباره تدابیر لازم جهت حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از آثار آلودگی برای جامعه برگزار می‌شوند.

با توجه به ادامه آلودگی هوا و در صورت اعلام عدد ۱۴۰ یا بیشتر برای شاخص آلودگی هوا در مشهد، احتمال تعطیلی مدارس برای روز چهارشنبه بسیار زیاد است. این تصمیمات بر اساس توصیه‌ها و نظرات کمیته‌های مربوطه و در نهایت اعلام مقامات مسئول قابل تصمیم‌گیری خواهد بود.

تعطیلی مدارس / هوای مشهد بازهم ناسالم شد

کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد شاخص کلی ۱۱۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه الهیه با عدد شاخص ۱۴۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است

دمای حال حاضر  ۷ درجه سانتی‌گراد و آسمان آفتابی است.

تعطیلی مدارس البرز و کرج 15 آذر

با توجه به شرایط فعلی و تداوم آلودگی هوا در استان البرز تا روز پنج‌شنبه، تصمیمات اخیر اعلام تعطیلی مدارس ابتدایی برای روز سه‌شنبه به منظور حفظ سلامت و بهداشت عمومی دانش‌آموزان، نشان‌دهنده توجه ویژه مقامات به این وضعیت است. این تصمیمات نشان از توجه و اولویت‌بندی سلامتی دانش‌آموزان و اعضای همگانی دارد.

احتمال تعطیلی مقاطع تحصیلی بالاتر نیز در روز چهارشنبه با توجه به افزایش شدت آلودگی هوا و تصاعد آلاینده‌ها، امری قابل تصور است. این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر و تصمیم‌گیری‌های مقامات اجرایی است. به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر و رسمی‌تر، به رسانه‌ خبری ایران چطور و اعلامیه‌های مربوطه توجه کافی داشته و اخبار رسمی را دنبال کنید.

امروز جلسه کمیته اضطرار استان البرز حدود ساعت 16 تشکیل می شود و نتیجه این جلسه را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم کرد .

تعطیلی مدارس تبریز فردا

با توجه به ادامه شدت آلودگی هوا در شهر تبریز و همچنین تعطیلی‌های پیشین مدارس به دلیل شرایط هوایی نامساعد، احتمال تعطیلی مدارس روز چهارشنبه در تبریز بسیار مرتفع است. تشکیل جلسه کمیته اضطراری در بعد از ظهر سه‌شنبه حدود ساعت 18 و عدم اعلام تصمیمات تا این لحظه ممکن است به منظور بررسی وضعیت جدید آلودگی هوا و اخذ تصمیماتی مناسب در خصوص تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه باشد.

بنابراین، به دلیل عدم اطلاعات رسمی در دسترس در حال حاضر، بهتر است منتظر اعلام رسمی از سوی مقامات مربوطه باشیم تا احتمال تعطیلی مدارس روز چهارشنبه در تبریز را مشخص کنیم.

منبع: مهر / ایران چطور