به گزارش پایگاه خبری نشان :

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقیان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازداشت شهردار و یکی از اعضای شورای شهر رودهن اظهار داشت: پیرو گزارش های مردمی و اعلام نارضایتی مردم و بازدیدهایی که صورت گرفته از ساخت و سازهای غیرمجاز متوجه شدیم این ساخت و سازهای غیرمجاز با هدایت شهرداری و عوامل شهرداری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ما از طریق حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات به موضوع ورود پیدا کردیم بیان کرد: پس از تحقیقات مشخص شد این افراد برای هر باب ساخت حدود 400 میلیون ریال رشوه دریافت می کردند و به حساب شخصی واریز و مجوز ساخت و ساز صادر می کردند.

رئیس حوزه قضایی بخش رودهن تصریح کرد: بر این اساس 14 نفر از عوامل شهرداری رودهن در خصوص پرونده ساخت و ساز های غیرمجاز در بخش رودهن بازداشت و تفهیم اتهام شدند که از این 14 نفر، 3 نفر با قرار وثیقه آزاد و 11 نفر دیگر تحت قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

تقیان با اشاره به اینکه شهردار و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رودهن جزو متهمان هستند گفت: از این افراد بازداشت شده، شهردار و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر جزو متهمان هستند و دیگر افراد کارمندان واحدهای فنی و شهرسازی، املاک و مالی هستند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ ارتشا کامل مشخص نیست اما افراد تاکنون به دریافت حدود 40 میلیارد ریال وجه نقد و مقداری زمین و آپارتمان در رودهن، تهران و مشهد اغراق کردند که در حال حاضر تحقیقات تکمیلی ادامه دارد و به دنبال شناسایی اموال نامشروعی که این افراد به دست آوردند هستیم.

منبع: تسنیم