به گزارش پایگاه خبری نشان :

این روزها در کنار خرید محصولات تقویت سیستم ایمنی بدن ، تهیه بهترین ماسک تنفسی به یکی از دغدغه‌های اصلی انسان‌ها تبدیل شده است. چرا که روز به روز روند شیوع ویروس کرونا در جهان افزایش می‌یابد. بهترین ماسک صورت مانع از انتقال قطرات تنفسی از فردی به فرد دیگر می‌شود. غیر از این، خرید ماسک تنفسی برای حفظ تندرستی در روزهای آلوده بسیار ایده‌آل است. ماسک فیلتردار، ماسک پارچه‌ای و ماسک جراحی، چندین نمونه از انواع ماسک تنفسی در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی هستند. بدیهی است که کاربرد آن‌ها متفاوت می‌باشد. لذا، به هنگام تهیه ماسک تنفسی این احتمال وجود دارد که بین یک یا دو نمونه از آن‌ها دچار تردید شوید.

راهنمای کامل خرید بهترین ماسک تنفسی

تمامی نکاتی که در ادامه برای تهیه بهترین ماسک ارائه می‌کنیم، برای انتخاب صحیح ماسک تنفسی می‌باشد. در صورتی که هنوز تصمیم قطعی برای انتخاب و تهیه یک نوع ماسک نگرفته‌اید، در ادامه همراه ما باشید.

  1. ضرورت استفاده از ماسک را بدانید

به طور کلی و در شرایط عادی، همه‌ی مردم ملزم به استفاده از ماسک تنفسی نیستند. برای مثال، برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا که هم اکنون در سرتاسر دنیا فراگیر شده، لازم است تا همه‌ی افراد از ماسک استفاده کنند. در صورتی که جهت جلوگیری از بیماری‌های ریوی مانند آسم، الزامی برای استفاده از ماسک برای افراد سالم وجود ندارد. در اصل، فقط افرادی که بیماری آسم دارند، باید ماسک بزنند تا علائم بیماری آن‌ها تشدید نشود.

  1. انواع ماسک‌های تنفسی را بشناسید

دانستن جنس، کارایی و سایر ویژگی‌های ساختاری پیش از انتخاب و تهیه بهترین ماسک ضرورت دارد. به طور کلی، می‌توان انواع ماسک‌های تنفسی و بهداشتی را به 3 دسته‌ی کلی تقسیم بندی کرد. ماسک‌های پارچه‌ای، جراحی و ماسک فیلتردار، هر کدام از الیاف مخصوصی تولید می‌شوند.

  • ماسک پارچه‌ای

شکل ماسک پارچه‎ای می‌تواند مستطیلی یا دایره‎ای باشد. جنس این ماسک‌های تنفسی از پارچه‌های معمولی است. پارچه‌های معمولی با دست دوخته می‌شوند و در نهایت، به ماسک پارچه‎ای تبدیل می‌شوند. مسلما بعضی از ذرات ریز آلوده در هوا از ماسک‌های پارچه‌ای عبور می‌کنند. چون بافت پارچه‌های معمولی، بزرگ است. در صورتی که برای جلوگیری از ورود ذرات میکروسکوپی از ماسک، باید بافت آن ریز باشد.

  • ماسک جراحی

ماسک‌های جراحی، بهترین ماسک تنفسی در شرایط شیوع بیماری ویروسی کرونا است. چرا که این ماسک‌ها یکبار مصرف هستند و الیاف در هم تنیده‌ای دارند تا عوامل بیماری زا از آن عبور نکنند. شکل ماسک جراحی مستطیلی می‎باشد که کناره‌‎های آن با دستگاه‎های ماشینی دوخته شده است.

  • ماسک فیلتردار

این ماسک‌ها در دسته‌ی بهترین ماسک تنفسی جای دارند. چون ماسک‎های فیلتردار این قابلیت را دارند که هیچ یک از آلودگی‌‎ها و ذرات عفونی را از خود عبور ندهند. ماسک فیلتردار نسبت به سایر ماسک‌‎های تنفسی، تنوع بیشتری دارد. در حقیقت، میزان قدرت فیلترینگ آن‌ها باعث شده تا ماسک‌‎های فیلتردار متنوع باشند.

  1. به کارایی ماسک پزشکی و غیر پزشکی توجه کنید

تهیه بهترین ماسک بدون در نظر گرفتن کارکرد آن، هیچ تاثیر مثبتی در حفظ سلامتی شما ندارد. اگر جزو کادر پزشکی هستید و در مراکز درمانی فعالیت دارید، ماسک پزشکی بهترین گزینه است. چون ماسک پزشکی به طور کامل به صورت می‌چسبد و دارای پوششی برای حفاظت دوطرفه است. اما اگر به بیماری تنفسی خاصی مبتلا هستید، به طور جدی از مصرف ماسک‌های پزشکی خودداری کنید. چون این ماسک‌ها می‌توانند فشار زیادی را روی ریه افراد داشته باشند. به طوری که علائمی مانند تنگی نفس و حتی خفگی در فرد بروز پیدا می‌کند.

ماسک پارچه‎ای، جزو ماسک‎های غیر پزشکی است. این ماسک‌‎ها برای حفاظت و بهداشت فردی در طی روز مناسب می‌باشند. به همین خاطر، کارایی و قدرت حفاظت آن‎ها همانند ماسک‌‎های پزشکی نیست. همچنین، تمامی افراد می‎توانند از این نوع ماسک‎ها استفاده کنند و محدودیت خاصی برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد. اگر بین دو ماسک جراحی و ماسک پارچه‌ای برای استفاده در محیط آلوده تردید دارید، ماسک جراحی را انتخاب کنید. چون ماسک جراحی سه لایه است و پوشانندگی زیادی در صورت دارد. در صورتی هم که می‌خواهید بهترین ماسک تنفسی را برای کودک خود انتخاب کنید، ماسک‌‎های پارچه‎ای مناسب‎ترین گزینه هستند. چون نواحی تنفسی صورت کودک را به طور کامل پوشش می‌‎دهند و فرآیند تنفس را برای آن‎ها سخت نمی‌کند.

  1. ماسک فیلتردار را به نحوه‌ی صحیحی مصرف کنید

 پیش از انتخاب و تهیه بهترین ماسک باید بدانید که نحوه صحیح استفاده از آن به چه صورت است. طرز استفاده از ماسک پارچه‌ای و ماسک جراحی خیلی ساده است و نحوه‌ی استفاده از ماسک‌های فیلتردار و ماسک پزشکی کمی تخصصی‌تر است. در مراحل زیر، سعی کرده‌ایم تا مراحل تعویض و پوشیدن ماسک پزشکی را به شما ارائه بدهیم.

  • حداقل به مدت 20 ثانیه، دستان خود را با آب و صابون شستشو بدهید. در صورتی که به سرویس بهداشتی دسترسی ندارید، از مایع ضد عفونی کننده دست استفاده کنید.
  • در صورتی که دستان خود را با آب و صابون شستشو دادید، آن‌ها را با حوله‌ی تمیزی خشک کنید. اگر از مایع ضد عفونی کننده دست استفاده کرده‌اید، لزومی برای خشک کردن آن‌ها با حوله وجود ندارد.
  • ماسک پزشکی را از بسته بندی خود خارج کنید و تمام بدنه آن را مقایسه نمایید. اگر ماسک سوراخ شده یا پاره شده است، آن را کنار بگذارید.
  • ماسک پزشکی سالم را از قسمت برآمده در دست بگیرید و به صورت خود نزدیک کنید.
  • اکنون کش‌های ماسک را طوری تنظیم کنید که تمامی ماسک، دهان و بینی شما را پوشش بدهد.
  1. داروخانه‌ اینترنتی برتر را برای خرید بهترین ماسک انتخاب کنید

پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا حتی در زمانی که می‎خواهید به خرید بهترین ماسک بپردازید، اهمیت دارد. پس یک داروخانه برتر اینترنتی را در سطح کشور انتخاب کنید. داروخانه آنلاین بتادارو به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین داروخانه آنلاین در شمال غرب کشور شناخته می‌شود. این داروخانه دارای مجوز از سازمان غذا و دارو است. در کنار کیفیت بالای محصولات، قیمت ماسک‌های بتادارو نیز نظر شما را جلب خواهد کرد. علاوه بر این، در صورتی که سبد خرید شما دارای ارزشی بیش از 100 هزار تومان باشد، امتیاز ارسال رایگان مرسوله برای شما در نظر گرفته می‌شود. اطمینان داشته باشید که بحث قیمت در بتادارو از همه لحاظ برای فرد خریدار، به صرفه است. بنابراین بهتر است خرید اینترنتی از این داروخانه را، جایگزین حضور در اجتماعات به جهت تهیه ماسک نمایید.