به گزارش پایگاه خبری نشان :

با پیشرفت تکنولوژی تمامی وسایل مورد استفاده بشر متفاوت شده است و به سمت کاربردی شدن و زیبایی پیشرفته است. استفاده از انواع درب اتوماتیک در مکان‌‌های مختلف به جای انواع درب‌‌های قدیمی نیز یکی از مزایای پیشرفت تکنولوژی به شمار می‌رود. از زمان معرفی انواع درب‌‌های اتوماتیک به دنیای امروزی تاکنون انواع متفاوتی از درب‌‌ها وارد بازار شده اند که هر کدام دارای ویژگی‌‌های خاص خود می‌باشند. علاوه بر درب‌‌های اتوماتیک این روز‌‌ها بازار فروش شیشه سکوریت اتوماتیک برای مکان‌‌های مختلف نیز داغ بوده و افراد زیادی خواهان آن می‌باشند.

مهم‌‌‌ترین دغدغه‌ای که در انتخاب درب‌‌های اتوماتیک و همچنین شیشه سکوریت اتوماتیک وجود دارد کیفیت آن‌‌ها می‌باشد. کیفیت محصولات مختلف با یکدیگر تفاوت چشمگیری داشته و همین امر موجب تفاوت در طول عمر آن‌‌ها می‌شود. اما چگونه می‌توان یک درب با کیفیت با طول عمر بالا تهیه کرد و خریدی به صرفه نیز انجام داد؟ عاقلانه‌‌‌ترین توصیه‌ای که در این گونه موارد می‌توان کرد این است که از یک شرکت معتبر که سابقه چندین سال فعالیت در این زمینه را داشته کمک بگیرید. شرکت دورال دور یکی از معروف‌‌‌ترین شرکت‌‌ها در زمینه فروش انواع متفاوت درب اتوماتیک و شیشه سکوریت اتوماتیک می‌باشد. در ادامه راجع به انواع متفاوت درب‌‌های اتوماتیک بیشتر صحبت کرده و راهنمایی‌‌هایی را برای خرید آن‌‌ها بیان می‌کنیم.

از درب اتوماتیک چه می‌دانید؟

قبل از شروع هر چیزی اجازه دهید تا با معنی و مفهوم کلمه درب‌‌های اتوماتیک آشنا شویم تا بهتر بتوانیم راجع به آن صحبت کنیم. ساده‌‌‌ترین تعریفی که می‌توان برای درب‌‌های اتوماتیک ارائه داد این است که انواعی از درب‌‌ها هستند که دارای حسگر‌‌هایی حساس به حرکت یا نور می‌باشند که با کمک آن‌‌ها باز و بسته می‌شوند. البته تعدادی از درب‌‌ها نیز وجود دارند که با ریموت کنترل‌‌های الکترونیکی باز و بسته می‌شوند.

درب اتوماتیک

درب‌‌های اتوماتیک منجر به تسهیل عبور و مرور می‌شوند.

درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای یکی از انواع درب‌‌های اتوماتیک می‌باشد که به نسبت بقیه درب‌‌ها بسیار پرکاربرد می‌باشد. علاوه بر ظاهر زیبایی که این درب‌‌ها برای یک ساختمان به ارمغان می‌آورند، موارد دیگری مانند تسهیل عبور و مرور نیز باعث شده تا خریداران بسیاری در سراسر جهان از آن‌‌ها استقبال کنند. درب‌‌های شیشه انواع متفاوتی دارند که شامل : درب شیشه‌ای تاشو، درب شیشه‌ای لولایی ( شامل درب دو لنگه و درب تک لنگه )، درب کشویی، درب گردان می‌باشند. کاربرد انواع درب ‌‌اتوماتیک گفته شده با یکدیگر متفاوت می‌باشد. در ادامه راجع به این نوع درب‌‌ها و مزایای آن‌‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

  • درب شیشه‌ای تاشو

این نوع درب از نظر ساختار شبیه به درب‌‌های لولایی می‌باشد اما هر لت آن به دو بخش تقسیم شده و هر بخش به دیگری لولا شده اند. درب تاشو بیشتر در مکان‌‌هایی با محدودیت فضا استفاده می‌شود.

  • درب شیشه لولایی 

درب‌‌های لولایی شامل درب تک لنگه و دو لنگه می‌باشند البته از نوع دو لنگه استفاده بیشتری می‌شود. این درب‌‌ها با کمک جک باز و بسته می‌شوند و فضای مناسب برای عبور و مرور را فراهم می‌آورند.

  • درب شیشه‌ای کشویی

از انواع درب‌‌های خطی اتوماتیک می‌باشند که برای مکان‌‌هایی با طول مناسب استفاده می‌شوند. این نوع درب‌‌‌ها می‌توانند ضد زنگ، ضد حریق و ضد دود باشند.

درب شیشه سکوریت اتوماتیک

درب‌‌های شیشه سکوریت دارای هفت برابر مقاومت بیشتر در برابر شیشه‌‌های معمولی می‌باشند.

  • درب گردان

این درب‌‌ها اغلب جهت دار بوده و برای مکان‌‌هایی که باریک هستند استفاده می‌شود. درب‌‌های گردان شامل : قفل، اپراتور، هدر، پانل درب، ریل راهنما و محافظت از انگشت و سیستم می‌باشند. بیشتر استفاده از این نوع درب‌‌ اتوماتیک در مکان‌‌هایی با عبور و مرور زیاد می‌باشد زیرا می‌تواند عبور و مرور تعداد افراد بسیاری را به صورت یکجا تسهیل کند.

  • درب شیشه‌‌ای سکوریت

این نوع درب که بیشتر برای درب‌‌های ورودی مورد استفاده قرار می‌گیرد ظاهر بسیار زیبایی را دارد. شیشه‌ای که در ساخت این درب‌‌ها استفاده می‌شود شیشه سکوریت یا شیشه میرال می‌باشد که داخل کوره‌‌های هوریزنتال تحت حرارت 700 درجه گرما می‌بیند تا ساخته شود. فرایند تولید شیشه سکوریت موجب شده تا این شیشه‌‌ها بسیار مقاوم بوده و مقاومتی 7 برابر شیشه‌‌های عادی داشته باشند. علاوه بر مقاومت هنگام شکسته شدن ذرات پودری و بی خطری تولید می‌کنند.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه‌ای

از درب شیشه‌ای اتوماتیک بیشتر در مکان‌‌هایی مانند فروشگاه‌‌ها و اماکن تجاری بزرگ، بیمارستان‌ها و سازمان‌‌های ادارای استفاده می‌شود. اولین نکته مثبتی که راجع به این نوع درب‌‌ها در ذهن همگان ثبت شده است، زیبایی بیش از حد آن‌‌ها می‌باشد. نصب درب‌‌های شیشه‌ای ظاهری زیبا به ساختمان می‌بخشد اما آیا تنها ظاهر زیبا باعث شده تا این نوع درب اتوماتیک بسیار پر فروش باشد؟ یا مزیت‌‌های دیگری نیز باعث این اتفاق شده است؟

  • کارکرد اتوماتیک این نوع درب‌‌ها باعث شده است تا عبور و مرور با کمک آن‌‌ها بسیار راحت باشد. باز و بسته شدن اتوماتیک درب‌‌ها به افراد کمک می‌کند تا نیازی به صرف نیرو زیاد برای باز کردن یک درب سنگین نداشته باشند. این مزیت زمانی بسیار به چشم می‌آید که فرضا شخص دارای میزان بسیار زیادی وسیله و ... باشد و نتواند با دست درب را باز کند. همچنین درب‌‌های اتوماتیک برای عبور مرور افراد میانسال و یا خردسال نیز بسیار مفید می‌باشند.
  • یکی از مزیت‌‌های بسیار خوب درب‌‌های شیشه‌ای اتوماتیک این است که برای مکان‌‌هایی با عرض کم بسیار مفید می‌باشند. این مزیت به دلیل جمع و جور بودن درب‌‌های شیشه‌ای می‌باشد که باعث می‌شود فضای کمی اشغال شود و در نتیجه برای فضاهای کم عرض مناسب باشد.
  • رعایت استاندارد‌‌های کیفی و کمی در ساخت انواع درب اتوماتیک به ویژه درب‌‌های شیشه‌ای اتوماتیک موجب شده است تا طول عمر زیادی داشته باشند و نیاز به تعمیر در آن‌‌ها به حداقل برسد. بنابراین از صرف هزینه زیاد برای تعمیرات آن جلوگیری می‌شود.
  • درب‌‌های شیشه‌ای به اشکال متفاوتی مانند: دایره کامل، نیم دایره و یا بیضی قابل تولید می‌باشند.
  • درب‌‌های شیشه‌ای اتوماتیک قابلیت این را دارند که به سیستم‌‌های کنترل تردد و BMS وصل شوند و از آن‌‌ها بهره ببرند.
  • حرکت درب‌‌های شیشه‌ای در کمترین زمان ممکن و بدون ایجاد آلودگی صوتی اتفاق می‌افتد.
  • به دلیل ماهیت خاصی که دارند باعث می‌شوند تا اتلاف انرژی در مکانی که نصب شده اند کمتر صورت بگیرد. همچنین با استفاده از آن‌‌ها امکان ورود گرد و غبار و هر گونه آلودگی این چنینی کم می‌شود.

درب اتوماتیک شیشه ای

ایجاد ظاهری زیبا یکی از کوچک‌‌‌ترین مزیت‌‌های استفاده از درب‌‌های شیشه‌ای می‌باشد.

دورال در، مشاور خرید و عرضه کننده بهترین درب اتوماتیک

با توجه به مزایای متعددی که برای درب‌‌های اتوماتیک وجود دارد افراد بسیاری خواهان استفاده از این درب‌‌ها می‌باشند. در خرید درب‌‌های اتوماتیک تناسب کاربرد درب و نوع درب یکی از موارد مهمی است که می‌بایست در هنگام خرید به آن توجه داشت. دورال دور با فراهم آوردن امکان مشاوره برای خریدارن در هنگام خرید درب اتوماتیک، این انتخاب را برای مشتری تسهیل می‌کند.

مورد دیگری که در هنگام خرید باید به آن توجه شود کیفیت مواد به کار برده شده و طول عمر درب می‌باشد. دورال دور با داشتن چندین سال سابقه فروش در زمینه انواع درب‌‌های اتوماتیک به خوبی کیفیت درب‌‌های متنوع را تشخیص داده و محصولاتی با کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند . همچنین این مجموعه با داشتن متخصصان ماهر در زمینه نصب انواع درب به نصب صحیح و اصولی درب کمک شایانی کرده و مانع از این می‌شود که با نصب غلط طول عمر درب کاهش پیدا کند.