به گزارش پایگاه خبری نشان :

پنالتی گوگل می تواند کابوس هر وب سایتی باشد. وب سایتی که توسط گوگل جریمه می شود، تقریبا تمام ترافیک ارگانیک خود را از دست می دهد. بنابراین باید تا جای ممکن از اقداماتی که منجر به پنالتی گوگل می شوند، اجتناب کرد. اما اگر یک وب سایت دچار پنالتی شود،  اقدام بعدی چیست؟ در ادامه میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم.

پنالتی گوگل چیست؟

پناتاتی گوگل مجازاتی است علیه یک وب سایت که محتوا و روش بهینه سازی  آن با قوانین وضع شده توسط گوگل مغایرت دارد. مجازات ها می توانند در نتیجه به روزرسانی در الگوریتم گوگل یا مجازات دستی باشد که نشان می دهد وب سایت از تاکتیک های سئو "کلاه سیاه" استفاده می کند.

عواقب پنالتی می تواند ویران کننده باشد. آنها به طور معمول منجر به افت رتبه شما در نتایج گوگل می شوند. میزان ترافیک وب به طور قابل توجهی کاهش می یابد و در حالت شدید تر سایت توسط گوگل ایندکس نمی شود!

پنالتی گوگل ونحوه خروج از آ«

انواع مجازات های گوگل

دو دسته مجازات کلی وجود دارد: مجازات دستی  و الگوریتمی. در هر دسته بندی ، چندین دلیل وجود دارد که ممکن است سایت شما مجازات شود. به برخی از متداول ترین آنها را در ادامه اشاره میکنیم.

مجازات های دستی

یک مجازات دستی معمولاً هنگامی رخ می دهد که تیم اسپم گوگل به وب سایت شما مشکوک شود. این معمولاً بدان معنی است که آنها معتقدند وب سایت شما یک یا چند دستورالعمل وب مستر گوگل را نقض می کند.

مجازات های دستی بیشتر مربوط به پروفایل بک لینک شما هستند. دو نوع مجازات مجازات دستی عبارتند از:

  • "بک لینک های غیر طبیعی به سایت شما"
  • "پیوندهای غیر طبیعی از سایت شما"

رهایی از پنالتی دستی

برای دیدن اینکه آیا به صورت دستی جریمه شده اید، به گوگل سرچ کنسول خود وارد شوید و بررسی کنید که آیا پیام جدید دارید یا خیر. اگر هشدار یا پیامی را مشاهده نمی کنید، بعید است که مجازات دستی در سایت شما وجود داشته باشد.

اگر متوجه شدید که مجازات شده اید، چند روش برای حل این مسئله وجود دارد. بهترین راه برای رهایی از پنالتی، از بین بردن بک لینک های غیرطبیعی یا لینک های اسپم به وب سایت شما است.

بعضی اوقات دشوار است که متوجه شوید برای چه پیوندهایی پنالتی شده اید. اگر آگاهانه به خرید و فروش بک لینک و یا برخی دیگر از تاکتیک های ساخت بک لینک کلاه سیاه مشغول بوده اید، احتمالاً گوگل آن ها را شناسایی کرده است.

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام بک توسط گوگل غیر طبیعی شناسایی شده است، باید کمی تحقیق بیشتری انجام دهید. توصیه می کنیم از ابزار SEMrush استفاده کنید. این ابزاربه شما کمک می کند تا پروفایل بک لینک خود را بهتر بشناسید و هرگونه پیوند اسپم یا مضر که به سایت شما اشاره شده است، را شناسایی کنید. توجه داشته باشید گاهی این بک لینک ها ممکن است از سمت رقبای شما با هدف سئو منفی و آسیب به رتبه بندی سایت شما ایجاد شده باشد.

بعد از اینکه پبک لینک های بی کیفیت را مشخص کردید، باید ان ها را حذف کنید. این لینک ها را در یک فایل notpad لیست کنید و از طریق disavow tools آن ها را به گوگل معرفی کنید تا اثر آن ها از بین برود.

پنالتی الگوریتمی

وقتی یکی از الگوریتم های گوگل متوجه تخلفات وب سایت شما شود، مجازات های الگوریتمی به طور خودکار اتفاق می افتند. این به طور معمول در نتیجه بروزرسانی جدید الگوریتم گوگل اتفاق می افتد.

مشابه با پنالتی دستی، هرگونه تخلف در مورد دستورالعمل های Webmaster Google باعث پنالتی الگوریتمی می شود. گوگل از چند فیلتر برای تشخیص خودکار در صورت نقض دستورالعمل های وب مستر استفاده می کند. مشهورترین و رایج ترین آنها Panda Update و Penguin Update هستند.

تشخیص مجازات های الگوریتمی اغلب از مجازات های دستی سخت تر است، زیرا شما پیامی از سرچ کنسول دریافت نمی کنید درعوض، احتمالاً بدون هیچ توضیحی شاهد کاهش شدید ترافیک خواهید بود. بنابراین، اگر در ترافیک خود شاهد افت غیر طبیعی هستید، ببینید آیا این تغییرات با الگوریتم تأیید شده مطابقت دارد یا خیر. بهترین کار گرفتن کمک از یک کارشناس سئو است.

بهترین راه برای محافظت از خود در برابر مجازات های الگوریتمی، آگاهی از همه به روزرسانی های الگوریتم گوگل است. منابع زیادی برای کمک به شما در پیگیری به روزرسانی های الگوریتم وجود دارد.

بازیابی از یک مجازات الگوریتمی

اگر ادچار مجازات الگوریتمی شده اید، بهترین راه برای بهیود سئو وب سایت شما این است که مشکل را در اسرع وقت برطرف کرده و منتظر بمانید تا گوگل متوجه اقدامات شما شود. گوگل فقط هر چند ماه یک بار تجدید اطلاعات را در این الگوریتم ها اجرا می کند. اگر مجازات شده باشید، رتبه سایت شما بهبود نمی یابد تا زمانی که یک به روز رسانی اطلاعات تعیین کند که سایت شما دیگر سزاوار مجازات نیست. هیچ کس لزوماً نمی داند چه موقع اپدیت بعدی الگوریتم اتفاق می افتد، بنابراین مهم است که هر چه زودتر مجازات های الگوریتمی را شناسایی و برطرف کنید.

آیا به دنبال بهبود استراتژی سئو خود هستید؟ پیشنهاد ما استفاده از خدمات سئو وب وان (webone.co) است.