به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

بهترین پروفیل بازار کجا تولید می‌شود؟

 

در این مقاله درباره پروفیل و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد. سپس به شما می‌گوییم چطور بهترین قیمت پروفیل را پیدا کرده و باکیفیت‌ترین‌ها را از کجا بخرید.

 

پروفیل چیست؟

پروفیل‌ها نوعی از مقاطع فولادی هستند که در تمام طول خود دارای شکلی ثابت است؛ مثل نبشی و ناودانی که پروفیل باز هستند و لوله که پروفیل بسته است. این پروفیل‌ها از ورق‌ فولادی نورد شده با ضخامت‌های مختلف ساخته می‌شوند و فرم‌دهی آنها به 2 شکل گرم و سرد است.

پروفیل‌ها در 2 نوع موجودند:

1.پروفیل بسته

در پروفیل بسته، هر دو سر ورق فولادی به یکدیگر چسبانده می‌شوند. به همین دلیل مقطع آن معمولاً شکل هندسی منظمی مثل مربع، مستطیل یا شش‌گوش دارد.

البته پروفیل‌های بسته‌ای که در ساخت درب و پنجره به کار می‌روند معمولاً شکل هندسی منظمی نداشته و یکی از رأس‌های آن‌ها گوشه‌ای دارد که با اجزای دیگر درب و پنجره در تماس باشد.

به پروفیل‌های مربعی و مستطیلی اصطلاحاً قوطی گفته می‌شود.

2.پروفیل باز

در پروفیل باز دو سر ورق فولادی آزاد بوده و به همین دلیل معمولاً شکل هندسی منظمی ندارد. مثل پروفیل‌های زِد (پروفیل Z) و پروفیل‌های چهارچوبی.

 

کاربرد پروفیل‌ها در کجاست؟

پروفیل‌ها معمولاً از انواع فولاد، آلومینیوم یا PVC ساخته می‌شوند و بسته به جنس، کاربردشان متفاوت است. در صنعت ساختمان از این مقطع فولادی برای ساخت پنجره، چهارچوب در، نرده و سقف پارکینگ‌ها و سالن‌ها استفاده می‌شود.  از پروفیل برای نبشی‌کشی یا شاسی‌کشی ساختمان هم استفاده می‌شود که انتخاب درست پروفیل، تاثیر زیادی در کاهش  هزینه ساخت دارد.

تراشکاری فولاد

پروفیل‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟

همان‌طور که گفتیم ماده اولیه برای تولید پروفیل، ورق فولادی است. از ورق‌های فولادی مطابق با استاندارد JIS G3131 یا ST 37 برای ساخت انواع پروفیل استفاده می‌شود. کویل ورق در خط تولید باز شده و در اندازه‌های مورد نیاز، به ‌صورت نوار در می‌آید. در مرحله بعد شکل دلخواه را به نوارهای بریده‌شده می‌دهند. اگر روش تولید نورد سرد باشد، در این مرحله از دستگاه‌های پرس استفاده می‌شود و اگر پروفیل دارای مقطع بسته باشد، در مرحله آخر دو سر ورق جوش داده می‌شود.

تراشکاری فولاد

 

بهترین پروفیل را از کجا بخرید؟

اگر به دنبال خرید پروفیل باکیفیت هستید، اولین سؤالی که به ذهنتان می‌رسد این است که کدام تولیدککنده را انتخاب کنید. در تهران محصولات کارخانه‌های تهران شرق ، کیان پرشیا ،جهان پروفیل پارس، پروفیل یاران و پروفیل صابری بیشترین تقاضا را دارند و در استان اصفهان، پروفیل‌ فولاد گستر حداد ، به فلز سپاهان ، پروفیل علویجه طرفدار زیادی دارد. ماده اولیه و وزن محصول، عواملی مؤثر بر قیمت پروفیل تولیدشده توسط این کارخانه‌ها هستند.

از کارخانه‌های زیر می‌توانید پروفیل باکیفیت تهیه کنید:

1.گروه صنعتی تهران شرق (تهران)

این کارخانه در شهرک صنعتی عباس‌آباد قرار دارد. تهران شرق انواع  لوله ، قوطی  مربع و مستطیل، پروفیل چارچوب و پروفیل Z را تولید می‌کند. محصولات این گروه صنعتی به کشورهای خاورمیانه و اروپای شرقی هم صادر می‌شود.

2.شرکت کیان پرشیا (تهران)

این تولیدکننده در جنوب تهران، در شهرک صنعتی شمس‌آباد فعالیت می‌کند. تولیدات این کارخانه به غیر از انواع لوله، شامل پروفیل‌های بسته و باز است که در صنعت و ساختمان‌سازی کاربرد دارند. پروفیل کیان پرشیا هم از محصولات صادراتی در ایران است.

3.جهان پروفیل پارس (تهران)

جهان پروفیل پارس از تولیدکنندگان مستقر در سه‌راه آدران است. تولیدات این شرکت از مرغوب‌ترین پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی موجود در بازار هستند و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شوند.

این شرکت دارای چند کارخانه زیرمجموعه در تهران، اصفهان و اردکان بوده و حتی یک دانشگاه علمی کاربردی هم تأسیس کرده است.

4.صدرا پروفیل تهران (تهران)

صدرا پروفیل از دیگر تولیدکنندگان پروفیل مستقر در شهرک صنعتی شمس‌آباد است. صدرا پروفیل تهران با استفاده از ورق‌ فولاد مبارکه اصفهان برای تولید انواع پروفیل باز و بسته باکیفیت بالا و در سایزهای متنوع، استفاده می‌کند.

5.شرکت به فلز سپاهان

این شرکت در شمال اصفهان و شهرک صنعتی مورچه‌خورت قرار دارد. به فلز سپاهان یکی از 10 تولیدکننده برتر لوله و پروفیل کشور است که انواع لوله و پروفیل‌های ساخت آن به خارج از کشور صادر می‌شود. استفاده از ورق‌ فولاد مبارکه به عنوان ماده اولیه، کیفیت محصولات آن را بالا برده است.

6.تعاونی فولاد علویجه اصفهان

فولاد علویجه در جاده اصفهان-گلپایگان و در شهرک صنعتی علویجه قرار دارد. علویجه از معدود کارخانه‌های تولیدکننده قوطی شش‌ضلعی است و به غیر از آن، به‌صورت تخصصی انواع لوله و پروفیل باز و بسته را تولید می‌کند.

فولاد علویجه تأمین‌کننده اصلی تعاونی‌های مسکن و تعاونی درب و پنجره‌سازان کشور است.

7.فولاد گستر حداد (چهار محال و بختیاری)

این واحد صنعتی با نام‌های گروه کارخانجات تولیدی صنعتی کچو و کیان فولاد متین شهرکرد نیز شناخته می‌شود و در جاده اصفهان-شهرکرد قرار دارد. فولاد گستر حداد تولیدکننده انواع لوله آب و گاز و پروفیل‌های باز و بسته است که آن‌ها را در سایزهای مختلفی به بازار عرضه می‌کند.

این کارخانه با ظرفیت تولید 500.000 تن در سال، یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان لوله و پروفیل بازار است.

 

مقایسه قیمت پروفیل کارخانه‌های مختلف

تمامی تولیدکنندگانی که گفتیم پروفیل‌های خود را با وزنی نزدیک به وزن استاندارد تولید می‌کنند. شما بایستی بر اساس نوع کار، بودجه‌ای که دارید و فاصله تولیدکننده تا پروژه خودتان، تصمیم بگیرید که از کدام خرید کنید.

در بین تولیدکنندگان بالا، قیمت پروفیل‌ کارخانه به فلز اصفهان ، کیان پرشیا تهران و جهان پروفیل پارس از بقیه کمی بیشتر است، اما به نسبت کیفیت بهتری نیز دارند.

توجه به این نکته مهم است که قیمت قوطی پروفیل براساس ضخامتش تعیین می‌شود، نه سایز قوطی. تولیدکنندگانی که از ورق فولاد مبارکه در تولید قوطی پروفیلشان استفاده می‌کنند، ضخامت دقیق‌تری داشته و قیمت بالاتری هم دارند

 

 

در حال حاضر مثل قدیم نیاز نیست که با پرس‌وجو و جستجوی زیاد با تولیدکننده‌ها یا تأمین‌کنندگان پروفیل ارتباط برقرار کنید. برای اطلاع از قیمت‌ها، یک جستجوی ساده در گوگل کافی است. فروشگاه های اینترنتی زیادی مانند آسرون (www.asroon.ir) قیمت آهن آلات از جمله قیمت لوله و پروفیل ، میلگرد ، تیرآهن، نبشی، ورق و ناودانی کارخانه‌های مختلف را منتشر کرده که می‌توانید به راحتی با مقایسه قیمت‌ها، مناسب‌ترین پروفیل را انتخاب کنید.

جهت اطلاع از قیمت پروفیل در بازار میتوانید به وبسایت ما در اینجا کلیک کنید.