به گزارش پایگاه خبری نشان :

یکی از وظایف اصلی که بر عهده مدیران املاک و یا سرپرستان ارشد است، آشنا کردن مشاور با انواع فایل‌های موجود و تعریف شده آژانس املاک است. که سرپرست بخش یا مدیر آژانس باید طی چند ساعت این بخش را انجام دهد.

در ادامه این مطلب شما را با این مفاهیم و تکنیک های مهم آموزشی آشنا می کنیم.

 

ارکان مشاوره املاک

  • تعیین رنج کاری
  • آشنایی با سه تیپ از ساخت و ساز‌های رایج کشور
  • تقسیم بندی و درجه‌بندی فایل‌های بازدید شده
  • آشنایی با مهارت‌ها و تکنیک‌های بازدید، کارشناسی و ارزیابی املاک استیجاری
  • تبلیغات هوشمندانه

 

تعیین رنج کاری

در این مرحله بعنی پس از کشف انگیزه و میزان پشتکار و جدیت مشاور، نوبت به تعیین رنج کاری وی می‌رسد. در اینجا پیشنهاد می‌شود مشاور در بخش اجاره آن هم اجاره آپارتمان‌های کوچک (از قبیل اجاره سوئیت و آپارتماهای زیر ۱۰۰ متر) فعالیت خود را پس از تکمیل دوره آموزشی شروع کند. مدیر بخش در صورت امکان و توانایی مسئولیت این آموزش را بر عهده می‌گیرد، در غیر این صورت مشاور جدید الورود باید به مراکز آموزش مرتبط هدایت و راهنمایی شود تا هم زمان با کسب آموزش‌های لازم، منابع مراجع تحقیقات و مطالعات آموزشی نیز به وی معرفی شود.

آشنایی با سه تیپ از ساخت و سازهای رایج کشور

از نکات قابل توجه به امر بازدید از املاک سفارش شده برای اجاره، در ضمن بازدید از املاک استیجاری، مشاور باید شناخت و توانایی تفکیک انواع ساخت و سازهای رایج در کشور را داشته باشد. بر اساس تحقیقات، مشاهدات و تجربه، در کشور ما سه تیپ ساخت و ساز وجود دارد که حدود ۹۰ درصد از ساخت و سازها در رسته املاک بساز بفروشی با استحکام نازل، فقدان معماری و....، حدود ۶ تا ۷ درصد مهندسی ساز و حدود ۳ تا ۴ درصد معماری ساز (بر اساس طرح‌های معماری و علمی و توسط معماران) هستند.

تقسیم بندی و درجه بندی فایل‌های بازدید شده

پس از بازدید و کارشناسی املاک نوبت به تقسیم بندی و کارشناسی املاک بازدید شده می‌رسد. در این مرحله مشاور یاد گرفته است که املاک مناسب و مرغوب را از املاک نامناسب و نامرغوب تفکیک کند و زمان و انرژی خود را برای هر ملکی هدر ندهد و آموزه دیگرش این خواهد بود که با تمرکز روی املاک استجاری مرغوب، روش ملک‌گرایی را در پیش گیرد که مناسب‌ترین و مؤثرترین سبک و روش کاری است.

آشنایی با مهارت‌ها و تکنیک های بازدید، کارشناسی و ارزیابی ملک استجاری

مدت زمان آموزشی در این مرحله حدود ۵ الی ۱۰ ساعت، آن هم به اتفاق مدیر قسمت یا مدیر آژانس است. در این مرحله مدیر به اتفاق مشاور به بازدید از چند آگهی اجاره آپارتمان در تهران می‌پردازند و مدیر آداب بازدید، کارشناسی و ارزیابی املاک را بصورت عملی و مشاوره تازه کار آموزش می‌دهد. ملک‌های انتخابی عبارت اند. از آپارتمان‌های اجاره‌ای تخلیه و در شرف اتمام عملیات ساختمانی.

تبلیغات هوشمندانه

با توجه به دیجیتال شدن زندگی مردم و کمبود وقت در حال حاضر بیشتر تبلیغات در دنیای مجازی و وب‌سایت های تبلیغاتی انجام می‌شود. این موضوع شامل تبلیغات در زمینه املاک هم می‌شود. امروزه وب‌سایت تخصصی و یا عمومی بسیاری در زمینه درج آگهی املاک وجود دارد. که مشاوران و یا متقاضیانی که تمایل به فروش ملک و یا خرید، رهن و اجاره دارند با مراجعه به این وب سایت ها می توانند تبلیغات ملکی خود را انجام دهند.

یکی از این وب سایت‌ها، وب سایت تخصصی درج آگهی املاک شابش است. با استفاده از شابش می توانید آگهی خرید آپارتمان در تهران و یا رهن و اجاره خود را جهت تبلیغات و ایجاد زنگخور باکیفیت ثبت کنید.

آدرس وب سایت:

 

https://shabesh.com

444444

تکنیک‌های پاسخگویی به آگهی و سوالات ملکی

توانایی پاسخگویی به آگهی و سؤالاتی که مشتریان می‌کنند و مجاب کردن آنان برای بازدید از ملک آگهی شده، اوج موفقیت مشاور تازه کار است. برای نیل به این امر توصیه می‌شود مشاور تازه کار از تکنیک‌های زیر کمک بگیرد.

تکنیک نخست:

برای پاسخگویی به آگهی هایی که ثبت کردید، آمادگی کامل روحی و فیزیکی داشته و سرحال باشید، با روی گشاده و با صبر و حوصله به این امر بپردازید.

تکنیک دوم:

رشته کلام را پس از چند ثانیه با مهارت و حذاقت خاصی از مشتری بگیرید؛ یعنی صرفاً پاسخگوی سؤالات مشتری نباشید، چرا که در این صورت مدت مکالمه، خیلی کوتاه و بودن هیچ نتیجه مؤثری پایان خواهد پذیرفت.

تکنیک سوم:

در صورتی که مدیریت مکالمه تلفنی دست مشاور باشد، خاتمه دهنده مکالمه هم مشاوره خواهد بود و امکان قرار برای انجام بازدید از ملک برای مشتری هم وجود خواهد داشت.

تکنیک چهارم:

هرگز به مشتری برای بازدید از ملک آگهی شده، تلفنی آدرس ندهید. این امر نشانه بی تجربگی و ریسک دور خوردن و به خطر انداختن امنیت جانی مشتری، مالک، سرایدار یا متصرف است.

تکنیک پنجم:

پایان یک مکالمه تلفنی موفق در پاسخگویی آگهی آن است که مشاور، موفق به ساخت نیاز، خواسته و تقاضای مشتری شود و رشته ارتباط مجدد و پیوسته را با مشتری داشته باشد.

نتیجه گیری:

یکی از وظایف اصلی که برعهده مدیر ارشد و یا مدیر میانی در املاک است، آموزش‌های لازم در جهت موفقیت و پیشرفت مشاورین املاک است. در این مطلب به مواردی که باید یک مشاور املاک آموزش ببیند اشاره کردیم.

شابش وب سایت تخصصی درج آگهی املاک