به گزارش پایگاه خبری نشان :

این روزها کاربردهای چمن مصنوعی بر خلاف گذشته که فقط در ورزشگاه ها مورد استفاده قرار می گرفت، بسیار بیشتر شده است. به گونه ای حتی در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل نیز از آن استفاده می گردد. با توجه به بیشتر شدن طرفداران استفاده از چمن مصنوعی و افزایش تقاضاها در رابطه با خرید انواع چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی قصد داریم در این بخش، محتوایی در خصوص آشنایی با کاربردهای چمن مصنوعی به شما عزیزان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

پیش از پرداخت به انواع چمن مصنوعی و کاربردهای آن بهتر است ابتدا تعریفی از چمن مصنوعی برای شناخت بیشتر با این محصول داشته باشیم.

تعریف چمن مصنوعی

چمن مصنوعی ساخته شده از سه نوع نخ پلی پروپیلنی، پلی اتیلنی و مصنوعی است. این محصول برای اولین بار در دهه 60 میلادی در کشور آمریکا تولید و مورد استفاده قرار گرفت. چمن مصنوعی در بسیاری از موارد می تواند بهترین جایگزین برای چمن طبیعی باشد.

مهم ترین هدف از تولید چمن مصنوعی صرفه جویی در مصرف آب است. این چمن بسیار به چمن طبیعی شباهت دارد و در حال حاضر در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. در زیر انواع چمن مصنوعی را شرح می دهیم.

انواع چمن مصنوعی و کاربرد آن ها

  1. انواع چمن مصنوعی

همانطور که در بالا به آن اشاره شد چمن مصنوعی دارای سه نوع، مصنوعی، پلی پروپیلن و پلی اتیلن است که می توان برای هر کدام کاربردهای مختلفی تعریف کرد.

1 . چمن مصنوعی از جنس پلی پروپیلن

این نوع چمن را می توان به عنوان ارزان ترین چمن مصنوعی معرفی کرد. چمن پروپیلن دارای ویژگی هایی همچون مقاومت بالا و انعطاف پذیری فوق العاده است. استفاده از این نوع چمن برخلاف سایر چمن های تولید شده به دلیل پایین بودن نقطعه ذوب آن برای آب و هوای مناطق گرمسیری توصیه نمی شود.

کاربردهای چمن پروپیلن عبارتند از:

  • استفاده به عنوان کفپوش فضای سبز
  • استفاده به عنوان فضای زمین بازی مدارس
  • استفاده به عنوان چمن مصنوعی حیاط مدرسه
  • استفاده به عنوان فضای سبز پارک ها
  • استفاده به عنوان فضای سبز مهد کودک ها

نکته: این نوع چمن مصنوعی به نسبت انواع دیگر دوام کمتری دارد.

2 . چمن مصنوعی پلی اتیلنی

اگر قصد دارید چمن مصنوعی خریداری کنید که کیفیت و شباهت بسیار زیادی به چمن طبیعی داشته باشد توصیه می کنیم، چمن پلی اتیلنی خریداری کنید. از مزایای این نوع چمن می توان به لطافت و نرمی آن اشاره کرد. همچنین طول عمر بالا دارد و نیاز به نگهداری خاصی نیز ندارد.

3 . چمن مصنوعی نایلونی

بادوام ترین چمن مصنوعی، چمن مصنوعی نایلونی است. طول عمر بالای آن نشان از مقاومت بالای آن دارد. همچنین برای هر شرایط آب و هوایی نیز مناسب است و بدون استرس می توانید از این چمن مصنوعی برای کاربردهای مختلف استفاده نمایید. ناگفته نماند که این نوع چمن به دلیل ویژگی های برتری که دارد قیمت بیشتری نیز در مقایسه با سایر مدل های چمن مصنوعی دارد.

11

  1. پرکاربرد ترین های چمن مصنوعی
  • کاربرد چمن مصنوعی روف گاردن

این روزها به دلیل وجود آپارتمان های زیاد و نداشتن حیاط و فضای سبز مردم به ایجاد فضای سبز مصنوعی روی آورده اند. یکی از این روش ها ایجاد فضای روف گاردن است. روف گاردن روشی است برای ایجاد کردن محیطی سبز بر روی پشت بام ها که از قرار دادن گلدان های سبز تا استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن را شامل می شود. این کار می تواند فضایی فوق العاده برای شما ایجاد کند.

چمن مصنوعی روف گاردن نیاز به هزینه های سنگین ندارد و شما می توانید برای خود با مقداری هزینه فضایی رویایی بر روی پشت بام خود بسازید.

  • کاربرد چمن مصنوعی برای بین سنگ

این روزها به جای استفاده از فضای سبز یکدست، دکوراسیون ها کمی تغییر کرده اند و برای ایجاد فضایی زیباتر از سنگ ها نیز استفاده می شود. یکی از این موارد استفاده از سنگ و چمن مصنوعی است. سنگ هایی در کف حیاط با فاصله مشخص قرار داده می شود و برای پر کردن این فضاها نیاز است از جمن مصنوعی استفاده شود.

  • کاربرد چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه

مدارس و دانشگاه ها نیز به دلیل محیط شادی که دارند نیازمند محیط مناسب نیز هستند. در کذشته هیچ خبری از فضای سبز نبود و فقط موزاییک های طوسی دیده می شد. اما اکنون برای ایجاد فضاهای شادتر برای کودکان فضاهای سبز تهیه می شود، اما برای صرفه جویی در هزینه های بالای نگهداری و مراقبت از چمن طبیعی از چمن مصنوعی استفاده می گردد، تا محیطی شاد و مناسب برای دانش اموزان و دانشجویان فراهم شود.

  • چمن مصنوعی برای زمین ورزش

استفاده از چمن طبیعی برای ورزشگاه ها و زمین های ورزش به دلیل هزینه بالای نگهداری، آبیاری و دیگر مراقبت ها موجب بروز مشکلاتی شده است. این موضوع سبب شده است که ورزشگاه ها نیز به استفاده از چمن مصنوعی روی بیاورند که علاوه بر صرفه جویی مزایای بسیار زیاد دیگری را نیز به همراه خواهد داشت.

 

خرید چمن مصنوعی

این روزها ممکن است خرید چمن مصنوعی به دلیل افزایش مدل های مختلف با برندهای مختلف کمی دشوار شده باشد. اما جای نگرانی نیست، کافیست شما با اطلاعات کافی در خصوص جنس و بافت چمن مصنوعی به فروشگاه های معتبر و سایت های معتبری همچون وبسایت گامان تزئین جاوید مراجعه نمایید و چمن مصنوعی مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید. توجه داشته باشید که کاربرد و محیطی که شما قصد دارید چمن مصنوعی را در آن جا نصب کنید بسیار مهم است، در زیر برخی از مواردی را که باید در زمان خرید چمن مصنوعی رعایت کنید را نام می بریم:

  • فضای مورد نظر
  • شرایط محیطی منطقه مورد نظر
  • وضعیت تردد در محل مورد نظر
  • متراژ محیط مورد نظر
  • انتخاب جنس مناسب بدون توجه به قیمت
  • توجه به مدت زمان ماندگاری چمن مصنوعی با توجه به نیاز

چمن مصنوعی ارزان

به دلایل مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت های باور نکردنی در حال حاضر قیمت محصول یکی از دغدغه های خریداران است. این قاعده در خصوص خرید چمن مصنوعی نیز مستثنی نیست و همه به دنبال خرید جنس بهتر با قیمت مناسب هستند. در همین خصوص بهتر است ابتدا از چمن مصنوعی ارزان و معایب آن نیز اطلاعاتی ارائه دهیم. سپس به راه های خرید چمن مصنوعی ارزان می پردازیم.

111

معایب چمن مصنوعی ارزان

  • طول عمر کوتاه
  • دوام و مقاومت پایین

 

خرید چمن مصنوعی ارزان

لازم است بدانید که خرید چمن مصنوعی ارزان تنها نشان از خرید چمن با کیفیت پایین نیست، بلکه گاهی می توان از راه های درست چمن مصنوعی را ارزان تر خریداری کرد. چنانچه قصد چمن مصنوعی ارزان با کیفیت مناسب هستید به شما توصیه می کنیم به سایت https://gamantj.com مراجعه نمایید.

شرکت گامان تزئین جاوید معتبر ترین سایت خریدی است که از طریق آن می توانید علاوه بر خرید باکیفیت ترین چمن مصنوعی با قیمت مناسب و ارزان تر، سایر کفپوش های مورد نظرتان را نیز با کیفیت عالی انتخاب و خریداری کنید. با مراجعه به سایت gamantj.com می توانید انواع مختلف کف پوش ها را با تمامی ویژگی های محصول مورد نظر مشاهده و با خیالی آسوده خریدی آسان و باکیفیت داشته باشید.

آدرس : تهران -خیابان سید خندان-خیابان سهروردی شمالی-پایینتر ازخیابان ابن یمین-مجتمع  تجاری ابن یمین- طبقه اول واحد ۴

تلفن : ۰۲۱۸۸۱۷۶۲۵۵ و ۰۲۱۸۸۱۷۶۲۵۹