به گزارش پایگاه خبری نشان :

حال راه حل چست ؟

اغلب موارد یا کالاهایی که خرید و فروش آن سخت و دشوار است را به باید به سمساری محول کنید.

سمسار ها با ایجاد کار کارشناسی روی محصول شما می تواند آن را آنالیز کرده و بی دردسر تر به آنها بفروشید.

 

یا ممکن برای خرید اقلامی از لوازم خاص و متفاوت به این مراکز سری بزنید. وجود قیمت پایین و در دسترس بودن همه نوع جنسی از مزیت سمساری هاست.

 

 

لوازم آنتیک و شیکی که کمتر جایی ممکن است بیابید در مراکز سمساری یافت می شود، برای همین است که ما پیشنهاد می کنیم این مراکز را از یاد نبرید.

 

اصلا تا بحال شده از خود بپرسید سمسار یا سمساری یعنی چه ؟

 

در واقع سمساری ریشه ای عربی دارد به معنا و مفهوم واسطه گری ، واسطه گر ها یا سمسار ها در این دوران به واسطه گری بین خریدار و فروشنده به طور غیر مستقیم می پردازند.

این کلمه به دوران سومریان برمی گردد.در زمان آنها افرادی بودن که نقش واسطه ها را ایفا می کردند و به دلیل سفرهای مختلفی که در کشورهای مختلف جهان مثل هند و چین و مصر داشتند با فرهنگ و شیوه های مختلف فروش آنها اشنا بودند و از هوش بالایی نیز برخوردار بودند.

 

 

حالا از خرید و فروش کالای دست دوم سود میکنیم یا ضرر ؟

 

باید واقع بین باشیم ، این مورد کاملا به خود ما برمی گردد. اما وقتی پای لوازم سمساری در میان باشد این کار سخت تر و دشوارتر است. در خرید کالای آنتیک و دست دوم خریدار باید کارایی و استفاده آن را برای خود مشخص کند.

اغلب کالای آنتیک لوازم چوبی و خرده ریز بیشتر جنبه ی زینتی دارد پس در این موضوع نمیتوان گفت بعد از خرید ضرر کرده ایم ، چرا که این انتخاب ماست. گشتن به دنبال شماره تلفن سمساری در تهران باید به گوگل مراجعه کرد.

 

 

در سمساری ها چگونه تعیین قیمت می شود ؟

 

خرید و فروش کالا در همه جای دنیا تابع قوانینی است که توسط مجامع صنفی تعیین و کنترل می‌شوند. به‌ علاوه یک سری قوانین عرفی و رسم و رسوم نانوشته نیز در نقاط مختلف در این مورد وجود دارد که به آداب و رسوم و فرهنگ ملل ارتباط پیدا می‌کند.

 

برای مثال رسم اصرار بر پایین آوردن قیمت توسط مشتری که به چانه‌زنی معروف است، از دیرباز بین ما ایرانیان مرسوم بوده و به نوعی قانون عرفی تبدیل شده است. حال آنکه در برخی موارد نیز بر قیمت نهایی تاثیرگذار بوده و اندکی آن را کاهش می‌دهد.

 

اما برای آنکه هر دو طرف از انجام معامله کالای دست دوم راضی باشند، لازم است برخی موارد کاملا مشخص شود.

 

اما این موارد کدامند؟

 

از آنجا که اشیا دست دو معمولا تفاوت‌هایی با انواع نو دارند، لازم است وجود هر گونه نقص و کاستی در ظاهر یا کارکرد این لوازم و میزان استهلاک احتمالی آن مشخص شود. دراین‌صورت معامله با رضایت طرفین انجام شده و جای گله و شکایتی باقی نمی‌ماند. ذکر این موارد بی‌شک در تعیین قیمت نهایی نیز موثر است.

 

۶ فایده خرید از سمساری!

 

· قیمت متفاوت و اغلب به‌مراتب پایین‌تر

 

· ایجاد تنوع در محیط زندگی

 

· دستیابی به لوازم آنتیک، قدیمی و کلکسیونی

 

· صرفه‌جویی ارزی با مصرف دوباره لوازم و اشیا

 

· تهیه لوازم با کیفیت نسبت به نمونه‌های کم کیفیت موجود

 

· جلوگیری از مصرف‌گرایی و کاهش آسیب‌های زیست محیطی در اثر تولید مجدد

 

چرا و چگونه خرید اجناس دست دو جذاب است؟

 

این گفته که برخی اشیا دست دوم و مستعمل گاهی از کالاهای نو نیز جذابیت بیشتری دارند، قدری اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد! اما تجربه نشان داده که برخی لوازم به‌ویژه لوازم آنتیک و زیرخاکی به‌مراتب بیش از انواع نو خواهان دارند.

 

این تجربه در مورد فرش‌ دستباف، آینه و شمعدان‌های قدیمی، آثار هنری عتیقه و حتی لوازم خانگی و برقی که امروزه دیگر در دسترس عمومی نیستند، نوعی حس نوستالژیک و جذابیت وجود دارد که افراد را به خرید آنها تشویق می‌کند.

 

مورد دیگر، قیمت متفاوت این لوازم است که خرید آنها را برای عموم دلچسب می‌کند. برای مثال نمونه‌ای از مبلمان که در فروشگاه قیمت سرسام‌آوری دارد، احتمالا در سمساری، با بهای به‌مراتب پایین‌تر خرید مبلمان دست دوم قابل تهیه است.