به گزارش پایگاه خبری نشان :

همه ما با راه های مختلف سعی می کنیم رابطه خواهر و برادری را تقویت کرده و اعتماد و دوستی متقابل با اعضای خانواده خود ایجاد کنیم، به عنوان مثال جشن گرفتن و تقدیم کادو برای تبریک تولد برادر و خواهر یکی از بهترین مواردی است که می تواند حس عشق و علاقه را به آن ها القا کند.

با این حال یک خواهر و برادر خوب بودن به چیزی بیش از تبریک تولد نیاز دارد و دقت در رفتار و گفتار اهمیت زیادی در تقویت رابطه بین خواهر و برادری دارد که در صورت عدم توجه می تواند به کشمکش و جدل و جدایی آن ها منجر شود.

اگر به عنوان برادر بزرگ تر قصد دارید در تربیت و خوشبختی خواهر و برادرهای کوچک ترتان سهم مهمی داشته باشید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نکات مهم و موثر در بهبود روابط خواهر و برادری آشنا شوید.

الگوی آن ها باشید

۱٫ با احترام رفتار کنید

برای الگو بودن بسیار مهم است که با خواهر و برادر خود محترمانه صحبت و رفتار کنید، حتی اگر از شما کوچک تر باشند. احترام گذاشتن به دیگران نقش مهمی در جذابیت اجتماعی دارد و افراد خانواده باید در سنین پایین آن را بیاموزند تا به یک ویژگی همیشگی در آن ها تبدیل شود.

همچنین سعی کنید همیشه (به خصوص مقابل خواهر و برادر خود) با والدین تان خوب صحبت کنید. اگر جای بحث است مودبانه بحث کنید، در غیر این صورت هر چه می گویند چشم بگویید تا کوچکترها نیز از شما یاد بگیرند.

۲٫ مسئولیت پذیر باشید

بسیار مهم است که افراد کوچک تر خانواده بتوانند مسئولیت پذیری را یاد بگیرند. بنابراین هرگز به سراغ دخانیات نروید و سعی کنید در اوقات فراغت به پدر و مادر خود در انجام امور متفرقه کمک کنید.

اگر در حال تحصیل هستید حتما نمرات خوبی کسب کنید و در صورت امکان سر کار بروید. کار کردن و کمک به تامین مخارج منزل علاوه بر این که برای خودتان مفید است باعث می شود به الگوی خوبی از نظر تلاش و جدیت و فداکاری تبدیل شوید.

۳٫ از خشونت بپرهیزید

بهتر است در هیچ شرایطی نسبت به خواهر و برادر خود خشونت نشان ندهید و به خصوص در حضور آن ها با دیگران پرخاش نکنید.

کودکانی که در محیط های متشنج و خشونت آمیز بزرگ می شوند احتمالا در آینده نیز سبک زندگی خشونت آمیز در پیش می گیرند که می تواند حتی پای آن ها را به زندان نیز باز کند. همچنین تحقیقات نشان داده پسرانی که شاهد خشونت میان والدین خود هستند دو برابر بیشتر احتمال دارد دست به کارهای خشونت آمیز بزنند.

۴٫ خودتان باشید

به خواهر و برادرهای خود بیاموزید این که سعی کنند خودشان باشند در واقع نشانه احترام گذاشتن به شخصیت خودشان است.

برای این منظور شما نیز باید خودتان بوده و حتی به بهترین نسخه خودتان تبدیل شوید. به عنوان مثال به دنبال علایق خود بروید و اجازه ندهید قضاوت و افکار منفی دیگران شما را تحت تاثیر قرار دهد.

۵٫ از دیگران محافظت کنید

به حامی افراد ضعیف تبدیل شوید و به آن ها نشان دهید همیشه باید از افراد کوچک تر از خودشان و کسانی که مستحق دریافت کمک هستند حمایت کنند.

آن ها با الگو گرفتن از شما و محافظت از دیگران یاد می گیرند که چگونه افراد خوبی باشند و همچنین باعث می شود احترام بیشتری برای شما قائل باشند.

۶٫ کار درست را انجام دهید

سعی کنید در هر شرایط و موقعیتی کار درست را انجام دهید، به خصوص زمانی که واقعا سخت است. کار درست می تواند شامل عذر خواهی کردن یا اعتراف به انجام کارهای غلط گذشته نیز باشد.

خواهر و برادرها با دیدن این رفتار شما یاد می گیرند در زندگی تمام تلاش خود را برای انجام کار درست انجام دهند حتی اگر به ضرر آن ها باشد و نتیجه این است که هم شما و هم آن ها به افراد بهتری تبدیل می شوید.

روابط تان را بهبود ببخشید

۱٫ با آن ها وقت بگذرانید

بهترین راه برای داشتن رابطه عالی با خواهر و برادرتان این است که گاهی اوقات فراغت خود را با آن ها بگذرانید. می توانید با هم بازی کنید، به جاهای دیدنی بروید و … هر کاری که با توجه با شرایطی که در آن هستید مناسب به نظر می رسد انجام دهید.

این کار باعث می شود خاطرات خوبی در حافظه آن ها شکل بگیرد و رابطه دوستی بین شما تحکیم شود.

۲٫ اعتماد به نفس آن ها را تقویت کنید

به عنوان یک برادر بزرگ تر حتما دوست دارید خواهر و برادرهای شما از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند، پس چه بهتر که در این زمینه به آن ها کمک کنید.

برای این منظور زمانی که کار شایسته ای انجام می دهند از آن ها قدردانی کنید، به آن ها کمک کنید تا مهارت کسب کنند و موفقیت هایی به دست آورند که باعث افتخار خودشان شود.

این کار باعث می شود علاوه بر افزایش عزت نفس آن ها، شما نیز خوشحال شده و به آن ها افتخار کنید.

منبع: wikihow