به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

با تمام شدن فصل گرما و ورود به فصول سرد این دغدغه بوجود می آید که چه لباسی برای فرزندانمان تهیه کنیم؟ و از چه جنسی ؟ سعی کردیم در این مقاله با بررسی انواعی از پارچه و لباس به شما کمکی کرده باشیم پس تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

لباس های نوزادان

بدن نوزاد شما همیشه باید گرم باشد حتی وقتی در منزل هستید. ولی نه گرمای بسیار زیاد چرا که گرمای بیش از حد باعث ایجاد سندروم مرگ ناگهانی نوزاد می شود.در مجاورت با سرما به این موضوع دقت کنید که نوزادتان از سر تا پا به طور کامل پوشیده شده باشد.

اگر به دستکش ، کلاه و جوراب احتیاج بود حتما از پوشانده شدن آنها به تن نوزاد اطمینان حاصل کنید. معمولا نوزادان عادت دارند دست ها و یا انگشتان خود را بمکند. پس از دستکشی استفاده کنید که هم از تمیز بودن آن اطمینان خاطر داشته باشید و هم مطمعن باشید از الیاف طبیعی در پارچه ی آن استفاده شده و پرز و یا هرگونه ماده ی شیمیایی در آن جود  نداشه باشد.

تار موی نوزادان بسیار نازک و شکننده است و در روزهای ابتدایی متولد شدن جمجمه ی بسیار نرمی هم دارند پس اگر نوزادتان در فصل سرد به دنیا آمد و مجبور به استفاده از کلاه شدید از کلاه هایی از جنس پنبه و نخ و یا بافتنی هایی با الیاف های نرم و لطیف استفاده کنید تا آسیبی به سر و موی نوزاد شما وارد نشود.

پیراهن و زیرپوش ها

پیراهن و زیرپوش ها برای نوزادان اهمیت ویژه ای دارند. زیرا هم مستقیم با پوست بدن آنها در ارتباط هستند و هم نقش مهمی در گرم کردن بدن نوزاد دارند.

معمولا در این جور لباس ها از پارچه هایی با الیاف طبیعی و فاقد مواد شیمیایی استفاده میشود. برای مثال پارچه هایی که الیاف آن ها از گیاه بامبو تهیه شده است. پارچه ای طبیعی و به شدت پر طرفدار؛ به دلیل بافت نرمی که دارد و قابلیت حفظ گرمای بدن نوزادان توصیه میشود که از آن قافل نشوید. الیافی که با گیاه بامبو تهیه میشود آنتی باکتریال است  و هیچ گونه آلرژی ای برای پوست نوزادان و کودکان ایجاد نخواهد کرد.

کاپشن های زمستانی

کاپشن نوزاد دختر مناسب در لایه ی داخلی آن از پشم شیشه و یا هر گونه پشم و کرکی برای گرم کنندگی دارد. بهترین انتخاب کاپشنی است که لایه ی رویی آن خاصیت ضد آبی داشته باشد ک لباس نوزاد خیس نشود.

ضخامت لایه ی وسط کاپشن نوزاد پسر متفاوت است و درمیزان پفی بودن آنها نیز تاثیر دارد. شما میتوانید بسته به سرمایی و یا گرمایی بودن فرزندتان کاپشن مورد نظرتان را انتخاب کنید.

جنس لباس زمستانه برای پسران و دختران

بلوزهای پسرانه چه جنسی دارند؟

معمولا بلوزهای گرم پسر بچه ها  ترکیبی از پلی آمید ، پشم و پنبه هستند که درصد آنها در لباس های مختلف متفاوت است. معمولا پشمی که در لباس کودکان از آن استفاه میشود پشم بره است که بسیار نرم و لطیف است و در عین حال گرمای مناسبی دارد.

دورس ها هم نوعی بلوزمحسوب میشوند که هم در زمستان و هم در پاییز کاربرد دارند و مورد استفاده قرار میگیرند. دورس ها با الیاف پنبه بافته میشوند و پشت لباس معمولا از جنس نخ و روی لباس میتواند از هر الیاف دیگری استفاده شود که در نوع 2نخ و 3نخ تولید میشوند. از سایر بلیز هایی با پارچه های نخ و پنبه ضخیم تر هستند.

پلیوری مناسب کودک شماس که یقه ی مناسبی داشته باشد و سرما از ناحیه گدن وارد بدن کودک نشود. معمولا در زمستان استفاده از یقه اسکی رواج پیدا میکند چون از نفوذ هرگونه سرما به داخل بدن جلوگیری کرده و علاوه بر آن گردن کودکتان را نیز گرم نگه میدارد. یقه های گرد یا هفت بیشتر برای مهمانی ها محیط های بسته مانند منزل مناسب هستند که سرمای چندانی در آنها جریان ندارد.

55

بافتنی هایی از جنس کاموا هم میتوانند گزینه های بسیار خوبی برای جلوگیری از سرما باشند.

بلوزهای دخترانه چه جنسی دارند

تنوع خرید لباس کودک دخترانه بسیار زیاد است که با پارچه های متعددی دوخته میشود. بلوزهایی از جنس پنبه که ضخامت های متفاوت دارند بلوز هایی از جنس موهر که جنس پشمی ای دارند و بسیار گرم ، نرم و لطیف هستند. بلوزهایی از جنس دورس و بافت هایی از جنس کاموا در ضخامت های مختلف برای دختران نیز در دسترس هستند.

هودی و سوییشرت

طرفدار این مدل از لباس ها معمولا زیاد هستند . هودی ها و سوییشر ها یی که مدل آنها از نوع جلو بسته است گزینه های مناسبی برای زیر کاپشن ها محسوب میشوند و جنس آنها معمولا ا پارچه بافت یا پولارو نوعی پارچه ی خزدار به اسم تدی است. و نوع دخترانه و پسرانه ی آن فقط در الگو و دوخت لباس متفاوت است و پارچه های یکسانی دارند.

شلوار های مناسب فصل زمستان

برای زمستان شوارهای پارچه ای و کتان را فراموش کنید بهترین گزینه برای پسر و دخترتان دلبندتان شلوار جین ها هستند. ضخامت مناسب جین ها میتواند گزینه ی مورد نیاز شما باشد.

برای دختران علاوه بر شلوار های جین متوان از شلوارهای با جنس مخمل و یا مخمل کبریتی هم استفاده کرد. همیشه یک زیر شلواری در کمد فرزندتان داشته باشید ک در زمستان برای زیر شلوارهای بیرون از آن استفاده کنید. زیر شلواری ها بهتر است از جنس الیاف طبیعی و لطیف باشند و ضخامت کمی داشته باشند که باعث آزار کودک نشوند.

کفش و جوراب

معمولا در زمستان برای لباس کودک پسرانه و دخترانه ضخامت جوراب ها بیشتر میشود و ساق آنها بلندتر میشود . پس سعی کنید کفش کودکان را کمی بزرگتر تهیه کنید که با افزایش ضخامت جوراب به پای آنها فشاری وارد نشود. کفش هایی مناسب زمستان هستند که آب در آنها نفوذ نکند .

پسر بچه ها معمولا شیطنت زیادی دارند و پس سعی کنید کف کفش آن ها عاج دار باشد که در صورت بارندگی و یا یخ زدگی خیابان ها مانع از سر خوردن  کودکتان شود. معمولا برای دختران نیم بوت ها و در سنین بالاتر بوت های بلند از جنس چرم های مصنوعی  یا طبیعی که ضد نفوذ آب هستند  و برای پسران تیم برلند ها گزینه های مناسب برای فصل زمستان محسوب میشوند. البته نیم بوت ها در نوع پسرانه و تیم ها در نوع دخترانه هم تولید میشوند و قابل تهیه هستند.

در نهایت در روزهای بارانی و برفی لباس هایی انتخاب کنید که مانع ورود آب به لباس فرزندانتان شود.

کفش هایی با کف عاج دار که مانع از سر خوردن و افتادن آنها شود.

لباس های لطیف برای نوزادان در زیر لباس های پشمی و ضخیم در نظر بگیرید.

شلوارهای جین برای پسرها و جین و مخمل برای  دختران گزینه ی مناسبی  درفصل زمستان هستند.