به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده :امروزه دغدغه‌های زیادی برای افراد مختلف در زندگی روزمره وجود دارد که باعث می‌شود هر کس همواره به آن‌ها فکر کرده و برای رعایت و برقراری آن تلاش کند. یکی از این دغدغه‌ها برقراری امنیت در مکان‌هایی نظیر محل سکوت خود و خانواده و یا محل کار می‌باشد. چرا که در صورت برقراری امنیت نه تنها خود فرد بلکه خانواده و همکاران نیز در آرامش زندگی و فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

            حالا ما در جواب سوال چرا باید درب ضد سرقت بگیریم؟ می‌توانیم بگوییم که درب یک مکان از مهم‌ترین عواملی است که در موقعیت‌هایی که امنیت در خطر می‌افتد در معرض عامل ایجاد کننده نا امنی قرار می‌گیرد. حالا اگر یک مانع با کیفیت و قوی در سر راه کسی که قصد ورودی غیرمجاز و ایجاد نا امنی در یک مکان را داشته باشد قرار بگیرد می‌تواند از عملکرد وی برای ورود به مکان بکاهد و روند کاری وی را کند تر کند. پس وجود درب ضد سرقت در این مرحله از اساسی‌ترین مواردی است که می‌شود به آن توجه کرد.

            باید این را نیز در نظر بگیریم که درب ضد سرقت تنها به افراد امنیت را ارائه نمی‌سازد و امنیت مهم‌ترین کارایی آن است و ویژگی‌های دیگری را نیز دارا هستند. از این ویژگی‌ها می‌توان به تنوع بالا اشاره کرد. دارا بودن انواع زیادی که در زمینه درب ضد سرقت در بازار وجود دارد سبب شده تا هر فرد بتواند با کمی صرف وقت دربی ایده ‌آل را که با انتظاراتش برابری می‌کند تهیه ساخته و مورد استفاده قرار دهد. همچنین ظاهری زیبا نیز برای این درب‌ها وجود دارد و مقاومت آن‌ها علاوه بر ورود غیر مجاز در برابر شرایط آب و هوایی و مشکلات دیگر کاملا واضح و قابل توجه است.

 

            ساختمان درب ضد سرقت عاملی است که سبب شده تا این نوع درب با سایر درب‌های معمولی متفاوت بوده و عملکرد بسیار بهتری داشته باشد. ساختمان درب‌های ضد سرقت در همه انواع به این سه دسته تقسیم می‌شود:

  • رویه درب ضد سرقت
  • دستگیره و قفل درب ضد سرقت
  • استراکچر داخلی درب ضد سرقت

استراکچر درب ضد سرقت درواقع مهم‌ترین بخش آن است چرا که تمامی سایر اجزا روی آن نصب و پیاده سازی می‌شوند. درصد با کیفیت بودن استراکچر رابطه‌ای مستقیم با قیمت درب نیز دارد و هرچه در این بخش از استراکچر مقاوم‌تری بهره برده شود قیمت درب نیز بالا می‌رود. موارد مختلفی در ساخت استراکچر درب ضد سرقت مورد استفاده قرار می‌گیرد که متداول ترین آن‌ها، صفحات فولادی و کلاف‌های فلزی هستند.

66

از برترین درب‌ها نیز که دارای استراکچر فوق العاده‌ای است، درب ضد سرقت نوع ضد دیلم است. این درب‌ها که نمی‌توان آن‌ها را با دیلم کردن باز کرد و بیش‌تر برای ورودی بیرون ساختمان‌های مسکونی، تجاری و به ویژه دولتی مورده استفاده قرار می‌گیرند، ویژگی‌های قابل توجهی نیز دارند:

  • این نوع درب در ساختار داخلی خود، عایق پشم سنگ دارند. این عایق باعث می‌شود که درب ضد دیلم عایث ضد صدا و حرارت نیز باشد.
  • درب‌های ضد دیلم در ساختار خود دارای مواد بسیار باکیفیتی هستند و این موضوع سبب می‌شود که این درب‌ها در برابر هرگونه فشار و ضربه و یا برش مقاومتی خوبی از خود به نمایش بگذارند.
  • لولای بیرونی درب ضد سرقت ضد دیلم به شکل مخفی طراحی و پیاده سازی شده است و به همین دلیل سارقین نمی‌توانند لولای درب را با استفاده از دیلم و اهرم کج کنند.

قفل‌های استفاده شده روی درب ضد سرقت نیز از انواع باکیفیتی هستند و گاهی با دارا بودن روکشی محافظ تخت عنوان روزت درب ضد سرقت محافظت می‌شوند.

انواع سیلندر درب ضد سرقت

      در رابطه با سیلندرهایی که در ساحت درب ضد سرقت استفاده می‌شوند باید گفت بخشی است که در درب برای باز و بسته کردن درب به کار می‌رود و باید مقاومت بالایی داشته باشد تا مانع دسترسی سارقین به قفل مرکزی شود.

666

 

بهترین سیلندر درب ضد سرقت به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل سیلندر قفل دوشیار و قفل کامپیوتری می‌باشد. در رابطه با سیلندرهای قفل کامپیوتری باید گفت که ساختاری پیچیده‌تر و جدیدتری به نسبت سیلندرهای معمولی دارند. در ساختار آن‌ها حفره‌های ریز و درشتی به شکل دوطرفه وجود دارد که در زمان چرخاندن کلید در مسیر صحیح و درست، تاثیری بر باز و بسته شدن آن نداشته باشد. از برترین ویژگی‌های قابل پیاده سازی بر سیلندرهای قفل کامپیوتری این است که می‌شود آن‌ها را رمزگذاری کرد.

نوع دوشیار نیز در ساختمان خود دو لبه دارند و از آلیاژ برنج تشکیل شده اند. وجود ساچمه‌های ریز در ساختمان آن سبب می‌شود تا امنیت قفل درب ضد سرقت به شکلی فوق العاده بالا برود.

 

درب‌های ضد سرقت برترین انواع درب‌ هستند که می‌توانند امنیتی فوق‌ العاده را برای استفاده کنندگان فراهم سازند و قطعا استفاده از آن‌ها انتخابی درست و معقول است. مجموعه دژ درب برترین ارائه دهنده خدمات انواع درب ضد سرقت است که در تهران و سر تا سر ایران در دسترس بوده و مشتریان عزیز می‌توانند از طریق مراجعه حضوری و یا از طریق وبسایت رسمی مجموعه دژ درب اطلاعات لازم را به دست آورده و درب ضد سرقت مورد نظر خود را تهیه نمایند.