به گزارش پایگاه خبری نشان :

مناظر زیبا و فوق‌العاده به علاوه مکان های دیدنی زیادی که در پاریس وجود دارد در انتخاب اینکه دقیقا از کجا باید گشت و گذار در این شهر بی نظیر را شروع کرد، سخت می کند. پس از اخذ ویزای فرانسه و طی تمامی مراحل پر استرس برای اخذ ویزا حال نوبت به برنامه ریزی سفر و گشت و گذار در پاریس زیبا رسیده است. اگر قصدتان از اخذ ویزای شینگن شرکت در تور اروپا گردی باشد. پس فرصت زیادی برای سپری کردن در تمامی شهرها و دیدن جاذبه‌های توریستی فرانسه را ندارید. این برنامه سفر 3 روزه که در ادامه آورده شده است به شما ایده هایی می دهد که اگر فقط چند روز در پاریس باشید، بتوانید از زمان خود بهترین استفاده را ببرید.

از آنجایی که قدم زدن در اطراف موزه‌ها می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد، ما موزه‌های بزرگ را در برنامه سه روزه پخش کرده‌ایم تا شما به راحتی از آنها دیدن کنید. نکاتی برای اجتناب از ایستادن در صف های طولانی، گرفتن بهترین قیمت برای جاذبه های گردشگری، آدرس بارها، رستوران ها و کافه ها برای استراحت در طول مسیر وجود دارد.

روز اول: ساحل غربی

این منطقه در جنوب رودخانه است که موزه اورسی، برج ایفل، Les Invalides، مقبره ناپلئون، موزه رودن و برخی از زیباترین خیابان های شهر را در خود جای داده است.

اولین روز، روز شلوغی خواهد بود، بنابراین، اگر برنامه هتل شما شامل صبحانه نیست، خود را با یک مهمانی دلچسب و یک فنجان قهوه خوب در Eggs & Co یا برای یک صبحانه سنتی پاریسی در کافه Flor آماده کنید. اگر بودجه کمی دارید، مشکلی نیست، فقط چند شیرینی خوشمزه بخرید و در حال حرکت بخورید.

 امروز، شما گردشتان را با یکی از زیباترین موزه های پاریس، موزه اورسی شروع می کنید. وقتی از جاذبه‌هاهی هنری و شگفت‌انگیز موزه بازدید کردید به سمت غرب و در امتداد رودخانه حرکت کنید، از کنار مجمع ملی تا عمارت انولید (حدود 10 دقیقه پیاده‌روی است) توقف کنید و برای ناهار در رستوران و بار Rosa Bonheur، روی لنجی که در کنار پل زیبای پرآذین الکساندر سوم لنگر انداخته است توقف کنید. اگر هوا خوب است، روی تراس بنشینید و از مناظر کاخ بزرگ آن سوی رودخانه و برج ایفل در غرب لذت ببرید.

پس از ناهار، در باغ های انولید به سمت موزه ارتش و گنبد طلایی آن قدم بزنید. اگر از علاقه مندان به ارتش هستید، چیزهای زیادی برای دیدن در این مجموعه وجود دارد، از جمله موزه ای که به مدل های نظامی شهرها اختصاص یافته است. ایستگاه بعدی، Rue Cler، تنها یک پیاده روی کوتاه از عمارت انولید و یکی از بهترین بازارهای خیابانی پاریس فاصله دارد. به غارهای Les Grandes در شماره 55 بروید. اکنون تنها چیزی که نیاز دارید یک نان باگت است و همه آنچه را که برای یک پیک نیک نیاز دارید و در حالی که خورشید پشت برج ایفل غروب می کند می توانید لحظات دلنشینی را تجربه کنید.

روز دوم: موزه لوور، مرکز پمپیدو و مره

امروز روز تضادهاست که شما را از هرم فوق مدرن لوور به خیابان های پرپیچ و خم عجیب مارایس از طریق کاخ تاریخی رویال و نماد معماری قرن بیستم می برد. صبح خود را با صبحانه و منظره ای از هرم لوور در تراس کافه پر زرق و برق مارلی شروع کنید، یا از طبقه بالا در بال ریشلیو به کافه ریشلیو بروید و هات‌چاکلت و شیرینی های معروف آنجلینا را امتحان کنید. پس از خوردن و شیرینی، باید برای رفتن به موزه آماده باشید.

وقت آن است که بنشینید، کمی غذا بخورید و به پاهای خود استراحت دهید. از لوور در سمت خیابان ریوولی خارج شده و مسافت کوتاهی را تا خیابان والوا پیاده روی کنید. یکی از ورودی‌های کاخ رویال در سمت چپ خیابان را انتخاب کنید و به داخل باغ‌ها بروید. از کاخ رویال مرکز پمپیدو حدود 20 دقیقه پیاده روی است، یا می‌توانید در خط 1 مترو از کاخ رویال- موزه لوور تا Hotel de Ville بروید و از Rue du Renard بالا بروید.

مرکز پمپیدو مجموعه‌ای از هنر مدرن و طراحی صنعتی را در خود جای داده و یکی از تأثیرگذارترین ساختمان‌ها در معماری قرن بیستم محسوب می‌شود. به خیابان رامبوتو در پشت مرکز پمپیدو بروید و از ساختمان آرشیو ملی در امتداد خیابان فرانک بورژوا به سمت قلب مارایس بروید.

روز سوم: نوتردام و مونمارتر

هیچ سفری به فرانسه و پاریس بدون بازدید از این دو بنای نمادین که در سینما و ادبیات مشهور شده اند کامل نمی شود. روز سوم با بازدید از قلب پاریس، Ile de la Cité، یکی از دو جزیره در رود سن و مرکز رسمی پاریس آغاز می شود.

 کلیسای نوتردام ساعت 8 صبح باز می شود، بنابراین برای جلوگیری از شلوغی، هر چه زودتر به آنجا بروید. دسترسی به کلیسای جامع رایگان است، اما اگر می‌خواهید از برج بالا بروید یا به سرداب بروید، باید هزینه کنید (فعلا کلیسای نوتردام به خاطر بروز آتش سوزی و تعمیرات پس از آن تعطیل است).

ایستگاه بعدی ایستگاه سنت شپل است ( حدود 5 دقیقه پیاده روی) که دارای پنجره های شیشه ای باشکوهی است که این کلیسای گوتیک قرن سیزدهمی را روشن می کند. همانطور که بین نوتردام و سنت شاپل قدم می‌زنید، ممکن است بازار گل عظیمی را در سمت راست خود، در میدان لوئیس لپین ببینید که همه روزه باز است و یکشنبه‌ها وقتی بازار پرندگان هم به آن ملحق می‌شود صداها بلندتر و حتی رنگارنگ‌تر می‌شوند.

اگر وقت دارید، به ایل سنت لوئیس، جزیره کوچک‌تر پشت نوتردام بروید و از برتیلون، معروف‌ترین بستنی‌فروشی پاریس دیدن کنید. اگر هوا سرد است، یک اتاق چای هم برای نوشیدنی های گرم دارند.  اگر هوا خوب است و وقت دارید، می‌توانید یک سفر دریایی ۱ ساعته در رودخانه داشته باشید و از نوک Ile de la Cité حرکت کنید، که شما را تا تور ایفل می‌برد و به Pont Neuf برمی‌گرداند. این یک راه خوب برای دیدن تمام بناهای تاریخی در امتداد رودخانه از منظری متفاوت و گرفتن عکس های عالی است.

بعد برای ناهار به مونمارتر می روید. از خط 4 از مترو سیته در مسیر Porte de Clignancourt سوار شوید و در Barbes Rochechouart پیاده شوید. این  مسیر یک راه برگشت به مونمارتر است و کمی شلوغ تر از مسیر اصلی از مترو Abbesses است.

 کاخ گارنیه و فروشگاههای بزرگ

در آخرین بعد از ظهر سفر شما در پاریس، احتمالاً زمان آن رسیده است که به مغازه ها بروید و هدایایی را برای آوردن به خانه بخرید. از مونت مارتر، به سمت مترو Abbesses قدم بزنید و از خط 12 (در جهت Mairie d'Issy)  سوار شوید و در ایستگاه Saint-Lazare پیاده شوید. از خیابان دو هاور تا تقاطع بلوار هاوسمان پیاده روی کنید. در سمت چپ خود، Printemps، یکی از بزرگترین فروشگاه های بزرگ پاریس را خواهید دید.

شام آخر در پاریس

هنگامی که در منطقه اپرا هستید، ممکن است بخواهید به بار افسانه‌ای هری نیویورک در خیابان 5 Rue Danou بروید برای خوردن یک یا دو کوکتل و تماشای ستاره‌ها. رستوران‌های زیادی در اطراف این منطقه وجود دارد، از کافه د لا پیکس زیبا، درست در کنار کاخ گارنیه، تا  پیتزافروشی ها در خیابان. افرادی که گوشت میخورند حتما باید A Coté در Rue Lafayette را امتحان کنند که در آن می توانید گوشت را بر حسب کیلو سفارش دهید و تقسیم کنید.