به گزارش پایگاه خبری نشان :

استفاده از تیرآهن فقط در پروژه های عمرانی نیست. استفاده از آن در کارهای ساختمانی ضروری است. تیرچه   IPNهمچنین با نام دیگر شناخته می شود: تیر I شکل ، با فلنج های شیب دار و نورد گرم. تیرهای IPN / IPE عناصر باربری هستند که می توانند در تمام مراحل ساخت ، بازسازی ، توسعه یا نوسازی ساختمان مورد استفاده قرار گیرند. آنها به عنوان سازه ، تکیه گاه و همچنین تقویت دیوارهای باربر ، کف و سقف ساختمان عمل می کنند. بسته به ساختار مورد نیاز و الزامات معماری ، تیر IPE / IPN به صورت افقی یا عمودی قرار می گیرد. این حالت عمودی معمولاً در مواقعی که بار قابل توجه است اما فضا تنگ است استفاده می شود.

چگونه تیرآهن بخریم

بر هر خریداری مهم نکته قبل از خرید هر محصولی کیفیت و قیمت آن کالا است، در ادامه به نکات هنگام خرید و موارد تخصصی تیرآهن خواهیم پرداخت. اما در ابتدا به نکاتی که هنگام خرید تیرآهن باید رعایت کرد و همینطور موثر ترین عوامل موثر بر قیمت روز تیرآهن خواهیم می پردازیم:

نرخ تیرآهن بسته به مدل و ویژگی های آن بسیار متفاوت است. بنابراین قبل از خرید خود، لازم است نیازهای خود را با توجه به کار انجام شده بررسی کنید. سپس ، فقط باید تیرآهن مناسب را برای ساختمان خود انتخاب کنید. به طور خاص ، ابعاد و ضخامت آن که حداکثر بار قابل تحمل میلگرد را مشخص می کند. برای کمک به این که تعیین قیمت تیرآهن مد نظر شما چگونه برآورد می‌شود می توانید چند نمونه از این عوامل را در یزر مشاهده کنید:

  • نوع آن ساده هاش و یا نوع لانه زنبوری بودن
  • ابعاد و ضخامت بخش
  • چگالی خطی
  • ظرفیت باربری و در نتیجه مقاومت آن

در خرید تیرآهن باید به این امر توجه کرد تیرآهن در چه مکانی و چه شرایط آب وهوایی قرار مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین اینکه برای ساخت سازه هایی که سرعت از اهمیت بالایی برخوردار باشد از تیرآهن بهینه ار از استفاده از بتن است اما اگر شرایط مانند امکان آتش سوزی مطرح باشد تیرآهن در مقابل بتن ضعف دارد. از تیرآهن فولادی معمولی نمی توان در شرایط آب وهوایی که رطوبت بیش از اندازه است استفاده کرد. این عامل که از چه جنسی در خرید انواع تیرآهن باید استفاده کرد، درتعیین قیمت تیرآهن مورد نیاز ما نیز نقش دارد.

تفاوت اصلی این دو نوع تیر در فلنج های آنهاست که به آنها فلنج نیز گفته می شود. برای پرتو IPN ، دو بال هریک در شیب 14٪ متمایل هستند. آنها در مرکز ضخیم تر هستند ، که به آن شبکه پرتو نیز گفته می شود ، نسبت به لبه ها. در مورد تیر IPE ، می توان آن را با ضخامت ثابت دو بال موازی و غیر مایل آن تشخیص داد. بنابراین ، بر خلاف IPN ، ضخامت کف در مرکز و در لبه ها ثابت است.

ابعاد تیرهای IPN / IPE استاندارد شده و بین 80 تا 600 میلی متر متغیر است. آنها با در نظر گرفتن استانداردهای ساختمانی فرانسه و اروپا با در نظر گرفتن عناصر مختلف مانند بار مورد نیاز ، مقاومت ، موقعیت و غیره مطابقت دارند. تیرهای IPN و IPE عموماً از فولاد ساخته می شوند و برای سازه های بزرگ مقیاس که بارهای بزرگ به مقاومت بالا نیاز دارند ، استفاده می شود. آنها همچنین می توانند از چوب ساخته شده و برای نجاری داخلی مانند کف استفاده شوند. در نهایت ، تیرهای شیشه ای IPN / IPE ، همچنین بسیار مقاوم ، اغلب برای یک ساختمان لوکس انتخاب می شوند. برای مثال یک تیر شیشه ای می تواند یک ایوان یا نیم طبقه را پشتیبانی کند و مزیت زیبایی ، معماری و تقویتی را ارائه می دهد.

نصب تیرآهن چگونه انجام می شود؟

33

نصب تیرآهن مانند ُازه بتنی نیست. این مجموعه ای از فرایندهای فنی است که نیاز به محاسبات پیچیده دارد. بدیهی است ، این موضوع بسیار دقیق است تا خطر بی ثباتی و حتی فروپاشی خانه را به خطر نیاندازد.

به عنوان اولین قدم ، وسایل جانبی موقت باید نصب شوند ، که در حالی که منتظر پایان کار هستید ، بارهای دیوار باربر را تحمل می کند. سپس ، باید محیط تیرچه را روی دیوار ردیابی کنید. برای باز شدن 2 متر ، IPN 2.40 متر باید ارائه شود. دیوار را به دنبال طرح کلی بشکنید ، تا جایی که تیر در آن قرار می گیرد پاک شود. بررسی کنید که هم سطح باشد و روی تکیه گاه های آن تکیه کرده باشد. ملات سیمان و لنگه را بگذارید. مطمئن شوید که زمان خشک شدن را دارید. می توانید با تخریب دیوار زیر IPN ادامه دهید. وقتی کار تمام شد ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اصطبل ها را بردارید.