به گزارش پایگاه خبری نشان :

درب لابی از لوکس ترین مدل های درب ساختمانی به شمار می رود. این درب ها که به عنوان درب ضد سرقت هم شناخته می شوند نسبت به سایر مدل های درب ورودی ساختمان دارای قیمت بالاتری هستند. با استفاده از این درب ها می توانید به ظاهر ساختمان خود و نمای آن جلوه ای شیک و لاکچری ببخشید. درب های لابی بیشتر در مدل های چوبی، استیل و فلزی در بازار موجود می باشند. شما می توانید مدل های جدید درب لابی را در این لینک مشاهده بفرمایید.

درب لابی چیست و چه کاربردی دارد؟

درب لابی به دربی گفته می شود که در قسمت بیرونی ساختمان نصب می شود. این درب ها دارای ابعادی بزرگتر از درب های ورودی معمولی هستند و معمولا از جنس چوب، استیل و فلز ساخته می شوند. درب لابی برای جداسازی قسمت بیرونی ساختمان و قسمت داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. مهم ترین نکته در مورد قیمت درب لابی است. قیمت این درب ها به دلیل اینکه دارای ابعاد بزرگتر از درب های دیگر بوده و دارای مقاومت بالایی هستند، گران تر از سایر مدل ها می باشد. یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید درب ورودی لابی باید به آن توجه نمایید کیفیت درب است. از آنجایی که این درب ها یکی از مهم ترین عوامل ایجاد کننده امنیت برای ساختمان شما می باشند باید دارای مقاومت بالایی باشند، از این رو اکثر درب های لابی در مدل های ضد سرقت ساخته می شوند.

انواع درب لابی

درب های لابی از آن دسته از محصولاتی هستند که دارای دسته بندی وسیعی می باشند. این درب های را هم می توان از لحاظ جنس و هم ابعاد مورد دسته بندی قرار داد. درب لابی تک لنگه، یک و نیم لنگه، دو لنگه و سه لنگه از انواع این درب ها از لحاظ ابعاد می باشند. از لحاظ جنس هم درب های لابی را می توان به این موارد دسته بندی نمود:

  • درب لابی چوبی
  • درب لابی فلزی
  • درب استیل
  • درب های ترکیبی(چوب و شیشه، استیل و شیشه و ...)

معمولا مدل درب لابی را بر حسب میزان بودجه و نمای ساختمان انتخاب می کنند. درب های استیل لابی و یا درب چوبی لابی از گران ترین محصولات در این زمینه می باشند.

درب ورودی استیل

اگر به دنبال یک درب ورودی شیک، مقاوم و البته گران قیمت هستید درب های استیل بهترین گزینه برای شما می باشند. درب لابی استیل اگرچه دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها می باشد اما  این نکته را هم در نظر بگیرید که این درب ها بسیار امن، مقاوم و زیبا هستند و طول عمر بالایی نیز دارند. شما می توانید این درب ها را برای ساختمان خود نصب نمایید و سال ها از آن استفاده نمایید بدون اینکه در ظاهر و کیفیت آن خللی ایجاد شود و یا نیاز به سرویس و تعمیر پیدا کند. درب لابی شیشه استیل و درب لابی استیل طلایی از محبوب ترین مدل های این محصولات به شمار می روند. درب استیل برای مصارف دیگری مانند درب مغازه و فروشگاه، درب بانک ها و موسسات مالی هم مورد استفاده قرار می گیرد که این نشان از امنیت و مقاومت بالای درب استیل می باشد.

درب لابی استیل

درب ورودی چوبی

یکی از مهم ترین متریالی که برای ساخت این درب ها مورد استفاده قرار می گیرد، چوب است. چوب گردو و راش از متداول ترین مدل های چوب استفاده شده در ساخت درب های لابی می باشد. درب های چوبی از زیباترین و شیک ترین مدل های درب ورودی ساختمان به شمار می روند که در این محصولات برای جلوگیری از تاب خوردگی و افزایش طول عمر درب آن را در چندین مرحله خشک می نمایند. درب های چوبی نسبت به درب های فلزی دارای قیمت بالاتری می باشند.

درب فلزی 

درب های لابی فلزی از محصولات قیمت مناسب بازار به شمار می روند. اگر به دنبال دربی مقاوم و ارزان هستید این درب ها می توانند بهترین گزینه برای شما باشند. درب فلزی در مقابل رطوبت و عوامل محیطی بسیار مقاوم بوده و مناسب برای محیط هایی با آب و هوای مرطوب می باشد. در هنگام خرید درب های فلزی باید از زیبایی درب فاکتور بگیرید و به مقاومت و امنیت آن فکر کنید.

عوامل موثر در قیمت درب لابی

قیمت درب لابی بعد از کیفیت درب از مهم ترین فاکتورها در هنگام خرید می باشد. عوامل متعددی در قیمت این محصولات تاثیر می گذارند که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره نمود:

  1. ابعاد درب. هر چه درب دارای ابعاد بزگتری باشد به طبع قیمت آن هم گران تر است.
  2. جنس درب. درب استیل گران ترین و درب فلزی ارزان ترین مدل درب لابی می باشد.
  3. یراق آلات به کار رفته در درب
  4. نوع چوب و شیشه کار شده در درب
  5. قفل نصب شده بر روی درب

البته عوامل دیگری مانند سفارش روکوب و قاب برای درب هم می تواند باعث اختلاف قیمت در این محصولات شود.

درب لابی چوبی و فلزی

نکاتی مهم در مورد خرید درب ورودی لابی

از آنجایی که این درب ها مهم ترین درب ساختمان شما به شمار می رود باید در هنگام خرید آن دقت نموده و موارد امنیتی را رعایت نمایید. در ادامه شما را با چند نکته مهم که باید در هنگام خرید این درب ها به آن ها توجه نمایید آشنا می سازیم:

  • درب ها را از لحاظ کیفی مورد بررسی قرار دهید تا دربی که خریداری میکنید بالاترین سطح کیفیت و امنیت را داشته باشد.
  • بودجه خود را برای خرید مشخص نمایید. قیمت درب لابی یکی از مهم ترین فاکتورها در هنگام خرید می باشد. اگر ظاهر و زیبایی درب برایتان اهمیت چندانی ندارد می توانید با پرداخت هزینه کمتر درب های با کیفیتی تهیه نمایید. اما اگر به دنبال درب های لوکس هستید باید هزینه بیشتری بپردازید.
  • نکه بعدی توجه به یراق الات نصب شده بر روی درب می باشد که مهم ترین آن قفل درب است. قفل ها تاثیر بسزایی در امنیت درب دارند. سعی کنید از انواع قفل صد سرقت باکیفیت بر روی درب لابی خود استفاده نمایید.
  • ابعاد درب لابی یکی از مهم ترین مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه نمایید. دربی که خریداری می نمایید باید با ابعاد محل نصب همخوانی داشته باشد تا دچار دردسر نشوید.
  • درب ورودی لابی باید با نمای ساختمان شما همخوانی داشته باشد و موجب زیبایی بیشتر ساختمان شود.

درب گرد و چوبی لابی

مدل های گرد درب لابی یکی از پر طرفدارترین محصولات می باشند. این درب ها به دلیل شکل هندسی خاصی که دارند طراحی و تولیدشان نسبت به سایر درب ها سخت تر است. اما ظاهری بسیار شیک دارند و سعی می شود در ساخت این درب ها از چوب روسی و یا گردو استفاده شود که راحت تر شکل می گیرند. برای خرید انواع درب لابی ضد سرقت به فروشگاه های اتحاد درب، درب امن و راشا درب مراجعه بفرمایید.