به گزارش پایگاه خبری نشان :

در حال حاضر یکی از حرفه های بسیار پرکاربرد در کل دنیا، حرفه دیجیتال مارکتر است. اینترنت به طرز عجیبی همه چیز را تغییر داده است، از سبک زندگی شخصی افراد گرفته تا استراتژی شرکت ها و کسب و کارها... پس چندان عجیب نیست که شغل یک دیجیتال مارکتر، از دسته مشاغل بسیار مهم و کاربردی در دنیا باشد. تصور کنید به عنوان یک نوآموز قصد دارید، در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته باشید، برای اینکه مسیر پیشرفت را سریع تر طی کنید، نیاز به تجربیاتی دارید که لازم نیست همه آن ها را خودتان انجام دهید، می توان از تجربه افراد آن را فرا گرفت. برای آغاز هوشمندانه چنین برنامه ای کافی است تا با افرادی که اصطلاحا خاک آن را خورده اند صحبت کنید و با آن ها یک برنامه ملاقات بچینید. البته این نکته را مدنظر داشته باشید که تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای، چندان کار ساده ای نیست و به آموزش های فراوانی نیاز دارد. مشاوره دیجیتال مارکتینگ یکی از مشاغلی است که بیشترین به روز بودن را نیاز دارد؛ چرا که این حرفه با تکنولوژی سروکار داشته و دنیای تکنولوژی هر روز در حال تغییر است به همین دلیل یک کارشناس یا مشاوره دیجیتال مارکتینگ، الزاما باید بر روی همه مباحث جدید، تسلط داشته باشد. در ادامه در رابطه با آموزش های لازم، اصلی ترین تخصص و سختی های این حرفه، آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

آموزش های لازم برای یک دیجیتال مارکتر

مهارت هایی که برای یک دیجیتال مارکتر جهت مشاوره دیجیتال مارکتینگ، لازم است برای آن آموزش ببیند به شرح زیر می باشد:

  • جستجو را بلد باشید؛ شما باید در تمامی شبکه های اجتماعی توانایی جستجو را داشته باشید تا در زمان کوتاهی به آنچه که می خواهید برسید.
  • نحوه کار با اکسل را یاد بگیرید. این نرم افزار برای جمع بندی فعالیت ها، بودجه بندی هزینه ها و مواردی از این دست بسیار مفید است.
  • روش تحقیق را بلد باشید و سعی کنید داده محور باشید زیرا دنیای امروز به داده ها واکنش های بسیاری نشان می دهد.
  • گوگل آنالیتیکس از ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ است و داده های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. برای رصد کردن عملکرد خود حتما به آن نیاز پیدا خواهید کرد.
  • راه های ارتباط آنلاین را فرا بگیرید و در رویدادها از آن استفاده کنید.
  • و در نهایت کد زنی یا درک کد ها را فرا بگیرید. این مهارت، شاید چندان مهارت ویژه ای برای یک دیجیتال مارکتر نباشد و با کار برنامه نویسان همخوانی داشته باشد. اما یک دیجیتال مارکتر که در زمینه ی کدزنی مهارت دارد مسلما ایده های بکر و نابی در سر دارد.

سئو جی اچ به شما عزیزانی که قصد دارید این مسیر را طی کنید، توصیه می کند، همزمان با آموزش سئو، یک کار عملی را نیز شروع کنید تا سریع تر نتیجه بگیرید. برای یادگیری و آموزش سئو مبتدی به سایت سئو جی اچ مراجعه کنید تا بهترین اطلاعات را در زمینه یادگیری سئو دریافت کنید. فراموش نکنید که مسیر پیش رویتان اندکی طولانی و زمان بر است، پس با صبر و حوصله زیاد، پیگیر کار خود شوید و مطمئن باشید که نتیجه کارتان را خواهید دید.

اصلی ترین تخصص یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ

در زمان قدیم، افراد بدون کسب مهارت خاصی، در هر کاری مشغول می شدند و به راحتی درآمد کسب می کردند. اما امروزه همه کارها تخصص و دانش لازم خود را می طلبد. پس باید در هر حرفه و شغلی که وار شدیم مهارت های وابسته به آ را به صورت کاملا تخصصی بیاموزیم. دیجیتال مارکتینگ از آن دسته مشاغلی است که پیچیدگی ها و گسترده گی های خود را دارد، اما به هر حال هر حوزه کاری تخصص های اصلی و فرعی دارد، در ادامه قصد داریم اصلی ترین تخصص یک مشاور دیجیتال مارکتینگ را شرح دهیم: تخصص یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ در یک جمله خلاصه می شود: " تبدیل کاربر به کاستومر یا همان مشتری" این فرآیندی است که طی چهار مرحله انجام می گیرد. مرحله اول جذب است: فرض کنید یک لید یا کاربر وارد سایت شما شده خب مرحله اول را پشت سرگذاشتیم. مرحله دوم، اقداماتی است که کاربر در سایت نجام می دهد، مانند دادن اطللاعات تماس، ایمیل، ثبت نام و یا حتی خرید... مرحله سوم تبدیل آن شخص به خریدار است و در مرحله چهارم شخص را به مشتری تبدیل می کنند. برای مثال شرکت سئو جی اچ یکی از اصلی ترین و بزرگترین ارائه دهندگان خدمات سئو سایت اصفهان است که می توانید برای دریافت خدمات از این شرکت به سایت آنها مراجعه کنید. در این وب سایت انواع خدمات سئو سایت ارائه می شود که برای تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باید بتوانید مواردی که در این سایت ارائه می شود را نیز به مشتریان خود ارائه دهید.

سئو سایت اصفهان

سختی های یک دجیتال مارکتر

در مسیر اجرای بازاریابی دیجیتال یا مشاوره دیجیتال مارکتینگ، ممکن است با چالش هایی مواجه شوید. در ادامه آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا برخی از چالش ها و سختی های کار یک دیجیتال مارکتر را بیان می کند: (فراموش نکنید که بسیاری از این چالش ها پیش روی افراد تازه کار و بی تجربه است، دیجیتال مارکترهای کارکشته برای هر چالش، راه حل های مناسب دارند)

  • عدم اهمیت دادن برخی از مدیران به حضور در فضای مجازی
  • پیچیدگی و کستردگی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
  • هدفمند بودن فعالیت های بازاریابی دیجیتال (در غیر این صورت بی نتیجه است)
  • عدم توجه کارفرما، برای داشتن سایت مناسب
  • عدم تخصیص بودجه از سمت کارفرمایان، برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو
  • بی حوصلگی برخی از کارفرمایان برای به ثمر نشستن پروسه سئو
  • با شکست مواجه شدن اقدامات بازاریابی
  • عدم توجه به بودجه بندی ها و عدم اختصاص آن به منابع مختلف
  • تنوع استراتژی های بازاریابی دیجیتال با طیف گسترده ای از تکنیک ها

متاسفانه بسیاری از دیجیتال مارکترهای بی تجربه، علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، با چالش ها و موانع دیگری رو به رو هستند؛ اما آژانس های حرفه ای، مانند شرکت سئو جی اچ، به واسطه دانش، تخصص، امکانات، منابع و تجربیات خود، همواره با دانش و ترند روز همگام است. ما دائما در حال به روز رسانی هستیم و این یکی از مزیت های بسیار مهم استفاده از خدمات تخصصی مشاوره دیجیتال مارکتینگ است. اگر قصد دارید کسب و کارتان را متحول کنید و خدمات تضمینی سئو دریافت کنید با شرکت سئو جی اچ (https://grayhatseo.ir/) در تماس باشید.