به گزارش پایگاه خبری نشان :

بدون شک گذراندن تعطیلات در جایی خوش آب و هوا با ساخت خانه ویلایی که متعلق به شماست ؛لذتی مضاعف دارد.شاید ایده ی ساخت ویلا در شمال کشور به ذهن هر ایرانی اهل سفر خطور کرده باشد. امروزه هزینه ها و مشکلات ساخت و رفت آمد باعث شده این ایده در کنج ذهن ها خاک بخورد. اولین قدم برای ساخت ویلا در شمال کشور داشتن زمین مناسب است. زمین های شمال کشور ممکن است زراعی،باغات، و یا مسکونی باشند. دسته ی سوم کمترین حجم از زمین های موجود در شمال را شامل می شود. این زمین ها ممکن است ساحلی یا جنگلی باشند که به تناسب نزدیکی به جنگل و ساحل قیمت زمین نیز افزایش می یابد.

کسانی که خواهان ساخت ویلا در شمال کشور با هزینه ی کمتر هستند می بایست نزدیک بودن به ساحل و جنگل را فاکتور بگیرند. امروزه باید به داشتن ویلایی در منطقه شمال، فارغ از امتیازات مکانی اکتفا کرد.پس از تهیه زمین مناسب نوبت به دریافت مجوز و کارهای اداری ساخت ویلا می رسد. بسیاری از مردم تصور می کنند با احداث غیر قانونی ویلا یا انجام تنها قسمتی از کارهای اداری به لحاظ اقتصادی سود کرده اند.در نظر داشته باشید جریمه های ناشی از اعمال غیر قانونی بیشتر از هزینه های ابتدای کار است.پیشنهاد می شود که صرفه جویی در هزینه را به بخش ساخت و طراحی داخلی ویلا اختصاص دهید.

ساخت خانه ویلایی

کم کردن هزینه ی ساخت خانه ویلایی

یکی از راه های ساخت خانه ویلایی ارزان مقایسه قیمت مصالح نسبت به کارایی آنهاست. به عنوان مثال چوب یکی از قوی ترین عایق هاست. آلومینیوم،فولاد و سنگ مرمر چندین برابر زودتر از چوب گرما و سرما را عبور می دهند. شما با استفاده از چوب علاوه بر اینکه در زمستان خانه ای گرم و در تابستان خانه ای خنک خواهید داشت از اتلاف انرژی هم جلوگیری کرده اید.

جالب است بدانید با اضافه کردن برخی مواد و رنگ ها به چوب، در برابر باران نیز مقاوم می شود. یکی دیگر از مزایای چوب این است که به علت سبک بودن، حمل و نقل آسان تری نسبت به قطعات فلزی دارد. چوب با اینکه جرم زیادی ندارد اما بسیار مقاوم است.

یکی از بهترین جذابیت های چوب زیبایی آن است. اگر شما برای ساخت خانه ویلایی از چوب استفاده کنید دیگر نیازی به طراحی نمای بیرونی ساختمان ندارید. داشتن ویلا با نمایی چوبی باعث می شود که مغایرتی با طبیعت نداشته باشد. وجود وسایل و نمای چوبی تاثیر بسزایی در کاهش استرس دارد. شما با ساخت خانه ویلایی در دل طبیعت بی نظیر شمال می توانید از دنیای ماشینی امروز فاصله بگیرید و لذت ببرید. یکی دیگر از محاسن چوب، قیمت مناسب آن نسبت به دیگر مصالح ساختمانی است.

 ساخت ویلا در شمال کشور

به نقل از سایت آرین پاراکس : هر وقت صحبت از ساخت خانه ویلایی می شود ساختمانی مجلل با تمام امکانات در منطقه ای مشرف به دریا و جنگل به ذهن خطور می کند. متاسفانه چنین ویلایی در انحصار عده ای خاص است. با این تفاصیل اکثر مردم از داشتن ویلا محروم اند.  اگر انتظارمان را کمتر کنیم می توانیم با استفاده از خانه های از پیش ساخته شده صاحب ویلا شویم. دیگر نیازی نیست برای تعطیلات نگران رزرو ویلا باشیم. کانکس می تواند چوبی یا فلزی باشد.اگر شما وقت کافی برای ساخت خانه ویلایی ندارید می توانید از شرکت طراحی ویلا استفاده کنید. وجود شرکت طراحی ویلا که کانکس مخصوص ویلا را طراحی می کنند یکی از بهترین گزینه هاست.

از مزایای خانه های کانکسی می توان به متحرک بودن آن اشاره کرد.اگر زمین های کشاورزی شما از یکدیگر فاصله دارند شما می توانید کانکس را به هر زمینی که قصد انجام کار در آن دارید انتقال دهید.همچنین برای استراحت خود یا کارگر ها و تفریح همراه با خانواده از کانکس استفاده کنید.یکی دیگر از نقاط مثبت کانکس این است که تمام امکانات یک ویلای مسکونی را دارد. داخل کانکس به بخش های مختلف تبدیل می شود. شاید شما با نگاه به ظاهر کانکس ها تصور کنید یک اتاق با متراژی مشخص است و بخش های مختلف یک خانه را ندارد. 

طراحی ویلا پیش ساخته

ساخت خانه ویلایی در شمال کشور

داشتن ویلای ارزان و ساخت خانه ویلایی ارزان در شمال کشور آرزوی هر خانواده ایرانی است. در روستاها و حتی در اطراف کلان شهر ها زمین های کشاورزی مشاهده می شود. مردم ترجیح می دهند در کنار کار زراعی یا کشاورزی ویلایی در زمین خود بسازند. اکثرا دوست دارند علاوه بر کار کشاورزی محلی برای استراحت و تفریح داشته باشند.در بسیاری از مناطق چنین ویلایی جایگزین داشتن ویلا در شمال نمی شود. شمال کشور به علت آب و هوا و طبیعت منحصر به فرد، هر شخصی را به داشتن ویلا وسوسه می کند.

قطعا ظرفیت زمین های شمال این اجازه را نمی دهد که هر خانواده ای بتواند در شمال ویلا داشته باشد.از طرفی هزینه های سرسام آور مصالح ساختمانی و زمین مسکونی به اضافه ی مشکلات رفت و آمد جهت ساخت خانه ویلایی داشتن ویلا را محال می کند.اما پیشرفت جوامع بشری برخی مشکلات را مرتفع کرده است. مثلا شما می توانید برای کاهش رفت و آمد و همچنین خیالی آسوده و به دور از دغدغه های مربوط به ساخت؛ این کار را به شرکت طراحی ویلا واگذار کنید.

همچنین برای کم کردن فشار اقتصادی می توانید با دوستان خود به شکل شراکتی اقدام به ساخت خانه ویلایی کنید. همان طور که می دانید این ویلاها برای تفریح و روزهای تعطیل طراحی می شوند. قرار نیست شما به طور دائم در آن زندگی کنید. شما می توانید با پیدا کردن شرکایی که با آن ها رابطه نزدیک دارید دست به اقدام زده شراکت کنید و صاحب ویلا شوید.

طراحی ویلا

ساخت ویلا در شمال کشور، محال یا ممکن!

داشتن ویلایی با هزینه کم وسوسه انگیز است. اگر میخواهید ویلای آماده خریداری کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که به هرکسی که قیمت ارزان به شما گفت اعتماد نکنید. چرا که تقاضای زیاد باعث سود جویی و طمع ورزی عده ای شده است.برخی ممکن است قیمت ویلا را به شما یک سوم قیمت بازار بگویند .چنین افرادی با فروش همان ویلا به چندین نفر باعث از بین رفتن سرمایه ی افراد می شوند.

طراحی ویلای کم هزینه

اگر با شخصی مواجه شدید که قیمتی پایین به شما پیشنهاد داد باید دقت کنید. حتما اعتبار تمام اسناد و مدارک را با متخصص این زمینه بررسی کنید. پس از آن با استفاده از یک کارشناس آگاه به تمام مسائل فنی ساختمان مشورت کنید.  حواستان باشد از استحکام و مقاومت ساختمان وهمچنین سالم بودن راه های انتقال آب، برق و گاز مطمئن شوید.

و در نهایت اگر قصد ساخت خانه ویلایی ارزان دارید با کمتر کردن توقع و ایده آل می توانید به مقصودتان برسید. شما می توانید در منطقه ای ارزانتر و با متراژ کمتر زمین بخرید. همچنین با بهره گیری از خلاقیت خود جهت طراحی نما و دکوراسیون می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید.  

منبع: آرین پاراکس