به گزارش پایگاه خبری نشان :

تور استانبول علی بابا در قالب تورهای 3 روزه، 5 روزه یا 7 روزه برگزار می‌شود. تورهای 7 روزه را می‌توان گران‌قیمت‌ترین تور به این شهر زیبا دانست. البته با وجود جاذبه‌های دیدنی این شهر و پتانسیل گردشگری آن، واقعاً شاید در طول هفت روز هم وقت کم بیاورید.

سفرهای خارجی قیمت بسیاری دارند. عمر سفر هم بسیار کوتاه است. تا به خودتان بیایید، می‌بینید که سوار هواپیما شده‌اید و در حال بازگشت به خانه هستید. پس باید قدر هر لحظه از سفر را دانست. برای آنکه حتی یک دقیقه از سفرتان را از دست ندهید، باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا خلاصه سفری هفت روزه به استانبول را با شما در میان بگذاریم تا بتوانید برنامه‌ریزی کنید.

روز اول سفر به استانبول

در روز اول سفر به استانبول بهتر است مستقیم سری به میدان تکسیم بزنید. سفر بسیاری از مسافران و توریست‌های استانبول، از میدان تکسیم آغاز می‌شود. این میدان را می‌توان اصلی‌ترین میدان در تمام استانبول دانست. در این منطقه هتل‌های بسیاری نیز وجود دارند.

پس بهتر است اصلاً در همین منطقه اقامت کنید در واقع در مرحله بعد از خرید پرواز تهران به استانبول حتما به محله ای قصد رزرو هتل در آن را دارید دقت کنید. از میدان تکسیم می‌توانید پیاده به‌سمت برج گالاتا و همچنین کلیسای سنت انتوان بروید. بعد بازدید از برج گالاتا و کلیسای سنت آنتوان، بهتر است تا در همین محله هستید، سری به جواهر مال استانبول بزنید. این مرکز خرید در فاصله کمی از میدان تکسیم قرار دارد. در مرکز خرید جواهر مال، حدود 224 فروشگاه مشغول به کار هستند. پس می‌توانید خریدی عالی را تجربه کنید.

روز دوم سفر به پایتخت پیشین استانبول

روز دوم سفر به استانبول را بهتر است از منطقه معروف سلطان احمد آغاز کنید. سلطان احمد نیز از نظر شهرت، هیچ از میدان تکسیم کم ندارد. در این منطقه نیز می‌توانید شاهد هتل‌های بسیاری باشید که کیفیت مناسبی دارند. پس گزینه دوم شما برای اقامت می‌تواند سلطان احمد باشد.

لازم به ذکر است در این منطقه ایرانیان بسیاری نیز حضور دارند. پس می‌توانید شاهد رستوران‌های ایرونی بسیاری هم باشید. در محله سلطان احمد باید در طول یک روز از کاخ توپکاپی، پارک گلهانه، مسجد معروف ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد یا همان مسجد آبی، هیپودروم، آب انبار شرفیه یا همان آب انبار باسیلیکا دیدن کنید. تمامی جاذبه‌هایی که معرفی کردیم، در فاصله کمی از هم قرار دارند. پس می‌توانید به‌راحتی از تمامی آن‌ها دیدن کنید.

روز سوم سفر به استانبول

در روز سوم سفر به استانبول، می‌خواهیم سفرمان را کمی خاص‌تر از هر نوع تور استانبول کنی. پس مستقیم به جزیره زیبای بیوم آدا استانبول می‌رویم. حضور در این جزیره به خاطره‌ای خاص از سفرتان تبدیل می‌شود. دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در این جزیره بسیار حس خوبی دارد. بعد خوش‌گذرانی در جزیره بیوک آدا، باید سری به کاخ زیبای دولماباغچه بزنیم. این کاخ از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول به حساب می‌آید.

 

مستقیم به دروازه دریا می‌رویم. یک کاخ کوچک و زیبا در این دروازه وجود دارد که لوکیشن مناسبی برای عکاسی به حساب می‌آید. ایستگاه بعدی، کاخ ایهلامور است. در طول مسیر نیز می‌توانید از چند مرکز خرید دیدن کنید که تنوع کالای بی‌نظیری دارند. مرکز خرید ایستینه پارک از جمله بهترین مراکز خریدی است که می‌توانید در این منطقه ببینید. در نهایت اگر خسته نبودید، می‌توانید بهم حله بشیکتاش بروید و شام را در تپه‌های سرسبز این محله میل کنید.

روز چهارم سفر به استانبول

در روز چهارم سری به محله آسیایی می‌زنید. همان طور که می‌دانید، تنگه بسفر استانبول را به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌کند. در اصل تنها شهری که در دو قاره قرار دارد، استانبول است. اکثر مسافران ترجیح می‌دهند که در بخش اروپایی اقامت کنند.

این در حالی است که بخش اسیایی نیز جاذبه‌‌های مخصوص به خود را دارد. پس بهتر است در سفر به استانبول از بخش آسیایی نیز دیدن کنید. خیابان بهاریه از جمله مهم‌ترین خیابان‌های بخش آسیایی است. این خیابان را سنگ‌فرش کرده‌اند و محیطی بسیار زیبا دارد.

11

پس از بهاریه، به سراغ خیابان بغداد می‌رویم. خیابان بغداد از جمله لوکس‌ترین خیابان‌های استانبول به حساب می‌آید. با قدم زدن در این خیابان می‌توانید آرامش را احساس کنید. سپس می‌توانید سری به مرکز خرید پالادیوم بزنید که بیش از 190 فروشگاه لوکس و بزرگ دارد. در نهایت نیز سری به مال اف استانبول بزنید که یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول به حساب می‌آید.

روز پنجم سفر به استانبول

در روز پنجم قصد داریم تا سری به یکی از موزه‌های معروف دنیا بزنیم. این موزه شعب مختلفی را در اکثر شهرهای مهم دنیا دارد. بله، درست حدس زدید، منظور ما دقیقاً موزه مادام توسو است. موزه مادام توسو یک موزه شامل مجسمه‌های مومی از افراد مشهور در دنیا است. بسیاری برای گرفتن عکس‌های یادگاری کنار این مجسمه‌ها به موزه مادام توسو می‌آیند.

بعد از آن باید سری به آکواریوم زیبای سی لایف بزنیم که یکی از بهترین آکوریوم‌ها در دنیا محسوب می‌شود. اگر به دنیای زیرآب علاقه‌مند باشید، این موزه برایتان بسیار دیدنی خواهد بود. اگر از صبح بیرون زده باشید، می‌توانید نهار را به فودکورت مرکز خرید فروم بروید. پس از آن سری به تله کابین استانبول و تپه پیرلوطی می‌زنیم تا شاهد غروب آفتاب از تله کابین باشیم. نهایتاً هم می‌توانیم روزمان را با شب‌گردی در خیابان استقلال به پایان برسانیم.

روز ششم سفر به استانبول

روز ششم را بهتر است سری به محله بالات، مسجد سلیمیانه، کلیسای سنت استفان معروف و کالج یونانی‌ها بزنیم. محله بالات از جمله محله‌های معروف استانبول به حساب می‌آید. در این محله می‌توانید شاهد خیابان‌های رنگارنگ خاصی باشید که برای عکاسی جان می‌دهند.

111

در نهایت از جاذبه‌های دیدنی همانند کلیسای سنت استفان دیدن می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین کلیساهای قدیمی استانبول است. بد نیست بدانید که این کلیسا هنوز هم در بین کاتولیک‌ها اهمیت بسیاری دارد و جلسات روحانی در آن برگزار می‌کنند.

روز هفتم سفر به استانبول

روز هفتم سفر به استانبول، روز خداحافظی است. اگر احساس می‌کنید خرید خوبی نکرده‌اید و هنوز دلتان می‌خواهد تا پوشاک و اجناس اصل و عالی از استانبول بخرید، می‌توانید وقتتان را به خرید بگذارنید. در غیر این صورت می‌توانید برای حسن ختام، سری به تنگه بسفر بزنید و در تور دریایی با کشتی تفریحی لذت ببرید. این تور حدود 3 الی 4 ساعت طول می‌کشد. پس می‌توانید روز آخر را استراحت کنید تا در هواپیما خسته نشوید.

خب دوستان، با تور ترکیه در هفت روز آشنا شدید. البته این برنامه یک برنامه پیشنهادی است. خودتان می‌توانید بر اساس سلیقه و شرایط خود، برنامه‌های مختلف را تغییر دهید؛ اما به یاد داشته باشید که این جاذبه‌ها در یک مسیر قرار دارند و می‌توانید در یک روز بدون خستگی یا پرداخت هزینه کرایه بسیار، از تمامی آن‌ها دیدن کنید.