به گزارش پایگاه خبری نشان :

از روغن خراطین به منظور حجم دهی به اعضای بدن استفاده می کنند. با این حال کمتر کسی از مضرات روغن خراطین آگاه می باشد. این مضرات و عوارض شامل مواردی نظیر آسیب های پوستی، تشدید التهابات نواحی زخم شده و  حجم های نامطلوب می شود.

روغن خراطین چیست؟

روغن خراطین از یک نوع کرم خاکی به دست می آید. این روغن حاوی ترکیباتی از جمله ویتامین E، پروتئین، کلاژن، آلانتوئین، امگا 3، امگا 6 و امگا 9 می باشد. در جهان 30 نوع آمینو اسید وجود دارد که حدود 18% از آن ها در کرم ایزنیا فتیدا وجود دارد که این موضوع باعث شده روغن خراطین به یک ماده شگفت انگیز تبدیل شود.

چرا عموم مردم نسبت به مضرات روغن خراطین آگاهی ندارند؟

علت ناآگاهی مردم نسبت به مضرات روغن خراطین چیست؟ پاسخ به این سوال بسیار مهم در عملکرد فوق العاده این روغن نهفته است! امروزه تعداد قابل توجهی از افراد به منظور حجم دادن به اعضای بدن خود، هزینه زیادی انجام می دهند. آنها به اعمال جراحی زیبایی متعدد و انواع ژل و قرص و بوتاکس و غیره روی می آورند.

این در حالی است که با کمترین هزینه و توسط استعمال خارجی روغن خراطین می توانند به هدفشان دست یابند! لذا بخشی از مردم استفاده از روغن خراطین را جایگزین ژل و بوتاکس می نمایند. از یک سو با استفاده بی رویه و بدون در نظر گرفتن عوارض جانبی روغن خراطین رو به رو هستیم. از سوی دیگر نیز سودجویان روغن خراطین تقلبی و بی کیفیت را به جای روغن اصل به بازار عرضه می نمایند. این موارد دست به دست هم می دهند تا عوارض این روغن دامنگیر عده ای گردد.

روغن خراطین چگونه به دست می آید؟

مضرات روغن خراطین بیشتر در خصوص نوع تقلبی آن مطرح می باشد. نوع تقلبی نیز با خلوص پایین توسط سودجویان به روش های فریب کارانه مختلف تهیه می گردد. در نقطه مقابل روغن خراطین اصلی و با کیفیت از نوعی کرم خاکی به نام ایزوفتیدا تهیه می گردد. این کرم را توسط گرمای آفتاب خشک می نمایند. سپس از روغن هایی مثل زیتون و بادام کمک می گیرند تا آن را تولید نمایند. به عبارتی روغن خراطین ترکیبی از روغن های زیتون یا بادام و این کرم خاکی خشک شده می باشد.

آیا روغن خراطین اصل هم برای سلامتی مضر می باشد؟

نه تنها روغن خراطین بلکه مصرف هر چیزی که از حد اعتدالش بگذرد، برای بدن مضر می باشد. در صورت استفاده افراطی و طولانی مدت از این روغن، اعضا حجم نامطلوبی گرفته و بدقواره و زشت می شوند. بنابراین هشدار نسبت به مضرات روغن خراطین ضرورت دارد. علاوه بر حجم نامطلوب، آسیب های دیگری نیز ممکن است به بدن خصوصا ناحیه پوست وارد گردد. در ادامه با تفصیل بیشتری به این آسیب ها اشاره خواهیم نمود.

مضرات روغن خراطین برای پوست

این روغن برای استعمال خارجی بوده و مصرف خوراکی ندارد. لذا به علت تماس با پوست، بیشترین عوارض روغن خراطین نیز مرتبط با پوست می باشد. یکی از مضرات روغن خراطین برای این عضو از بدن، جوش زدن است. در صورتی که این روغن به هر علتی با پوست ناسازگار باشد سبب قرمز شدن و بعضا سوزش آن می گردد.

مضرات روغن خراطین

گاهی نیز پوست را دچار خارش می نماید. اگزما نیز آسیب دیگری است که ممکن است از جانب روغن مذکور به پوست برسد. بنابراین هنگام استفاده از روغن خراطین بایستی جانب احتیاط را نگه داشت. به این علت که درمان مشکلاتی نظیر اگزما ممکن است زمان بر باشد. حساسیت های شدید پوستی مشکل دیگری است که به دلیل مصرف این روغن ممکن است به وجود آید.

عدم تماس روغن با زخم

نکته مهم دیگری که در خصوص مضرات روغن خراطین باید به آن توجه داشت، عدم تماس روغن با محل زخم است. علت این مساله به اثرات نامطلوبی که روغن خراطین بر زخم دارد، باز می گردد. در واقع این روغن با افزایش التهابات سبب تشدید زخم می گردد.

ورم کردن بدن، یکی از مضرات روغن خراطین می باشد

از دیگر مضرات روغن خراطین، ورم نمودن بدن پس از مصرف آن می باشد. این مشکل عمدتا در صورت ناسازگاری و حساسیت بدن به این روغن یا اصل نبودن آن اتفاق می افتد. در واقع به جای اینکه روغن به بدن فرم بدهد، آن را از فرم انداخته و نازیبا می سازد‌.

مراقب باشید تا این روغن با چشم هایتان تماس پیدا نکند

چشم یکی از اعضای حساس بدن می باشد که به مراقبت ویژه ای نیاز دارد. برای در امان ماندن این عضو حساس از مضرات روغن خراطین، نباید به هیچ عنوان چشم ها با روغن تماس پیدا نمایند. با این حال اگر به هر علتی این تماس اتفاق افتاد بایستی سریعا چشم را با آب ولرم شستشو داد. از اشک مصنوعی نیز می توان کمک گرفت تا عوارض تماس روغن با چشم به حداقل برسد‌.

چگونه از مضرات روغن خراطین در امان بمانیم؟

به منظور در امان ماندن از مضرات روغن خراطین بایستی یک سری نکات حتما رعایت گردد.

اولین نکته خرید روغن از مراکز معتبر می باشد. این اقدام سبب می شود تا از اصل بودن روغن مطمئن شوید و از عوارض روغن خراطین تقلبی در امان بمانید. برای خرید روغن خراطین اصل میتوانید به فروشگاه بکرینا مراجعه کنید.

نکته مهم بعدی در این خصوص مصرف روغن خراطین پس از مشورت با پزشک و افراد متخصص می باشد. استفاده بی حساب و کتاب از این روغن قطعا آسیب زا می باشد‌. مساله مهم دیگر قطع نمودن مصرف روغن خراطین در صورت بروز هرگونه علائم حساسیت به این روغن می باشد. آلرژی ها خصوصا حساسیت های پوستی ممکن است گاهی تا مدت ها فرد را درگیر نماید.

قبل از استعمال روغن خراطین بر روی کل پوستتان حتما تست حساسیت پوستی را انجام دهید. درصورت ایجاد علائمی مانند کهیر، قرمزی، خارش، سوزش و … هرچه سریعتر محل را با آب شستشو داده و از مصرف مجدد آن پرهیز کنید.

چگونه روغن خراطین تقلبی را از روغن خراطین اصل تشخیص دهیم؟

روش های مختلف و متفاوتی جهت تشخیص روغن خراطین اصل از نوع تقلبی وجود دارد. در این بخش به چهار روش متفاوت جهت تشخیص روغن های خراطین اصلی از روغن های تقلبی و بی کیفیت اشاره نموده ایم.

تشخیص روغن خراطین اصل

قیمت یکی از پارامترهای مهم تشخیص روغن خراطین تقلبی از اصل می باشد

اولین روش مقایسه قیمت روغن خراطین خریداری شده با قیمت های ارائه شده توسط فروشندگان معتبر می باشد. روغن های خراطین تقلبی عمدتا قیمت های پایینی دارند. با این حال قیمت ملاک اصلی نبوده و فاکتورهای دیگر نیز در این خصوص بایستی مورد بررسی قرار گیرند.

به غلظت روغن خراطین دقت نمایید

روش دیگر تشخیص روغن خراطین اصل از روی ظاهر آن می باشد. یکی از نشانه های ظاهری، میزان غلظت روغن می باشد. در واقع غلظت این روغن کمی با دیگر روغن ها تفاوت دارد. روغن خراطین مقداری از آب غلیظ تر بوده اما از دیگر روغن ها رقیق تر است.

بوی نامطبوع روغن خراطین، نشان از اصل بودن آن دارد

بو نیز عامل مهم دیگری است که نشان می دهد روغن خراطینی که قصد خریدش را دارید، اصل است یا تقلبی می باشد. مشاهده روغن خراطین بدون بو نشان می دهد که روغن خراطین خریداری شده تقلبی می باشد. علت این مساله نیز بوی گرم و نامطبوع روغن خراطین با کیفیت و اصلی می باشد.