به گزارش پایگاه خبری نشان :

چه لپ تاپی بخریم که به مقدار پولی که برایش هزینه می کنیم، بیشترین مقدار فریم ریت را نیز به ما ارائه می دهد.

نحوه خرید لپ تاپ مخصوص بازی از طریق روش های سریع:

به تبلیغات توجه نکنید و به سراغ مشخصات بروید

مقدار بودجه ای برای تهیه آن در نظر داشته باشید

سعی کنید لپ تاپ تان رم 16 گیگابایتی DDR4/DDR5 را داشته باشید هر کدام که باشند اهمیت ندارد.

دنبال نمایشگرهای 4K نباشید.

داشتن گرافیک به تنهایی مسئله نیست

بهترین GPU را سعی کنید تهیه کنید.

سی پی یو Intel Core i7/AMD Ryzen 7 کافی می باشد.

اگر بخواهیم بدانیم که چه لپ تاپی برای بازی بخریم، ممکن است کار سختی باشد چون قبلا این کار را انجام نداده ایم. به خصوص زمانی که تبلیغات بسیاری روی آنها انجام می شود و تولید کنندگان آنها را بازاریابی می کنند، ولی هیچ اطلاعات مفیدی در اختیار قرار نمی دهند.

باتوجه به این که می دانید چه مقدار پول می خواهید برای خرید لپ تاپ گیمینگ استوک بدهید، این موضوع در درچه اول مهم است که بدانید مشخصات لپ تاپ شما چه چیزی باید باشد، و وقتی دارید اولویت بندی می کنید کارهای تان را به درستی انجام خواهید داد.

ما نیز در اینجا می خواهیم به شما کمک کنیم تا پول تان برای لپ تاپ گیمینگ با کیفیت هزینه کنید، تا پول تان خرج موارد بیهود مثلا لپ تاپ های بی کیفیت نشود.

ابزارهای مهم در این زمینه

داشتن یک نوت پد برای نوشتن مشخصات

بودجه کافی

صبر طی کردن مراحل

آموزش خرید لپتاپ گیمینگ لپشاپ

به هیچ عنوان به دنبال تبلیغات نباشید، و مشخصات مد نظرتان باشد، تولیدکنندگان محصولات از تبلیغات برای بازاریابی محصولاتشان استفاده می کنند. و این مورد جدیدی هم نیست. اما تبلیغات سخت افزاری هیچ ویژگی خاصی از محصول مورد نظر به شما نمی گوید، شما باید برگه مشخصات و یا همان ویژگی های لپ تاپ را مد نظر قرار دهید.

سپس باید بدوجه تان را تعیین کنید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدانید چه مقدار می خواهید برای لپ تاپ مخصوص بازی هزینه کنید، این مورد سپس مشخصات می کند که در مشخصات لپ تاپ چه چیزی باید اولویت شما باشد.

خرید لپتاپ گیمینگ لپشاپ

بسته به بودجه باید بدانید کدام مشخصات از لپ تاپ بازی و گیمینگ برایتان مهم می باشد  

مهم نیست بودجه شما چقدر است 

از این امر باید مطمئن باشید که شما باید حداقل ۱۶ گیگابایت رم را در لپ تاپ گیمینگ خود داشته باشید . ۸ گیگابایت رم به سختی می تواند ویندوز ۱۱ را اجرا کند . داشتن ۸ گیگابایت رم روند اجرای بازی ها را بسیار کند برای تان انجام می دهد.  در بخش بعدی  نباید از نمایشگرهای 4K  استفاده کنید. این نمایشگرها ممکن است صدای با کیفیتی داشته باشم اما پردازنده های گرافیکی موجود در لپ تاپ نمی تواند بازی ها را به صورت 4K  نمایش دهد البته این کیفیت ها رفرش ریت پایینی دارند و هم گران هستند.

لپ تاپ شما باید دارای صفحه نمایش2560 x 1440p/1600p باشد به طوریکه به ترتیب شامل کیفیت هایQHD , QHD+ هستند.و صفحه نمایش ۱۰۸۰p و ۱۲۰۰ برای این نمایشگر ها مناسب است. است البته با توجه به اندازه که صفحه نمایش دارد تفاوت زیادی مشاهده نخواهد شد. بنابراین استفاده و یا خرید نمایشگرهایی با وضوح بالاتر جهت تهیه لپ تاپ گیمینگ حکم ریختن پول در جوی آب را دارد.

داشتن یک جی پی یو گسسته ضروری است البته یک لپ تاپ، خودش جی پی یو مجزا به همراه VRam  را دارد به طوری که این مورد جایگزین گرافیک هایی هستند که به صورت یکپارچه در بازار وجود دارد. جایی که جی پی یو در بخش سی پی یو ساخته می شود و معمولاً اندازه کوچکتری دارد و از حافظه صوتی سیستم برای انجام عملیات های پردازش گرافیکی استفاده می کنند.این نوع گرافیک و سی پی یو ها بازی های قدیمی را به خوبی نمایش میدهند. ولی اگر شما میخواهید جدیدترین بازی های AAA که در چند سال اخیر منتشر شدند را بازی کنید باید یک جی پی او مجزا داشته باشید.

اگر بودجه مناسبی داشته باشید :

گران ترین اجزای مربوط به یک لپ تاپ بازی بخشهایی به نام cpu و gpu میباشند ،در زمان های بعدی نیز ارتقای آنها غیرممکن خواهد بود، اگر پول کافی دارید خرید جی پی یو را اولویت تان بگذارید. شرکت های Nvidia , AMDبرای لپ تاپ ها پردازنده های گرافیک تولید می کند. البته Nvidia جی پی یو های  بهتری تولید می کند و شما باید قطعاً یک پردازنده گرافیکی سری RTX 3000 مانند RTX 3070 Ti یا RTX 3080 تهیه کنید. سیپیو نیز یکی از قطعات مهم است است و تاثیر آن بر عملکرد بازی نسبت به جی پی یو می تواند عامل ثانویه باشد .برای لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، باید پردازنده نسل فعلی اینتل Core i7 یا AMD Ryzen 7 را انتخاب کنید. برای بازی این مقادیر کافی هستند این مورد می تواند به صرفه جویی در هزینه ای که می توانید برای داشتن یک GPU بهتر صرف کنید، کمک کند

اگر بودجه کمتری دارید :

بهترین لپ تاپ ارزان قیمت  مربوط به گیمینگ قدرت بالایی ندارم البته این به این معنا نیست که نمی توان با آنها بازی کرد .نکته کلیدی در اینجا این است که اطمینان حاصل کنید که می توانید هرطور که ممکن است یک GPU Nvidia RTX داشته باشید،میتوانید از RTX 2060 و با گزینه های بهتری شروع کنید،  پردازنده‌های گرافیکی RTX می‌توانند فناوری یادگیری عمیق سوپرسمپلینگ (DLSS) Nvidia را اجرا کنند، که فریم ریت را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و تجربه‌ای باور نکردنی را به ما می دهد. اگر نمی توانید یک لپ تاپ گیمینگ مجهز به Nvidia RTX بخرید، حتماً به دنبال لپ تاپ AMD Radeon RX 6000 یا لپ تاپ Intel Arc A500M باشید در صورتی این مورد صحیح است که بتوانید یکی از آنها را تهیه کنید.

اگر نمی توانید یک لپ تاپ گیمینگ مجهز به Nvidia RTX بخرید، حتماً به دنبال لپ تاپ AMD Radeon RX 6000 یا لپ تاپ Intel Arc A500M باشید. این لپ‌تاپ‌ها تازه وارد بازار شده‌اند، بنابراین ممکن است برخی از آنها را نتوانید تهیه کنید، اما همچنان از لپ‌تاپ‌های بازی مجهز به Nvidia RTX ارزان‌تر خواهند بود، و همچنان می‌توانید از فناوری FidelityFX Super Resolution AMD برای افزایش فریم ریت در هر GPU استفاده کنید ، و این مورد فقط آنهایی که توسط AMD پوشش داده شده اند را شامل نمی شود.

کلام آخر

شاید برایتان سخت باشد ولی درک اینکه چگونه باید یک لپ تاپ گیمینگ را تهیه کنید نیازمند یک بار یادگیری می باشد، و زیاد هم پیچیده نیست.هر لیست محصول دارای مشخصات کلیدی می باشد که در بالا نیز ذکر شده است، بنابراین اگر بخواهید یک لپ تاپ را با یک لپ تاپ دیگر مقایسه کنید کار آسانی خواهید داشت. دانستن اینکه چه مشخصاتی مهم است وکدام مشخصات باید اولویت شما باشد و از کدام بخش ها باید دوری کنید، می توانید خرید لپ تاپ را بسیار برای شما آسان سازد ضمن اینکه باقیست که فروشگاه اینترنتی لپشاپ با فروش لپتاپ های استوک و نو به پایین ترین قیمت و این امکان رو برای شما فراهم میسازد که با راهنمایی توسط کارشناسان این مجموعه بهترین سیستم که نیاز شمارو برطرف میکند به شما معرفی کنند .