به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

منطقه نیشان تاشی استانبول (Nisantasi) مثل محله بالات، محله اورتاکوی و خیابان استقلال استانبول در جوار میدان تقسیم، یکی از معروف‌تربن خیابان‌های پایتخت گردشگری ترکیه است و از مقصدهای گردشگری محبوب استانبول‌گردهای وطنی به خصوص در ایام کریسمس که لوکیشنی جذاب و زیبا نیز به شمار می‌رود. خیابانی مملو از کافه و رستوران و برندهای مطرحی از IKEA تا CHANEL در آنجا حضور دارند و شب‌های پر زرق و برقی هم برای لاکچری‌گردهای استانبول رقم می‌زند. از این خیابان می‌توانید به بشیکتاش، تکسیم و سیسی بروید و دسترسی خوبی به ایستگاه مترو و اتوبوس استانبول دارد.

 

داستان نیشان تاشی

نیشان تاشی در ترکی به معنای سنگ هدف است. جایی برای برگزاری رقابت‌های تیراندازی بوده و سنگ‌های هدف دوره عثمانی به نشانه ثبت تیراندازی با کمان سلاطین عثمانی ساخته شده بود.

نیشان تاشی مثل استقلال و تکسیم و آکسارای، یکی از محبو‌ترین مناطقی است که محفل گردشگری روزانه و عصرانه و شب‌گردی استانبول‌گردهای وطنی می‌شود. نیشان تاشی مقصد لاکچری گردها بوده چرا که مملو از بوتیک‌ هتل‌ها، کافه و رستوران های شیک و مجلل و کلکسیونی از برندهای ممتاز جهانی را در آن‌جا می‌توان دید و خرید کرد.

اگر با بلیط تهران استانبول سفر کردید و به دنبال جایی برای قدم زدن در منطقه اروپایی استانبول هستید، نیشان تاشی را در نظر بگیرید. یک چهارم این محله در منطقه شیشلی استانبول واقع شده و جای خوبی برای لذت بردن از طعم دوست‌داشتنی غذای ترکی و قهوه ترکی است. نیشانتاشی را پاریس استانبول لقب داده‌اند و واقعا لقب درستی به نظر می‌رسد.

محله های معروفی دارد مثل: عثمان بی، هالاس کارگازی، تشویکیه و مشروطیت. خیابان‌های فرعی نیشان تاشی نیز کلکسیونی از کافه و رستوران و مراکز خرید است.

خیابان عبدی ایپکچی یکی از محبوب‌ترین مقصدهای خیابا‌ن‌گردی در استانبول برای عاشقان مد و لباس است. پنج بلوار داشته و کلکسیونی از برندهای سرشناس در آنجا مستقر هستند. سنگ نوشته‌هایی در خیابان پر ابهت نیشان تاشی استانبول دیده می‌شود که درباره تاریخچه منطقه اطلاعاتی به گردشگران کنجکاو می‌دهند. هتل صوفا و هتل پارک حیات از اقامت‌گاه‌های معروف و لوکس خیابان نیشان تاشی هستند.

شماری از بهترین گالری‌های استانبول در خیابان نیشان تاشی قرار دارد. مثل شانزلیزه پاریس، جایی برای تماشای بخشی از هویت تاریخی و هنری مردمان آن خطه است. اگر اهل گردشگری مذهبی هستید، مسجد تشویکیه با ستون‌های سفید، از مساجد زیبای ترکیه بوده که در این خیابان قرار دارد.

5

رستوران‌های نیشان تاشی همواره در فهرست برترین رستوران‌های ترکیه قرار دارد. رستوران‌هایی با دکوراسیون فرنگی و باشکوه که می‌توانید طعم و مزه لذیذترین غذاهای ترکی و غیر ترکی را با مهارت سرآشپزهای بین‌المللی این رستوران‌ها تجربه کنید.

اگر قصد دارید غذای خوب صرف کنید، نیشان تاشی را توصیه می‌کنیم. البته برای غذای خوب باید پول خوب هم پرداخت کرد. غذاهایی از ملیت‌های گوناگون مثل ایتالیایی تا مکزیکی را می‌توانید سفارش دهید. خوراک‌ها و نان‌های کلاسیک ترکیه نیز در رستوران‌های خیابان نیشان تاشی در دسترس است.

اگر به کافه رستوران‌های نیشان تاشی رفتید، چای باقلو استانبولی عسلی و خامه‌ای و هم‌چنین دسرهای میوه‌ای خوشمزه را فراموش نکنید که بعد از غذا، گزینه خوبی برای هضم آسان است. عاشقان شکلات GODIVA نیز می‌توانند طعم‌های لذیذ این برند معروف را در نیشان تاشی تست کنند.

برای صبحانه‌های لوکس در استانبول، نیشان تاشی را توصیه می‌کنیم. جایی برای لذت ترین از طعم لذیذ صبحانه ویژه ترک‌ها با زیتون تازه و پنیر و نان داغ جو و باقلوا و قهوه ترک دمی.

محله نیشانتاشی استانبول، در منطقه شیشلی و لوکس‌ترین خیابان‌ها استانبول در آن واقع شده است. نیشانتاشی استانبول دارای مکان‌های دیدنی و جذابی بوده و در بخش مرکزی شهر قرار دارد. قیمت املاک موجود در منطقه نیشان تاشی به نسبت محلات جنوبی بخش آسیایی نشین استانبول، بیش‌تر است.

قیمت آپارتمان در نیشان تاشی به سال ساخت و متراژ آپارتمان و جنوبی و شمالی بودن خانه و امکاناتش بستگی دارد. میانگین قیمت آپارتمان در این محله بالای 12 هزار لیر است به ازای هر متر مربع و این رقم می‌تواند با توجه به تورم ترکیه و کاهش ارزش لیر در سال 2023 میلادی، تغییر کند. چندین دبیرستان و مدرسه فنی حرفه ای در این منطقه در دسترس است. اما دانشگاهی در این منطقه قرار ندارد.

بزرگ‌ترین مزیت منطقه نیشان تاشی استانبول آن است که مرکز مد و لباس استانبول بوده و فشن بلاگرها و توریسیم بلاگرهای بسیاری در آن منطقه مشغول عکاسی هستند. گران قیمت‌ترین خیابان استانبول در این روزها، نیشان تاشی است.

منطقه مسکونی مرفه‌نشین است و اجاره خانه و خرید آپارتمان در نیشان تاشی استانبول به نسبت دیگر مناطق استانبول بالاتر است. محله نیشانتاشی استانبول یکی از محله‌های توریستی شهر بوده و در منطقه اروپایی نشین استانبول قرار دارد. اگر با سایت سفرمارکت اقدام به سفر کرده‌اید، منطقه اروپایی شیشلی را برای استانبول‌گردی خاطره‌انگیز در نظر داشته و حداقل یک نصف روز برای گردش در این منطقه هیجان‌انگیز، وقت بگذارید. کیک و کلوچه و شیرینی و غذاهایی که در این محله عرضه می‌شود، محبوب شکم‌گردهای استانبول‌گرد است.

 

مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی استانبول

یکی از مهم‌ترین و محبو‌ب‌ترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی استانبول است. این مرکز خرید که پاتوق لاکچری‌گردها و مشکل‌پسندهای دنیای مد و لباس و عطر و جواهرات محسوب می‌شود، در منطقه اروپایی شیشلی و محله تشویکیه و خیابانی به همین نام قرار دارد. شماره 162 خیابان تشویکیه در محله نیشانتاشی، میزبان شما در مد گردی است.

مرکز خرید CITYS NISANTASI ISTANBUL همه روزه از ساعت 10 تا 23 پذیرای بازدید کنندگان است. از جمله مراکز خرید محله است که دسترسی بسیار خوبی به میدان تکسیم دارد. مرکز خریدی لوکس است و قیمت‌ها به نسبت مناطق جنوبی استانبول بالا تر است. برای قدم زدن در قلب فشن اروپا بایستی به پاریس و میلان رفت و برای قدم زدن در قلب فشن ترکیه باید به نیشان تاشی و مرکز خریدش رفت.

از آلدو تا ژیوانشی و جورجیو آرمانی و کلوین کلاین در دسترس عاشقان مد و لباس است. این مرکز خرید دارای سینما و شهربازی و مجموعه IMAGINARIUM است تا هم خرید کنید هم لذت ببرید. اگر به دنبال قهوه دمی و کاپیوچینوهای پر کف خامه‌ای هستید که با تارت توت فرنگی و ردولوت‌های خوشمزه سرو می‌شود، کافه‌های این مرکز خرید را در نظر داشته باشید. کاربران تریپ ادوایزر، این محله استانبول را برای تست کردن طعم و مزه دوست‌داشتنی قهوه ترک واقعی شهر، توصیه کردند.

6

 

کافه‌ها و بستنی‌هایی که در این مرکز خرید عرضه می‌شود نیز از دیگر توصیه‌های شکم‌گردهای نیشان تاشی است. به هر حال شما با یک محله خاص و لوکس و تجملاتی که محبوب خاص‌پسندها است طرف هستید.

 

هتل‌های معروف نیشان تاشی

اگر با بلیط تبریز استانبول سفر کردید، یکی از هتل‌های معروف محله نیشان تاشی استانبول، هتل TZL SUITES است که در محله تشویکیه قرار گرفته و ورود حیوانات اهلی نیز ممنوع است. تا کاخ دلما باغچه حدود دو کیلومتر فاصله دارد و همین مقدار نیز با میدان تکسیم. لذا اگر در این هتل اقامت کنید، پیاده می‌توانید به مقصدهای گردشگری استانبول بروید.

هتل دیگر، آدا سوئیت نیشانتاشی است. در واقع ADA SUITES NISANTASI هم نزدیک تکسیم و استقلال و برج گالاتا و مرکز خرید جواهیر بوده و امکانات خوبی برای اقامتی دلپذیر در استانبول دارد. از فرودگاه سابیها گوکچن تا این هتل حدود 30 کیلومتر فاصله دارید.

هتل مودوس استانبول از دیگر هتل‌های پنج ستاره این منطقه است. در واقع MODUS HOTEL ISTANBUL از هتل های مجهز استانبول بوده و از فرودگاه سابیها گوکچن نیز 31 کیلومتر فاصله دارد. فاصله کمی تا میدان تکسیم و خیابان استقلال و کاخ دلمان باغچه داشته و ترنسفر فرودگاهی و اتاق‌های مجلل با امکانات عالی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

هتل حیات پارک استانبول از هتل‌های معروف نیشان تاشی است. هتل PARK HYATT شهر در محله تشویکیه واقع شده و مرکز تناسب اندام و استخر و اتاق‌های مجهز دارد. فاصله تا کاخ دلما باغچه و تکسیم و استقلال، حدود 1 کیلومتر است.

هتل هیلتون بسفروس استانبول، از دیگر هتل‌های پنج ستاره نیشان تاشی است. در محله جمهوریت واقع شده تا لوکس‌ترین اقامت‌گاه این محله، HILTON ISTANBUL BOSPHORUS باشد. ورود حیوان اهلی مجاز است و تا کاخ دلما باغچه و میدان تکسیم و خیابان استقلال و برج گالاتا حدود 2 کیلومتر فاصله دارد. گزینه خوبی برای ماه عسل و ولنتاین و کریسمس‌گردی است.

از دیگر اقامت‌گاه‌های این منطقه بایستی به THE ST REGIS ISTANBUL اشاره کرد که امکانات خوبی برای اقامتی خوش برای نیشان‌تاشی گردها رقم می‌زند.

7

 

جاذبه‌های گردشگری نیشان تاشی

علاوه بر خرید و شکم ‌گردی، نیشان تاشی، جاذبه‌های گردشگری خوبی دارد. کاخ ایهلامور که سال 1849 میلادی احداث شد یکی از آنهاست. جاذبه معروف محله بوده و کافی شاپ معروفی هم دارد. مسجد تشویکیه از دیگر مقصدهای گردشگری محله است. موزه کمال مصطفی آتاتورک هم در این منطقه واقع شده و ساختمان 3 طبقه دارد. وسایل شخصی بنیانگذار ترکیه در این موزه در معرض دید عمومی قرار دارد.

پارک ماکجا و گالری فرهنگی و هنری استانبول که یکی از بهترین گالری‌های کشور ترکیه به شمار می‌رود، از دیگر جاذبه های گردشگری منطقه نیشان تاشی این شهر است.