به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

درصورتی‌که مایل به خرید قفل هوشمند هستید احتمالاً به دنبال یک سری مزایای متقاعد خواهد بود که انتخابتان واقعاً از نظر خودتان منطقی باشد. البته که قفل‌های دیجیتال از هر نظر یک انتخاب به‌مراتب فوق‌العاده و چند پله بالاتر به سراغ می‌آیند. هوشمندسازی خانه‌ها بخش مهمی از وظیفه یک صاحب‌خانه برای ارتقا ایمنی است که به اشکال مختلفی انجام می‌گردد.

استفاده از قفل‌های هوشمند به‌جای مدل‌های سنتی و مکانیکی، دقیقاً همان وجه تمایزی است که باعث می‌شود سارق درب منزل شما، به‌قصد ورود، دچار مشکلی جدی شود. مشکل این است که این قفل‌ها حتی برای هک، نفوذ و یا تخریب نیز نیاز به زمانی طولانی دارند. ما در ادامه بهترین قفل‌های دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر حالا آماده هستید که این مزیت‌ها را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که با ما همراه باشید؛ تا انتها در این مورد نکاتی کلیدی به شما شرح خواهیم داد.

مزایای قفل دیجیتال نسبت به سنتی!

قفل‌های دیجیتال در نهایت پیش‌برنده این رقابت هستند و از هر نظر گزینه‌ای مناسب خواهند بود. اما بهتر است این موضوع را دقیقاً به شما اثبات کنیم، چون ممکن است واقعاً قصد خرید قفل‌های هوشمند را داشته باشید.

اگر به ارتقای امنیت خانه خود با نصب قفل هوشمند فکر می‌کنید، ممکن است تعجب کنید که چه ویژگی‌ها و مزایایی می‌تواند در این دستگاه‌ها وجود داشته باشد. قفل‌های هوشمند چندین مزیت را نسبت به قفل‌های سنتی ارائه می‌دهند، از جمله توانایی کنترل از راه دور دسترسی به خانه، دریافت هشدار زمانی که فردی سعی می‌کند وارد شود و حتی به مهمانان یا کسانی که به‌عنوان کارگر و باغبان در خانه شما زندگی می‌کنند دسترسی‌های موقتی بدهید.

البته، همه قفل‌های هوشمند یکسان ساخته نمی‌شوند، بنابراین مهم است که قبل از انتخاب قفل برای خانه خود تحقیق کنید. در این مقاله، برخی از مواردی را که باید هنگام خرید قفل هوشمند در نظر داشته باشید، از جمله ویژگی‌هایی که باید جستجو کنید، سازگاری با سخت‌افزار درب موجود و قیمت را بررسی می‌کنیم.

افزایش دسترسی بدون به خطر انداختن امنیت

کلیدهای خانه اغلب توسط مستأجران کپی می‌شوند و به طبع امکان استفاده از آن‌ها وجود نخواهد داشت. در نتیجه هر بار با تغییر مستأجر باید قفل را عوض کنید. برای جلوگیری از ردیابی کلیدها یا تغییر قفل‌ها در هنگام نقل‌مکان مستأجران، قفل‌های هوشمند با صفحه‌کلید بهترین انتخاب هستند.

می‌توانید با استفاده از فناوری بلوتوث قفل در را با گوشی هوشمند خود باز کنید. شما همچنین می‌توانید برای نظارت بر ورود و خروج فرزندان خود رمز عبور اختصاص دهید. از طرفی شما می‌توانید به شبکه بی‌سیم متصل شوید و همین‌طور درب خانه خود را حتی از یک کشور دیگر مدیریت کنید. قفل‌های هوشمند، بخش مهمی از خانه هوشمند شما هستند که به‌راحتی و بدون هزینه اضافه و تغییر زیرساخت اجرا می‌شوند.

قفل‌های هوشمند از طریق تلفن‌های هوشمند قابل‌دسترسی هستند

کلیدهای مجازی دسترسی آسان به مهمانان اجاره‌ای تعطیلات، ملاقات با اقوام و اعضای پیر خانواده را فراهم می‌کند. قفل‌های هوشمند به‌راحتی به موبایل شما متصل می‌شوند. می‌توانید از طریق تبلت، گوشی‌های اندروید و ios نرم‌افزار موردنیاز را از روی فروشگاه‌ها نصب‌کرده و سپس آن را اجرا کنید. حتی این تجهیزات به دیگر سیستم‌ها مانند تاچ پنل‌ها نیز متصل می‌شوند. علناً می‌توان گفت که قفل دیجیتال نیازی به استفاده از کلیدهای فیزیکی ندارد. هوشمندسازی خانه به‌واسطه استفاده از این دستگاه‌ها به‌راحتی انجام می‌شود و شما تقریباً یکی از مهم‌ترین ارکان آن را می‌گذرانید.

images_1669821824.jpg

امکانات امنیتی فوق‌العاده‌تر!

رمز عبور، سنسورهای اثر انگشت و همین‌طور کارت‌های RFID از جمله اصلی‌ترین تجهیزاتی هستند که به‌واسطه آن‌ها به‌عنوان سخت‌افزار، شما می‌توانید قفل خانه هوشمند خود را مدیریت کنید. در واقع این دستگاه‌ها در برخی مدل‌ها دارای کلید مکانیکی هم هستند که البته ضروری نیست که از آن‌ها استفاده کنید. علاوه‌برآن، استفاده از قفل و کلید هوشمند ساده است و شما نیازی به یادگیری پروسه خاصی ندارید.

ارزش خانه شما بیشتر می‌شود

موضوع مهم دیگری که باید در مورد تجهیزات خانه هوشمند بدانید این است که ارزش خانه شما را چندبرابر می‌کنند. درصورتی‌که قفل دیجیتال در خانه شما استفاده شود، به طبع می‌توانید قیمت ملک را افزایش دهید.

قفل‌های سنتی چقدر ایمن هستند؟

هرکسی که توانایی جستجوی آنلاین و کمی دانش داشته باشد، می‌تواند اکثر قفل‌های سنتی موجود در بازار را بررسی کند. ساختار مکانیکی به این تجهیزات امکان ایمن کردن را نمی‌دهند، ازاین‌رو نمی‌توان خیلی آن‌ها را ارتقا داد. به‌هرحال در نهایت این قفل‌ها قابل شکستن هستند و یا می‌توان از ترفندهایی برای دورزدن شیارهای تشخیص قفل فیزیکی استفاده کرد که سارقین در این مورد اطلاعات بیشتری نسبت به من و شما خواهند داشت.

کدام ایمن‌تر است؟

سوال مهمی که باید در این باره پرسید این است که بین این دو گزینه، کدام یک ایمن‌تر است؟ این موضوع بستگی به برند سازنده، مشخصات و امکانات قفل‌های دیجیتال و سنتی هم خواهد داشت.درحالی‌که مکانیسم قفل احتمالاً با قفل‌های هوشمند و قفل‌های سنتی یکسان خواهد بود، بهترین گزینه سیستم بروز تر است. برخی از مردم نگران حملات سایبری به قفل‌های هوشمند هستند که در این مورد باید بگوییم نمونه‌های اصلی و طراحی شده توسط شرکت‌های معتبر تا 99 درصد ایمن هستند. البته که هک کردن هر سیستم کامپیوتری ممکن است، اما برای این کار به مدت‌زمان زیادی نیاز خواهد بود. برای اکثر صاحبان خانه، قفل‌های سنتی با صفحه ضربه‌ای و سایر ویژگی‌ها بهترین گزینه برای امنیت هستند.اما موضوع این است که قفل‌های فیزیکی در هر نوعی حتی با کلیدهای قابل یکتا، باز هم قابل کپی هستند و به‌هرحال سارقین راهی برای باز کردن آن پیدا می‌کنند.

images_1669821844.jpg

قفل‌های هوشمند چقدر ایمن هستند؟

درحالی‌که قفل‌های هوشمند دسترسی آسان را ارائه می‌کنند و می‌توان آن‌ها را از هرجایی قفل کرد، اگر رمز یا قفل را فراموش کنید، می‌توانید از تأییدهای چندمرحله‌ای استفاده کنید یا از طریق اپلیکیشن این سیستم‌ها را کنترل نمایید.

در خانه هوشمند جهان اسمارت، توضیحات لازم در مورد انواع قفل‌های هوشمند در دسترس شما قرار می‌گیرد، شما می‌توانید به‌راحتی با نقد و بررسی نمونه‌های موجود، قفل دیجیتال را مطابق نیازهای خود خریداری کنید. برخی از قفل‌های هوشمند به دلیل نحوه طراحی آنها نمی‌توانند با ویژگی‌های اضافی خاصی مورداستفاده قرار بگیرند. البته انتخاب یک برند معتبر هم کار سختی است. در نتیجه حتماً به سراغ فروشندگان معتبر و شناخته شده در زمینه تجهیزات خانه هوشمند بروید.

 

برچسب ها : قفل هوشمند,ایمنی خانه