به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

وکالت یکی از شغل های مهم و مورد نیاز هر جامعه ای بوده که از دیرباز وجود داشته ، وکلا در احقاق حق تضییع شده ی افراد و یا دفاع از موکل خود نقش مهمی را ایفا می کنند. خوشبختانه به دلیل اهمیت شغل وکالت ، در سال های اخیر شاهد افزایش تعداد وکلا و تخصصی شدن امر وکالت شده ایم البته هر چند که هنوز در دانشگاه های ایران وکالت تخصصی نشده است اما وکلای حرفه ای به دلیل دست یابی به مهارت و تسلط بالا ترجیح می دهند تنها در یک حوزه فعالیت کنند زیرا هر حوزه ی حقوقی آنقدر گسترده و پیچیده است که تسلط در آن حوزه سال ها زمان و تجربه می خواهد.

هر چند که با افزایش تعداد وکلا، دسترسی به آن ها و دریافت مشاوره های حقوقی آسان شده است اما انتخاب یک وکیل خبره و مجرب برای پرونده های مهم و حساس حقوقی کاری دشوار است به همین دلیل افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند با بهترین وکلا در حوزه های مختلف حقوقی مشورت نمایند و در صورت نیاز پرونده های خود را به آنان بسپارند.

در این مقاله سعی کرده ایم تا راه های مختلف انتخاب و ویژگی های بهترین وکیل را برای شما بازگو کنیم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

4

ویژگی های بهترین وکیل

برای انتخاب بهترین وکیل لازم است تا وکیلی که انتخاب می کنیم دارای معیارهایی باشد که او را از سایر وکلا متمایز کند. معیارهای بهترین وکیل ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد اما در اینجا ما به مواردی اشاره خواهیم کرد که با در نظر گرفتن آن ها می توانید از مجرب و بهترین بودن وکیل خود اطمینان خاطر حاصل نمایید. برخی از معیارهای بهترین وکیل عبارتند از:

  1. باید اطلاعات وکیل بروز باشد و از جدیدترین قوانین مصوبه ی حوزه ی وکالت خود مطلع باشد و بتواند از آن ها در حل پرونده ها استفاده نماید.
  2. باید توانایی مشاوره دادن را داشته باشد به طوری که بتواند بهترین مشاوره های حقوقی را با زبانی ساده و قابل فهم در اختیار موکل خود قرار دهد.
  3. از مهارت های کلامی و تن صدای رسایی برخوردار باشد تا بتواند در محاکم قضایی از موکل خود به خوبی دفاع کند.
  4. باید از سابقه ی کاری موفقی برخوردار باشد به گونه ای که در اکثر پرونده های خود موفق به اخذ رای دادگاه شده باشد.
  5. درستکار باشد و قبل از منافع خود به فکر حل مشکل موکل خود باشد.
  6. باید توانایی تصمیم در شرایط سخت را داشته باشد از این رو باید خونسرد باشد.
  7. باید از سرعت عمل مناسبی برخوردار باشد تا بتواند اقدامات لازم را در زمان معین انجام دهد.
  8. پیگیر باشد و روند پرونده را به صورت دقیق پیگیری کند.

 

 

 

راه های انتخاب بهترین وکیل

برای انتخاب وکیل راه های مختلفی وجود دارد که در اینجا برخی از این روش ها را همراه با معایب هر کدام ذکر می کنیم.

روش اول

 برخی از افراد تمایل دارند به شیوه ی سنتی و از تجربه ی دیگران استفاده کنند به همین سبب با پرس و جو از آشنایان و اقوام و دوستان به دنبال وکیلی مجرب می گردند که در این بین به دلیل معیارهای متفاوت ممکن است نتیجه ی خوبی از انتخاب وکیل خود دریافت نکنند.

روش دوم

از طرفی برخی افراد تنها به خود اعتماد دارند و خودشان به دنبال بهترین وکیل می روند به طوری که با چند وکیل ملاقات می کنند و در ارتباط با مشکل خود از آن ها مشاوره و راهنمایی لازم را دریافت می کنند و در انتها با مقایسه ی مشاوره های دریافتی دست به انتخاب بهترین وکیل از میان آن ها می زنند اما در این روش فرد باید هم زمان زیادی را صرف کند هم اینکه جلسات مشاوره برای وی هزینه بر است.

تا اینجا شما با دو روش معمول انتخاب بهترین وکیل و معایب آن ها اشنا شده اید ، حال ممکن است برای شما این سوال پیش آید که پس از چه طریقی بهترین وکیل را برای پرونده ی حقوقی خود انتخاب کنیم؟ در جواب به این سوال باید شما را با روش سوم آشنا کنیم.

روش سوم

شما می توانید برای حل مشکلات حقوقی خود از موسسات حقوقی معتبر  که از خوشنامی و سابقه ی درخشانی برخوردار هستند، استفاده کنید. موسسات حقوقی معتبر به دلیل حفظ اعتبار و ارزش خود بهترین وکیل های حوزه های مختلف حقوقی را گرد هم آورده اند و آماده ی ارائه ی مشاوره های حقوقی و بر عهده گرفتن وکالت پرونده های شما هستند. استفاده از این روش قطعا مطمئن تر ، کم هزینه تر و در کوتاهترین زمان می باشد.

5

هزینه ی بهترین وکیل

حق الوکاله ی بهترین وکیل با توجه به موارد مختلفی نظیر موضوع پرونده، میزان دشواری پرونده، مدارک موجود، مدت زمان پرونده، سابقه ی وکیل، شهر و منطقه ی سکونت و... محاسبه می شود به همین سبب نمی توان مبلغ مشخصی را تعیین نمود . از طرفی حق الوکاله یک امر کاملا توافقی و ما بین وکیل و موکل می باشد که ممکن است این توافق بر سر هر مبلغی صورت بگیرد.

تنها نکته ای که در ارتباط با حق الوکاله باید گفت این است که مبلغ توافق شده باید در در وکالت نامه ی رسمی تنظیم شده ما بین وکیل و موکل درج شود اگر به هر دلیلی توافق انجام نشود یا در وکالت نامه درج نشود شما بابد طبق تعرفه ی حق الوکاله ی سال جاری که از سوی دادگستری اعلام می شود، حق الزحمه ی وکیل را پرداخت کنید.

نکته ی دیگر این است که اگر خود با وکیل بر سر میزان حق الوکاله توافق کنید می تواند مبلغی کمتر یا بیشتر از میزان تعرفه باشد که در صورت درج شدن در وکالت نامه کاملا قانونی است.

سخن آخر

برای انتخاب بهترین وکیل با مناسب ترین حق الوکاله و حق المشاوره می توانید از وکلای مجرب موسسه ی حقوقی دادورزان صلح و سازش کمک بگیرید و نتیجه ی دلخواه را از پرونده ی خود کسب کنید.

 این مجموعه از بهترین و مجرب ترین وکلا برای ارائه ی خدمات مشاوره و وکالت دعوت به همکاری کرده است .