به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

شرکت های تجاری یکی از راه های بسیار جذاب برای ورود به دنیای پردآمد و جذاب تجارت و معاملات میباشد. ممکن است انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران شما را برای ثبت شرکت خود سردرگم کند اما در این مقاله قرار است تا با محبوب ترین شرکت تجاری قابل ثبت در ایران آشنا شوید و به زبان ساده نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود را از صفر تا صد به زبان کاملا ساده بررسی کنیم. اگر در فکر تاسیس شرکت با مسئولیت محدود هستید به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

شرکت مسئولیت محدود چیست؟

در ایران طبق قانون 8 نوع شرکت تجاری قابل ثبت وجود دارد که در این شرکت با مسئولیت محدود بیشترین آمار ثبت شرکت در ایران به خود اختصاص داده است. قطعا میخواهید بدانید شرکت با مسئولیت محدود چه ویژگی‎هایی دارد که باعث شده تا به این حد مورد استقبال قرار بگیرد.

  1.  فرایند ثبت شرکت با مسئولیت محدود بسیار ساده است.

برای ثبت سایر شرکت های تجاری به چندین شریک و یا حتی به چندین بازرس نیاز میباشد اما در گام اول برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 2 شریک نیاز میباشد.

این ویژگی باعث شده است تا فرایند تاسیس شرکت با مسئولیت محدود نسبت به سایر شرکت های تجاری بسیار ساده تر باشد و افراد بیشتری نسبت به ثبت آن اقدام کنند.

  1.  مسئولیت شرکا در شرکت با مسئولیت محدود چگونه است؟

در شرکت با مسئولیت محدود مسئولیت هر یک از شرکا محدود به میزان سهم الشرکه او در شرکت با مسئولیت محدود میباشد. این ویژگی باعث شده است تا شرکت با مسئولیت محدود نسبت به سایر شرکت های تجاری علاقه مندان بیشتری داشته باشد.

  1.  در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه شرکا به سهام تقسیم نمیشود.

با ثبت شرکت با مسئولیت محدود سرمایه شرکا مانند شرکت های سهامی به سهام تقسیم نمیشود بلکه از نام سهم الشرکه برای سرمایه هر شریک در شرکت استفاده میشود.

  1.  برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به مدرک تحصیلی نمیباشد.

یکی از بیشترین سوالاتی که در رابطه با شرکت با مسئولیت محدود پرسیده میشود، تاثیر مدرک تحصیلی در ثبت آن میباشد. خوشبختانه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود نیاز به هیچ مدرک تحصیلی نمیباشد اما شرط سنی حداقل 18 سال برای شرکا و اعضای هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود باید رعایت شود.

  1.  نقل و انتقال سهام در شرکت با مسئولیت محدود چگونه میباشد؟

در شرکت با مسئولیت محدود نقل و انتقال سهام از طریق تنظیم صورت جلسه میباشد. در مرحله بعد باید نقل و انتقال سهام در سامانه و در دفتر اسناد رسمی به ثبت برسد.

  1.  هیئت مدیره در شرکت با مسئولیت محدود به چه صورت میباشد؟

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 2 شریک نیاز میباشد به همین صورت اعضای هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود حداقل 2 نفر به صورت یک مدیر عامل و یک رییس هیئت مدیره میباشند. همچنین اعضای هیئت مدیره شرکت را میتوان از میان یا شرکا یا خارج از آن ها انتخاب کرد.

  1.  اعضای هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود چه شرایطی دارند؟

طبق قانون افرادی که دارای سابقه کیفری میباشند، افرادی که حکم ورشکستگی آن ها صادر شده است و افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند، نمیتوانند به عضویت هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود در بیایند.

  1.  شرکت با مسئولیت محدود چه زمانی ثبت میشود؟

زمانی که سرمایه نقدی شرکت به صورت کامل پرداخت شود و همچنین اموال غیر نقدی تقویم و تحویل داده شوند، شرکت با مسئولیت محدود تاسیس میشود.

2

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به سرمایه نقدی یا سرمایه غیر نقدی شرکا میباشد. لازم به ذکر است در شرکت نامه باید سهم الشرکه شرکا به دقت بر اساس سرمایه نقدی یا سرمایه غیر نقدی ذکر شود.

بیشترین درخواست ثبت شرکت تجاری مربوط به شرکت با مسئولیت محدود میباشد. شما میتوانید از طریق پرآوازه ترین موسسه ثبت شرکت تجاری در ایران، موسسه ثبت شرکت فرهنگ فرایند ثبت شرکت با مسئولیت محدود را زیر نظر ماهر ترین کارشناسان ثبت شرکت تجاری در ایران آغاز کنید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

اکنون شما با شرکت مسئولیت محدود به صورت کامل آشنا هستید و هر اطلاعاتی که برای شناسایی شرکت با مسئولیت محدود لازم میباشد را کسب کرده اید اما برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید هرچه سریعتر مدارک زیرا را تهیه کنید تا فرایند تاسیس شرکت خود را سریعا زیر نظر یک ثبت خوب فرهنگ است، آغاز کنید.

  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی شرکا و مدیران
  • آدرس و کد پستی دقیق محل شرکت
  • دو جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود با امضا
  • دو برگ تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود با امضا
  • ارائه مجوز در صورت نیاز
  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره که به امضا تمامی شرکا رسیده باشد.
  • دو جلد شرکت نامه شرکت با امضا
  • گواهی عدم سو پیشینه برای تمامی شرکا و مدیران

 

3

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

هر چند که در قانون تجارت حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود ذکر نشده است اما در لایحه اصلاح قانون تجارت سال 1384 حداقل سرمایه شرکت با مسئولیت محدود که در اساسنامه باید ذکر شود 1 میلیون ریال میباشد.

لازم به توجه است که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود تمامی سرمایه نقدی تعهد شده شرکا باید پرداخت شود و سرمایه غیر نقدی نیز باید تقویم و تحویل داده شود.

شرکت با مسئولیت محدود مناسب چه شرکت هایی است؟

اگر قصد شما تاسیس شرکت با مسئولیت محدود میباشد باید توجه کنید که طبق قانون موضوع شرکت با مسئولیت محدود باید تجاری باشد در حالی که در شرکت های سهامی موضوع شرکت میتواند تجاری و یا غیر تجاری باشد.

شرکت با مسئولیت محدود از محبوب ترین شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران است که بیشتر در میان اعضای یک خانواده، دوستان و آشنایان برای تاسیس بنگاه کوچک اقتصادی و یا فعالیت های محدود اقتصادی تشکیل میشود.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود محدودیتی وجود ندارد و شما میتوانید در کلیه امور آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، صادرات و واردات و همچنین امور بازرگانی، مهندسی، صنعتی و .... مناسب میباشد.

4

در این مقاله شما از صفر تا صد با شرکت مسئولیت محدود و مدارک مورد نیاز ثبت آن آشنا شدید و هر اطلاعاتی که برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود لازم بود را کسب کردید. اکنون میتوانید با اطلاعات به دست آورده شرکت با مسئولیت محدود خود را به ثبت برسانید اما فرایند ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیازمند به دانش حقوقی و تجربه بسیار بالا میباشد. شما میتوانید فرایند تاسیس شرکت با مسئولیت محدود را به بهترین و متخصص ترین وکلا و کارشناسان ثبت شرکت تجاری موسسه ثبت شرکت فرهنگ بسپارید تا  شرکت تجاری شما سریعا و به راحتی هر چه تمام تر تاسیس شود.