به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 آشنایی با نرم افزار CRM و عملکرد آن در سازمان

پیش از هر توضیحی بهتر است از ابتدایی‌ترین مفاهیم برای آشنایی با نرم افزار CRM شروع کنیم. اصلا کلمه‌ی CRM به چه معناست؟ عبارت CRM مخفف Customer relationship management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد. همانطور که از نام این سامانه نیز مشخص است وظیفه‌ی اصلی این سرویس مدیریت کلیه فرایند‌های ارتباطی با مشتریان شرکت است تا شما از این طریق بتوانید دید بهتری نسبت به کلیه عملکرد‌ها در سازمان داشته و با مدیریت دقیق کارها بهره‌وری بیشتری در کسب و کارتان ایجاد کنید.

به بیان ساده‌تر می‌توان گفت نرم افزار CRM در حقیقت یک سیستم تحت شبکه و یا گاها ابری است که به کارشناسان این امکان را می‌دهد تا کلیه اطلاعات مهم مشتریان خود را درون این سیستم ثبت کنند و در صورد نیاز آن‌ها را با دیگر کارشناسان شرکت که به همین نرم افزار CRM دسترسی دارند به اشتراک بگذارند. گفتنی است که در این سرویس علاوه بر اطلاعات کاربردی مشتریان، کلیه فرایند‌های ارتباطی، خدمات ارائه شده، اسناد ارسال و دریافت شده و ... نیز به طور کامل ثبت و طبقه‌بندی می‌شوند تا تمامی پرسنل شرکت و مدیران بتوانند یک دید 360 درجه نسبت به آنچه در سازمان در حال انجام است داشته باشند.

حال که با عملکرد کلی نرم افزار CRM آشنا شدید ممکن است برایتان سوال شده باشد که آیا استفاده از این سرویس درون سازمان به جز ثبت و طبقه‌بندی اطلاعات برای دسترسی ساده‌تر به آن‌ها کاربرد دیگری نیز دارد؟ پاسخ به این سوال یک بله‌ی قاطعانست. در ادامه بیشتر در مورد دیگر کاربرد‌های کلیدی استفاده از نرم افزار CRM در سازمان صحبت خواهیم کرد.

مدیریت اطلاعات و دسترسی سریع در نرم افزار CRM

یکی از کاربرد‌های استفاده از CRM در سازمان امکان ثبت و مدیریت دسترسی کاربران به اطلاعت می‌باشد. شما می‌توانید سطح دسترسی هر کاربر در سازمان به اسناد مختلف را درون این سامانه مدیریت کنید و تعیین کنید که کدام کارشناس به کدام اطلاعات دسترسی داشته باشد.

علاوه بر مدیریت این موضوع دسترسی سریع به اطلاعات نیز یکی دیگر از مزایای خرید نرم افزار CRM و راه‌اندازی آن در سازمان می‌باشد. هنگامی که یک مشتری با سازمان شما تماس می‌گیرد، دیگر نیازی نیست کارشناسان به دنبال سوابق تماس‌ها و ارتباطات آن مشتری در سازمان بگردند. در صورت وجود این سامانه در شرکت، پس از هر تماس مشتری کلیه اطلاعات و مکالمات انجام شده با وی به سرعت روی صفحه نمایش کارشناس بارگذاری می‌شود که این امر می‌تواند کیفیت پاسخگویی کارشناس را به میزان زیادی بالا ببرد.

مدیریت اطلاعات در نرم افزار CRM

گزارش‌گیری از داده‌های ثبت شده در سامانه CRM

یکی دیگر از کاربرد‌های استفاده از نرم افزار CRM در سازمان قابلیت گزارش‌گیری از کلیه داده‌ها و اطلاعات ثبت شده در این نرم افزار می‌باشد. شما می‌توانید از پارامتر‌های مختلفی مانند میزان خرید مشتریان، میزان فروش کارشناسان، درصد معاملات و پیشنهادات موفق، میزان رضایت مشتریان از کارشناسان، وضعیت کمپین‌های تبلیغاتی و نرخ بازگشت سرمایه و ... در این نرم افزار گزارش‌گیری کنید تا در صورت لزوم با اتخاذ تصمیم‌های کلیدی مدیریتی و ایجاد تغییرات در سازمان میزان بهره‌وری بخش‌های مختلف کسب و کارتان را بالا ببرید.

افزایش بهره‌وری کارشناسان با CRM

یکی دیگر از مزایای استفاده از نرم افزار CRM در سازمان افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارشناسان سازمان می‌باشد. معمولا نرم افزارهای CRM بسته به قابلیت‌ها و قدرتی که دارند، ابزارهای مختلفی را برای بالا بردن کیفیت کار کارشناسان شرکت ارائه می‌کنند که برخی از آن‌ها عبارت است از:

  • سیستم یاد‌آوری برای پیگیری کار مشتریان و یا پیشنهادات مالی ارسال شده
  • سیستم پیگیری خودکار و ارسال و دریافت اسناد فروش
  • قابلیت ایجاد Task List در سامانه و مدیریت کار‌ها از طریق تقویم موجود در CRM یا Google Calendar
  • قابلیت اتصال CRM به شبکه‌های اجتماعی برای پاسخگویی بهتری کارشناسان به مشتریان شرکت
  • سیستم هوشمند آنالیز داده و ارائه پیشنهادات برای افزایش شانس در موفق بودن پیشنهادات مالی
  • و ....

بهبود گردش کار به کمک CRM

یکی دیگر از مزایایی که با خرید نرم افزار CRM به دست می‌آورید، بهبود گردش کار در سازمان می‌باشد. به کمک این سامانه کلیه وظایف و کار‌های انجام نشده به صورت خودکار یا دستی به کاربران مختلف سازمان ارجاع داده می‌شود و نتایج انجام وظایف نیز به صورت لحظه‌ای برای مدیران و سرپرست‌های بخش‌های مختلف سازمان قابل مشاهده می‌باشد. این امر به سادگی می‌تواند وضعیت گردش کار شرکت را بهبود بخشیده و سرعت انجام وظایف در سازمان را بالا ببرد.

بهبود گردش کار به کمک CRM

چند نکته برای خرید بهترین نرم افزار CRM

اگر شما هم با خواندن این مقاله به فکر پیدا کردن بهترین نرم افزار CRM و راه اندازی آن در سازمانتان افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که این چند نکته کلیدی را برای انتخاب یک سامانه‌ی مدیریت مشتریان تمام عیار مدنظر داشته باشید.

  1. حتما پیش از خرید نرم افزار قابلیت‌های چندین CRM مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت پیشرفته‌ترین سرویس‌ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.
  2. پس از انتخاب چند سرویس مناسب با کارشناسان شرکت ارائه دهنده‌ی محصول تماس گرفته و از آن‌ها بخواهید در مورد مزایای محصولشان بیشتر برای شما توضیح دهند.
  3. حتما پیش از انتخاب نهایی محصول در مورد کیفیت خدمات پس از فروش سازمان ارائه دهنده‌ی نرم افزار تحقیق کنید. این امر می‌تواند به صورت پرسش از کارشناسان شرکت فروشنده و یا تحقیق از مشتریان قبلی سازمان مورد نظر انجام شود.
  4. پس از انتخاب نهایی محصول یا محصولات مناسب برای کسب و کارتان، از شرکت‌های ارائه دهنده درخواست دمو کنید. به خاطر حساسیت بالای انتخاب و خرید نرم افزار CRM، شرکت‌های فروشنده موظف هستند برای مدتی دموی رایگان محصولاتشان را در اختیار شما قرار دهند تا شما نیز بتوانید قابلیت‌های سامانه‌ی مذکور را به طور دقیق‌تری مورد ارزیابی قرار دهید.
  5. پس از انجام کلیه اقدامات فوق اگر CRM بررسی شده را مناسب کسب و کار خود دانستید برای خرید آن اقدام کنید.

نرم افزار CRM جولیو

CRM هوشمند جولیو یک سامانه‌ی مدیریت مشتریان ایرانی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند با قابلیت‌های مختلفی که در اختیارتان قرار می‌دهد میزان بهره‌وری و فروش کسب و کار شما را چندین برابر کند. علاوه‌بر این CRM هوشمند جولیو دارای دو نسخه‌ی ابری و محلی می‌باشد که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود و یا ماهیت کسب و کارتان مناسب‌ترین راهکار را برای بالا بردن فروشتان انتخاب کنید.

برای ارزیابی بیشتر این محصول و یا دریافت دموی رایگان 30 روزه‌ی جولیو کافیست همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما بتوانند با ارائه مشاوره تخصصی و رایگان شما را برای انتخاب یک CRM با کیفیت و مناسب، راهنمایی کنند. 02174327 - 02191007447