به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

وابسته به شرایط  برای انجام ایمپلنت دندان، بیمار نیازمند یک الی چند جلسه جراحی می باشد که به صورت معمول بیماران از این موضوع ترس دارند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا واقعا جراحی ایمپلنت درد دارد و اگر جواب مثبت است مصرف مسکن های قوی می تواند به ما کمک کند. ما در ادامه این مقاله به تمام سوال های شما در این زمینه پاسخ می دهیم.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

اگر به خواهیم به این سوال به صورت صادقانه جواب دهیم باید بگوییم که ایمپلنت دندان دارای درد و خونریزی می باشد اما میزان این درد شدید نیست و شما می توانید با مصرف برخی از مسکن ها این درد را کنترل نمائید که در حالت معمول پزشک معالج برای شما آنها را تجویز می کند.

بدون تجویز پزشک مسکن قوی برای ایمپلنت دندان مصرف نمائیم؟

به صورت معمول پزشکان بعد از انجام ایمپلنت دندان وابسته به شرایط بیمار و گستردگی درمان، مسکن هایی را تجویز می کنند که باعث کاهش درد می شود. به یاد داشته باشید که مصرف مسکن بدون تجویز پزشک اصلا به شما توصیه نمی شود زیرا می تواند به روند درمان شما آسیب هایی را وارد نماید.

چگونه تاثیر مسکن قوی برای ایمپلنت دندان را بیشتر کنیم؟

مصرف مسکن در طول زمان باعث می شود تا بدن ما به آنها عادت نماید و تاثیر آنها کاهش پیدا کند به همین دلیل به صورت معمول پزشک معالج برای شما دو نوع مسکن را تجویز می کند تا تاثیر مسکن ها کاهش پیدا نکند و شما درد کمتری را احساس نمائید.

26

استفاده از دو نوع مسکن به تجویز پزشک می تواند باعث شود تا شما درد کمتری را احساس نمائید و تاثیر آنها کاهش پیدا نکند. اما به یاد داشته باشید که نوع و دوز استفاده از مسکن ها را حتما باید پزشک تجویز نماید.

انواع مسکن قوی برای ایمپلنت دندان

انواع متفاوتی مسکن در دنیا وجود دارد که می توانند باعث کاهش درد شوند. اما ما در این قسمت مسکن هایی را به شما معرفی می کنیم که به صورت معمول در درمان ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند پس در ادامه به ما همرا باشید.

مسکن مفنامیک اسید برای ایمپلنت دندان

یکی از مسکن هایی که به صورت معمول مورد تجویز پزشک ها برای ایمپلنت دندان قرار می گیرد مفنامیک اسید است. در حقیقت مفنامیک اسید برای کاهش درد و تورم مورد استفاده قرار می گیرد و در آن از کورتون استفاده نشده است.

به یاد داشته باشید مفنامیک اسید می تواند در تسکین درد هایی مانند کمر درد، دندان درد و غیر به شما کمک نماید اما نباید آن را بیشتر از هفت روز استفاده کرد. از طرفی استفاده از این دارو در 3 ماه آخر بارداری ممنوع است.

مسکن استامینوفن برای ایمپلنت دندان

یکی از مسکن هایی که همه ما با آن آشنا هستیم استامینوفن است. استامینوفن قابلیت های ضد درد و ضد تب بالایی دارد اما خاصیت ضد التهاب آن مقداری پایین می باشد. در حقیقت استامینوفن برای تسکین درد های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از آنها ایمپلنت دندان می باشد.

27

شما می توانید استامینوفن را بدون نسخه از دارو خانه ها تهیه نمائید اما به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد آن می تواند باعث ایجاد آسیب های جدی کبدی شود بنابراین مصرف طولانی مدت آن بدون تجویز پزشک اصلا توصیه نمی شود.

مسکن ایبوپروفن برای ایمپلنت دندان

ایبوپروفن می تواند بر التهاب و درد تاثیر بگذارد به همین دلیل به صورت معمول پزشکان بعد از ایمپلنت دندان آن را تجویز می کنند. به یاد داشته باشید که در مصرف ایبوپروفن مانند مسکن های بالا باید با پزشک خود مشورت نمائید.

چگونه مسکن قوی را برای ایمپلنت دندان مصرف نمائیم؟

در قسمت بالا با انواع مسکن های قوی برای ایمپلنت دندان آشنا شدید اما طریقه مصرف هر کدام از آنها متفاوت می باشد. به صورت معمول پزشک معالج مسکن های بالا را با دوز های متفاوت تجویز می کند که شما باید آنها را هر 6 ساعت یا 8 ساعت مصرف نمائید.

آیا استفاده از مسکن قوی در ایمپلنت دندان کاملا موثر می باشد؟

مسکن ها می توانند درد شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. اما به صورت صادقانه باید به شما بگوییم که مقداری درد و ناراحتی کاملا عادی می باشد که میزان این درد و ناراحتی  قابل تحمل است.

اگر مسکن قوی برای ایمپلنت دندان کار ساز نبود چه کنیم؟

به یاد داشته باشید به صورت معمول درد ایمپلنت دندان بعد از 3 الی 4 روز بر طرف می شود که شما در این دوران می توانید با استفاده مسکن این درد را کاهش دهید. اما به یاد داشته باشید که اگر پس از این مدت درد شما کاهش نیافت باید به پزشک خود مراجعه کنید.

مسکن قوی در کدام مراحل ایمپلنت دندان مورد نیاز است

در حقیقت ایمپلنت دندان به عنوان یک درمان دارای مراحل مختلفی است که این مراحل در افراد مختلف دارای تفاوت می باشد. زیرا شرایط درمانی افراد مختلف می باشد. اما به صورت کلی مراحل ایمپلنت دندان به شرح زیر است:

  • مشاوره ایمپلنت دندان
  • انجام درمان های جانبی
  • انجام جراحی ایمپلنت
  • قالبگیری و تحویل روکش

همانطور که مشاهده کردید مراحل ایمپلنت دندان به صورت کلی گفته شد. معمولا مسکن های قوی پس از مراحل درمان های جانبی و جراحی ایمپلنت مورد نیاز می باشد. لازم به ذکر است که تمام بیماران به درمان های جانبی نیاز ندارند و این درمان ها با تشخیص پزشک انجام می شوند.

منبع : درد ایمپلنت دندان ، dental implant pain