به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

در سراسر جهان، مردم به سبک های ساده تری از زندگی روی آورده اند. خانه های کوچک به طور فزاینده ای بیشتر از خانه های بزرگ مورد توجه قرار می گیرند. به عنوان مثال، یک خانه کوچکتر هزینه کمتری برای ساخت، طراحی و بهره برداری دارد و علاوه بر آن، تمیز کردن و نگهداری آن نیز آسان تر است. همچنین خانه کوچکتر دنج تر و صمیمی تر از خانه های بزرگ هستند. اما با وجود تمام این مزایا، نمی‌توانیم این واقعیت را انکار کنیم که بسیاری از مردم هنوز این خانه ها زیر سوال میبرند.

خبر خوب این است که اگر با یک خانه کوچک و نقلی سروکار دارید و مطمئن نیستید که برای دکوراسیون و چیدمان باید  از کجا شروع کنید، قطعا این مقاله برای شما مفید خواهد بود. ما این مقاله را با مفاهیم و ایده های طراحی زیرکانه ای پر کرده ایم که می تواند خانه کوچک شما پر استفاده نماید.

چیدمان دکوراسیون

افرادی که خانه های کوچک را طراحی میکنند، سعی میکنند در طراحی های خود اتاق های دلباز، جادار و همه کاره را بگنجانند که در بین آنها بسیار محبوب است. خواه خانه ای که در اختیار دارید یک خانه ی خانوادگی باشد یا مجردی، در خانه هایی با پلان باز همه چیز از جمله دکوراسیون و چیدمان انعطاف پذیر هستند.

هر کسی که تا به حال مجبور شده با یک آپارتمان کوچک دست و پنجه نرم کند، می داند که زندگی در فضای کوچک با مجموعه ای از چالش ها همراه است و یکی از آنها کوچک بودن و کم بودن فضا است. بنابراین، یک چیدمان باز، بدون در یا دیوار بین مناطق مختلف،ممکن است راه حلی برای ایجاد فضا و احساس گستردگی در آن باشد.

تفکیک مناطق در خانه های کوچک

ترفند طراحی که پشت ایده پلان های باز خوابیده است، این است که بتوانید فضا های مختلف را بر اساس نیز های خود تقسیم بندی نمایید. برای مثال در یک آپارتمان با پلان باز به یک اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری احتیاج هست و گاهی اوقات نیاز دارید که یک فضای مخصوص برای مطالعه و کار داشته باشید که میز تحریر جدید خود را در آن قرار دهید.

می توانید برای تفکیک مناطق از پارتیشن ها یا کمد هایی استفاده نمایید تا فضاهای خود را کمی خصوصی تر نمایید بدون اینکه دید را کم کند و فضای باز خود را از دست بدهید.

کف اتاق

اگر خانه شما پلان بازی دارد که دوست دارید آن را تفکیک کنید ولی نمی خواهید پارتیشن ها و کمد ها دید شما را به سایر مناطق مسدود کنند، پیشنهاد ما کار روی کف اتاق است. با دادن یک پله و اضافه کردن ارتفاع کف اتاق می توانید مناطق مختلف اتاق را از هم جدا کرده و متمایز نمایید.

ارتباط با خارج از خانه

در طراحی خانه های مدرن با طراحی های باز بسیار مرسوم است که پنجره های سر تا سری بسیار بزرگ را ببینیم که ارتباط داخل خانه را با برون از خانه برقرار کرده اند. این ارتباط محیطی می تواند خانه شما را بسیار بزرگ تر و گسترده تر نشان دهد.

اگر دوست دارید خانه شما بزرگ تر و عریض تر به نظر برسد، پیشنهاد می کنیم از این پنجره ها بهره ببرید، علاوه بر نور طبیعی فوق العاده ای که توسط این پنجره ها به داخل تابیده می شود، منظره زیبای بیرون از خانه از آسمان، برج ها و ساختمان ها، خیابان های پر رفت و آمد و درختان زیبا می تواند ارتباط شما با طبیعت را حفظ نماید.

برای فضا های خصوصی تر مثل اتاق خواب ها پنجره های نزدیک به سقف بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند، زیرا نه تنها به موجب آن ها، نور طبیعی وارد میشود بلکه حریم خصوصی نیز حفظ میشود. به این ترتیب می توانید تخت خود را زیر پنجره قرار دهید تا دید به آسمان دید داشته باشید و با خرید میز پاتختی. یک قسمت برای قرار دادن وسایل تان فراهم نمایید.

images_1675084545.jpg

مینیمالیسم

درست نقطه مقابل جادار بودن، شلوغی و بهم ریختگی است که یک راه ساده برای خلاص شدن از شر آن ها طراحی مینیمالیسم است. مینیمالیسم به معنای انتخاب مبلمان و لوازم جانبی ساده، خسته کننده یا ارزان نیست. این مفهوم فقط به معنای زیبایی در سادگی خواهد بود. هدف مینیمالیسم، یافتن زیبایی در عین عملکرد بهینه است. با حذف عناصر غیر ضروری و منحرف کننده و بیشتر کردن عملکرد یک محصول می توانید فضای خود را کامل تر نمایید که در نتیجه زیباتر به نظر خواهید رسید.

مینیمالیسم باعث می شود که کل محیط خانه شما ساده تر شود و حس هماهنگی کامل بین اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون حس شود. در طراحی های مینیمالیسم هدف سبُک کردن دکورسیون است.

زندگی بدون شلوغی

اگر می خواهید این مفهوم را در زندگی خود به کار ببرید اما از نتیجه آن مطمئن نیستید، به این ترتیب پیش بروید: از خود سوالاتی راجب دکوراسیون بپرسید که آیا جزییاتی که باعث شلوغ شدن فضا شده اند را دوست دارید و از آنها استفاده میکنید یا می توانید از شر آنها خلاص شوید؟ در این طراحی قبل از خرید هر وسیله ای باید مطمئن شوید که داشتن آن در خانه، یک ضرورت است و بدون آن نمی توانید کار هایتان را پیش ببرید یا خیر برای مثال برای خرید یک تخت خواب علاوه بر این که زیبایی آن را در نظر میگیرید باید کاربردی بودنش هم برای شما ملاک باشد مانند نمونه هایی که در قسمت زیرین دارای باکس و کشو هستند.

مبلمان انعطاف پذیر

تجهیز یک فضای کوچک یک چالش است اما قطعا دلیلی برای نگران شدن در مورد آن نیست زیرا این مقاله برای کمک به شما در طراحی خانه های کوچک است.

پاسخ این سوال که چگونه بین ایجاد فضای جادار در اتاق و استفاده از مبلمان به تعداد مناسب چگونه تعادل ایجاد نمایی باید بگوییم که پاسخ به سادگی ، مبلمان انعطاف پذیر یا چند منظوره است. مبلمان چند منظوره همانطور که از اسمش مشخص است، به راحتی جابجا می شود، در حالات مختلف استفاده می شود، می تواند تا شود و مهمتر از همه بسیار کم جا است.

images_1675084502.jpg

از مبل ها و کاناپه های تخت خواب شو گرفته تا میزهای ناهارخوری تاشو و صندلی‌هایی که از زیر آن ها به‌ عنوان فضای ذخیره‌سازی عمل می‌کنند، از جمله مبلمان منعطف در طراحی هستند.

دکوراسیون خانه های کوچک

تزیین و دکور کردن خانه های کوچک ممکن است که  کار غیر ممکنی به نظر برسد، چون شما مدام در حال تلاش برای جا دادن وسایل شخصی و وسایل منزلتان در محیط های فشرده هستید. اما ما اینجا هستیم تا به شما نشان دهیم که برای زیباتر کردن خانه نیازی نیست که حتما فضای بزرگی در اختیار داشته باشید.

تزیین با آینه

همه طراحان روی یک موضوع برای تزیین خانه های کوچک اتفاق نظر دارند و آن استفاده از آینه ها است که در عین حال که در لحظه ورود به دکوراسیون آن را متحول می کنند، با تقویت نور محیط و بازتاب تصاویر ، فضا را بزرگتر و بازتر نشان می دهند.