به گزارش پایگاه خبری نشان :

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که موهایتان به هیچ صراطی مستقیم نمی شوند و در فرم و حالت دلخواهتان نمی مانند. بانوان بارها این اتفاق را تجربه کرده اند که برای یک رویداد مهم موهایشان را حالت می دهند و قصد دارند که فرم مو، چند ساعت در همان حالت بماند اما پس از گذشت مدت زمان کمی، موها به حالت اولیه خود برمی گردند. وسیله ای که می تواند در این زمان به شما کمک کند چسب مو است. در این مقاله قصد داریم شما را با هر آنچه که درباره چسب مو باید بدانید، آشنا کنیم.

چسب مو چیست؟

چسب مو محصولی است که عموما برای حفظ حالت و فرم مو در یک وضعیت ثابت استفاده می شود. این محصول به دلیل دارا بودن خاصیت چسبندگی، می تواند موهایتان را ساعت ها در حالت دلخواهتان نگه دارد تا جایی که حتی گاهی هنگام خواب نیز تغییری نخواهند کرد. در برخی موارد نیز چسب مو سبب پرپشت نشان دادن موها می شود.

چسب مو معمولا در دو حالت کاسه ای و اسپری در بازار وجود دارد که مدل اسپری آن در سالن آرایشی برای حفظ شینیون موها استفاده می شود. از آن جایی که در ساختار چسب مو از الکل استفاده شده است، این محصول برای مصرف روزانه به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ زیرا الکل می تواند رطوبت موهایتان را از بین ببرد و آن ها را خشک و وز کند.

انواع کاربرد چسب مو کدام است؟

چسب های مو براساس عملکرد و کاربردی که برای مو دارند، به 4 دسته مجزا تقسیم می شوند. لازم به ذکر است که برای استفاده از چسب مو، توجه به کاربرد و عملکرد محصول، از اهمیت بالایی برخوردار است.

1.استفاده از چسب مو برای چسباندن کلاه گیس

چسب مویی که برای چسباندن کلاه گیس به مو استفاده می شود، چسب مایع کلاه گیس نام دارد. این چسب قوی بوده و می تواند کلاه گیس را حداقل برای 1 ماه روی سر نگه دارد. چسب مایع کلاه گیس در برابر آب نیز مقاوم است، بدین معنی که با حمام رفتن و شستشوی آن، کلاه گیس از سر شما برداشته نمی شود. اگر قبل از زمان تمام شدن خاصیت چسبندگی تمایل به برداشتن کلاه گیس داشتید، می توانید از حلال های صنعتی مانند الکل استفاده کنید.

2.استفاده از چسب مو برای چسباندن اکستنشن موقت

22

اگر فردی تمایل به استفاده از اکستنشن داشته باشد، واضح است که دوست ندارد موهای مصنوعی متصل شده، به راحتی در تماس با آب کنده شوند. چسب مویی که برای چسباندن اکستنشن مورد استفاده است، باندینگ نام دارد که یک ماده بسیار غلیظ بر پایه لاتکس است.

باندینگ ماندگاری 1 ماهه دارد و پس از این زمان مجددا باید اکستشن ها را به موی خود بچسبانید. از استفاده از روغن ها هنگام اکستنشن توسط باندینگ خودداری کنید؛ چراکه سبب از بین رفتن خاصیت چسبندگی چسب می شود.

3.استفاده از چسب مو برای چسباندن اکستنشن دائم

برخی افراد با انجام اکستنشن قصد دارند، مدت زمان طولانی تری موهای اضافی روی سرشان باقی بماند؛ بنابراین چسب مورد استفاده برای این نوع اکستنشن با باندینگ متفاوت است. محصول مورد نیاز برای این نوع اکستنشن، کراتین پلیمر نام دارد.

حالت اولیه این چسب به صورت جامد است که با حرارت و گرما تبدیل به مایع می شود. برای استفاده از آن، چسب باید حالت مایع داشته باشد و پس از استفاده، بعد از مدت زمان کوتاهی در دمای معمولی دوباره به جامد تبدیل می شود.

جداسازی این چسب ها نیاز به تخصص بالایی دارد و عدم دقت هنگام از بین بردن این چسب، می تواند باعث صدمه به مو شود. به دو روش می توان چسبندگی آن را از بین برد:

  1. استفاده از ریمور چسب که فقط باید بر روی کراتین پلیمر ریخته شود.
  2. استفاده از استون 100 درصد خالص

4.استفاده از چسب مو به منظور حالت دهی

222

محبوب ترین و پر طرفدارترین چسب مو نسبت به سایرین، چسب حالت دهنده مو است. این چسب، همان نوعی است که خانم ها و آقایان برای فرم دهی موهایشان برای مدت زمان محدود، از آن استفاده می کنند. این محصول بر پایه الکل و موم است که در آب حل می شود؛ بدین معنی که پس از تماس با آب کاملا از بین می رود.

چسب مو ممکن است با بسیاری از محصولات مو به اشتباه گرفته شود که در ادامه تفاوت آن را با تمامی محصولات دیگر بررسی خواهیم کرد.

تفاوت چسب مو با واکس مو

2222

واکس مو محصولی است که تفاوت بسیار زیادی با چسب مو دارد. از جمله این تفاوت ها شامل:

کاربرد

واکس مو خاصیت نرم کنندگی و حالت دهی به موها را دارد و به هیچ عنوان نمی تواند موهای مصنوعی را به موهای طبیعی متصل کند اما چسب مو با خاصیت چسبندگی، توانایی چسباندن انواع کلاه گیس و اکستنشن را به موها دارد.

ماندگاری

همان طور که بالاتر بررسی کردیم، ماندگاری چسب مو به چندین هفته می رسد و با آب پاک نمی شود، این در حالی است ماندگاری واکس مو بسیار کم تر بوده و با شستن سر، موها به حالت قبلی خود باز می گردند.

فرمولاسیون

فرمولاسیون این دو ماده هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. واکس مو حاوی موم معدنی، واکس ژاپنی و لانونین است؛ در حالی که چسب مو دارای ترکیباتی مانند اسید های استری چرب، کتیرا و الکل می باشد. به دلیل تفاوت در فرمولاسیون این دو ماده، واکس مو ظاهری شبیه به وازلین دارد در حالی که چسب مو مانند ژلاتین است.

به طوری کلی چسب مو را نمی توان با واکس مو یکی دانست. برای مطالعه بیشتر درباره انواع چسب مو و تفاوت آن با واکس مو اینجا را کلیک کنید.

تفاوت چسب مو با ژل مو

ژل مو مانند چسب مو یک محصول برای حالت دهی است اما بین این دو تفاوت هایی وجود دارد از جمله:

قدمت محصول

ژل مو از زمان های قدیم برای حالت دهی مو، مورد استفاده خانم ها و آقایان بوده است؛ حال آن که چسب مو محصولی است که به تازگی وارد بازار شده است و علاوه بر خاصیت فرم دهی به موها، کاربرد های بیشتری از جمله چسباندم کلاه گیس و اکتنشن را دارد.

عوارض استفاده

یکی دیگر از تفاوت های این دو محصول، اثراتی است که بر روی مو می گذارند. ژل مو در صورت استفاده مداوم منجر به ریزش مو می شود در حالی که چسب مو عوارض خاصی را به همراه ندارد و در عین حال قدرت ماندگاری بالاتری نسبت به ژل دارد.

نکته: چسب مو نسبت به دیگر محصولات عوارض کم تری دارد اما در صورت استفاده مکرر و طولانی مدت از این محصول، ممکن است برای برخی افراد تاثیرات منفی داشته باشد.

نحوه استفاده از چسب مو

با توجه به نوع چسب، نحوه مصرف آن نیز متفاوت خواهد بود اما به طور کلی اگر از نمونه کاسه ای آن استفاده می کنید، مقداری از آن را برداشته و روی موهایتان بمالید، سپس موها را شانه کرده و حالت دهید. پس از خشک شدن چسب مو، موهایتان در همان حالتی که هنگام شانه زدن فرم دادید، شکل می گیرند. در صورت استفاده از مدل اسپری آن ابتدا موها را فرم داده و سپس برای ثابت ماندن مو، آن را اسپری کنید.

توجه کنید که اگر از چسب مو به مقدار زیادی استفاده کنید لکه های سفید بر روی موهایتان باقی می ماند و همچنین از برخوردار چسب مو با ریشه خودداری کنید.