به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

روش های کنترل دوربین مداربسته از راه دور شامل چند روش است؟

دوربین‌های مداربسته کنترل از راه دور به عنوان سیستم‌های نظارتی و امنیتی بر مبنای مشاهده آنلاین طراحی و تولید شده‌اند تا افراد بعد از نصب آن‌ها در ساختمان‌‌های اداری، تجاری و مسکونی تمام اعمال، رفتارها، عملکردها، رفت و آمدها را به صورت آنلاین مشاهده کنند. روش های کنترل دوربین مداربسته از راه دور متنوع هستند که در ادامه این بخش با آن‌ها آشنا خواهید شد.

استفاده از موبایل هوشمند یا تبلت برای کنترل دوربین مداربسته از راه دور

یکی از روش های کنترل دوربین مداربسته از راه دور که طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده، کنترل دوربین مداربسته از راه دور با استفاده از موبایل هوشمند یا تبلت است. در این روش تمام تصاویر و فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته را می‌توان در داخل موبایل یا تبلت و با کمک یک اپلیکیشن مخصوص مشاهده کرد. اپلیکیشنی که برای کنترل از راه دور دوربین مداربسته روی موبایل یا تبلت نصب می‌شود، باید یک اپلیکیشن استاندارد باشد‌.

برخی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد در این زمینه عبارت‌اند از: اپلیکیشن MobileFocus برای موبایل‌های ios و اندروید، اپلیکیشن Smartvus s9 برای موبایل‌های اندروید و ios، اپلیکیشن VMobile برای موبایل‌های اندروید و ios، اپلیکیشن Xprotrct Mobile برای موبایل‌های اندروید و ios، اپلیکیشن iCamBiewer برای موبایل‌های ios. یکی از نکات بسیار مهم و ضروری در این روش متصل بودن موبایل و تبلت به اینترنت است. کسانی که برای افزایش محل زندگی یا محل ‌کار خود از دوربین‌های مداربسته استفاده کرده‌اند، به راحتی می‌توانند با استفاده از موبایل یا تبلت خود به کنترل و مدیریت دوربین مداربسته مشغول شوند. به این نکته توجه داشته باشید که در این روش کاربران فقط تصاویری را مشاهده می‌کنند که در مناطق تحت پوشش خط تلفن همراه باشند.

استفاده از روتر برای کنترل دوربین مداربسته از راه دور

یکی دیگر از روش های کنترل دوربین مداربسته از راه دور استفاده از روتر است‌. در این روش با کمک روتر می‌توان فیلم‌ها و تصاویر ارسالی از دوربین مداربسته را در داخل لپ‌تاپ یا کامپیوتر مشاهده کرد. ابتدا باید یک کابل Ethernet cat5 به دستگاه ضبط‌ ویدئوی دوربین متصل شود. پس از اینکه کابل Ethernet cat5 به دستگاه ضبط ویدئو وصل شد، نوبت به روشن کردن مانیتور متصل شده به دستگاه ضبط ویدئو می‌رسد. حالا باید از طریق ریموت کنترل به بخش تنظیمات دوربین مداربسته کنترل از راه دور در مانیتور بروید و گزینه اینترنت را انتخاب کنید. در مرحله بعدی برای دسترسی به تصاویر و فیلم‌ها گزینه جریان ویدئویی مرتبط به IP را انتخاب کنید‌.

 

استفاده از کامپیوتر برای کنترل دوربین مداربسته از راه دور

استفاده از کامپیوتر یکی دیگر از روش های کنترل دوربین مداربسته از راه دور است که در پنج مرحله انجام می‌شود. در اولین مرحله حتما باید یک کارت ضبط ویدیو خریداری کنید. این مرحله اصلی‌ترین گام محسوب می‌شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که کارت ضبط ویدئو در مواقع عدم پشتیبانی سیستم دوربین مداربسته از اینترنت یا در صورت عدم اتصال دستگاه DVR به سیستم کاربرد دارد. ری استارت کردن کامپیوتر مرحله دوم این روش است. بعد از اینکه کامپیوتر بالا آمد، نوبت به مرحله نصب نرم‌افزار ضبط فیلم روی کامپیوتر می‌رسد.

این نرم‌افزار به سیستم کامپیوتر کمک می‌کند که ویدیوها را ضبط یا پخش کند. در مرحله بعدی مچ شدن دستگاه DVR و کارت ضبط ویدیویی را مورد بررسی قرار دهید و نام کاربری، پسورد و آدرس url را وارد کنید. با وارد کردن اطلاعات درست و نصب شدن جریان ویدیویی همه اطلاعات و داده‌های موجود در کارت ضبط ویدیویی را می‌توان به راحتی در کامپیوتر مشاهده کرد.

 

مزایای استفاده از روش های کنترل دوربین مداربسته از راه دور

  • کمک به کاهش آمار دزدی و سرقت از ساختمان‌های مسکونی و تجاری

  • امکان مشاهده هم‌زمان تصاویر ارسالی از دوربین‌های مختلف

  • امکان ایجاد تغییر در زاویه دوربین‌های مداربسته کنترل از راه دور برای ایجاد میدان دید وسیع‌تر

  • کنترل از راه دور وضعیت حیوانات خانگی، سالمندان و کودکان در هنگام خروج از منزل

  • امکان ذخیره کردن عکس‌ها و فیلم‌هایی از تصاویر آنلاین دوربین مداربسته

  • امکان برقراری ارتباط صوتی آنلاین با افراد حاضر در مکان نصب دوربین مداربسته

  • امکان استفاده از چند دستگاه DVR برای اتصال به یک نرم‌افزار

  • نظارت کامل بر عملکرد، اعمال و رفتار کارکنان شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات خصوصی و دولتی

 

جمع‌بندی

در این مقاله درباره اهمیت استفاده از قابلیت کنترل از راه دور دوربین‌های مداربسته به عنوان یکی از پرکاربردترین سیستم‌های امنیتی و نظارتی صحبت کردیم و روش های کنترل دوربین مداربسته از راه دور شامل روش استفاده از موبایل، روش استفاده از روتر و روش استفاده از کامپیوتر را آموزش دادیم و در ادامه مزایای استفاده از این روش‌ها را معرفی کردیم. دوربین‌های مداربسته کنترل از راه دور با توجه به نوع برند و قابلیت‌هایی که دارند، با قیمت‌های متفاوتی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

برای خرید آنلاین این محصولات بهتر است به یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مراجعه‌ کنید تا یک خرید هوشمندانه داشته باشید. در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر لیست محصولات به همراه قیمت آن‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. کارشناسان فروش نیز در تمام ساعات آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان هستند و راهنمایی‌های لازم را درباره نحوه خرید و ثبت سفارش به اطلاع مشتری می‌رسانند. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برای خرید دوربین مداربسته تحت شبکه همراه با گارنتی و نصب میتوانید به شرکت‌ آریاهوشمند مراجعه کنید.