به گزارش پایگاه خبری نشان :

میلگرد گالوانیزه و میلگرد فولاد کربنی از جمله انواع میلگردهایی هستند که در سازه‌ها و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. این میلگردها ویژگی‌ها و کاربردهایی دارند که سبب تمایز آن‌ها از یکدیگر شده است. در ادامه ضمن بررسی این میلگردها به معرفی کوتاه برند آهن‌رسان خواهیم پرداخت. برندی که با تجربه‌ای بیش از سه دهه، انواع میلگردهای گالوانیزه و فولاد کربنی را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می‌‌دهد. در آهن‌رسان می‌توانید قیمت میلگرد را به‌صورت روزانه و به‌روز دریافت کنید و برای خرید آن با دستی باز تصمیم‌گیری کنید.

55

میلگرد فولاد کربنی چیست؟

پیش از اینکه قصد داشته باشیم تا به تفاوت‌های میان میلگرد فولاد کربنی و میلگرد گالوانیزه بپردازیم، بهتر است تا با تعریف هر کدام آشنا شویم. میلگرد فولاد کربنی چیست؟ این میلگرد که با نام میلگرد سیاه هم شناخته می‌شود، یکی از انواع میلگردها است که در صنعت ساخت‌وساز مورد استفاده بسیاری قرار می‌گیرد. این نوع میلگرد به بتن در تحمل فشار  کمک زیادی می‌کند و به همین علت هم از آن استفاده‌های زیادی می‌شود.

البته میلگرد سیاه نقطه ضعف بزرگی هم دارد و آن این است که به سرعت دچار فرسایش و زنگ‌زدگی می‌شود.

 

میلگرد گالوانیزه چیست؟

میلگرد گالوانیزه یکی دیگر از مهم‌ترین میلگردهایی است که در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده بسیار قرار می‌گیرد. این میلگرد در ساخت‌وساز، نقش تقویت‌کننده بتن را بر عهده دارد و به‌طورکلی نسبت به میلگرد سیاه بارها بهتر است. نحوه تولید میلگرد گالوانیزه بدین صورت است که پس از غوطه‌ور شدن آن در روی مذاب، پوششی از فلز روی بر سطح آن ایجاد می‌شود که از آن در برابر عناصر مخرب و خودرگی محافظت می‌کند.

در ادامه به بررسی تفاوت‌ میان میلگرد گالوانیزه و میلگرد فولاد کربنی می‌پردازیم و از شما درخواست داریم تا پس از مطالعه این موارد، برای خرید میلگرد مورد نظر خود اقدام کنید.

 

میلگرد گالوانیزه با میلگرد فولاد کربنی چه تفاوتی دارد؟

میلگرد گالوانیزه و میلگرد فولاد کربنی جدا از کاربرد و کیفیت‌شان، در مواردی دیگر با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه ضمن بررسی آن‌ها بهترین مرجع برای خرید میلگرد را به شما معرفی خواهیم کرد.

555

تفاوت میلگرد گالوانیزه و میلگرد فولاد کربنی در ساخت

میلگرد فولاد کربنی همانطور که از اسم آن مشخص است، از عنصر کربن به مقدار بیشتری در ساخت آن استفاده می‌شود. علاوه‌بر عنصر کرین، از عناصر دیگری همچون سیلسیم، فسفر و گوگرد هم استفاده می‌شود.

میلگرد گالوانیزه اما علاوه‌بر مشابهت با میلگرد فولاد کربنی در عناصر، میزان کمتری کربن دارد و در ساخت آن از پوشش روی هم استفاده شده است. در واقع همانطور که در تعریف میلگرد گالوانیزه اشاره کردیم، هنگام ساخت آن را در روی مذاب غوطه‌ور می‌کنند تا در برابر عناصر مخرب و ... مقاومت بیشتری پیدا کند.

 

تفاوت میلگرد گالوانیزه و میلگرد فولاد کربنی در کیفیت

میلگرد گالوانیزه و میلگرد فولاد کربنی از جهت کیفیت با یکدیگر تفاوت‌های چشمگیری دارند و آن تفاوت هم در استحکام بیشتر میلگرد گالوانیزه در برابر خوردگی و عناصر مخرب است. میلگرد فولاد کربنی با توجه به حجم بالای عنصر کرین که در آن به‌کار گرفته شده است، در برابر فرسایش و زنگ‌زدگی مقاومت بسیار کمی دارد. جدا از این تفاوت‌ها میان میلگرد سیاه و گالوانیزه، بد نیست بدانید که در میان انواع میلگردهای تولیدی در ایران، میلگرد‌های ذوب‌آهن اصفهان کیفیت بسیار خوبی دارند که در میان آن‌ها میلگرد 14 از محبوبیت خوبی برخوردار است. با اطلاع از قیمت میلگرد 14 ذوب آهن می‌توانید در خرید میلگرد هوشمندانه‌تر عمل کنید.

5555

تفاوت میلگرد گالوانیزه و میلگرد فولاد کربنی در قیمت

با توجه به کیفیت میلگرد گالوانیزه و نحوه ساخت آن، قیمت این میلگرد به نسبت میلگرد فولاد کربنی تا حدودی بیشتر است. در رابطه با میلگرد گالوانیزه و میلگرد سیاه همین را اگر بدانید که میلگرد گالوانیزه حدود 40 برابر نسبت به میلگرد فولاد کربنی مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد، متوجه خواهید شد که چرا باید قیمت آن هم به نسبت میلگرد سیاه بیشتر باشد. برای اطلاع از قیمت انواع مقاطه فولادی علی‌الخصوص قیمت میلگرد مشهد، آهن رسان مرجع مطمئن و مناسبی است که می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

 

میلگرد گالوانیزه یا میلگرد سیاه؟

اگر به دنبال خرید میلگرد هستید و هنوز نتوانستید به درستی تصمیم بگیرید که از کدام نوع میلگرد استفاده کنید، نگران نباشید. در واقع با توضیح بیشتر درباره میلگرد گالوانیزه و میلگرد سیاه یا فولاد کربنی به شما کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را برای خرید میلگرد بگیرید.

اگر عمر سازه، استحکام، مقاومت آن در برابر خوردگی و عناصر مخرب برای شما اهمیت زیادی دارد، یشنهاد ما به شما خرید میلگرد گالوانیزه است. البته که برای خرید این میلگرد باید متحمل هزینه بالاتری بشوید اما در نهایت به قیمت آن می‌ارزد. چراکه خیالتان از بابت سازه مورد نظرتان راحت خواهد بود.

اما اگر تمایل دارید تا برای پروژه مدنظر خود هزینه کمتری کنید و در عوض از میلگرد سیاه استفاده کنید، شما را از اینم تصمیم منع نمی‌کنیم. میلگرد سیاه همانطور که اشاره کردیم، گرچه بسیار سخت است و محکم، اما در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و شکنندگی مقاومت پایین‌تری دارد. مگر اینکه به جای میلگرد سیاه، میلگرد با پوشش اپوکسی را تهیه کنید که از جهت استحکام و مقاومت به نسبت میلگرد سیاه بهتر است. در واقع این میلگرد بین میلگرد گالوانیزه و میلگرد فولاد کربنی قرار می‌گیرد و از جهت قیمتی هم کمتر از گالوانیزه و بیشتر از میلگرد سیاه قیمت دارد.

 

 

 

میلگرد سیاه و میلگرد گالوانیزه در چه صنایعی کاربرد دارند؟

مورد بعدی که باید درباره میلگرد سیاه و میلگرد گالوانیزه بدانید، تفاوت کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف است. از میلگرد سیاه و گالوانیزه به‌طور در ساخت‌وسازها استفاده می‌شود با این تفاوت که میلگرد گالوانیزه به‌واسطه مقاومت بیشترش کاربرد‌های بیشتری دارد که تعدادی از آن‌ها به اختصار عبارتند از:

✔ عناصر روکش پیش‌ساخته سبک

✔ تیر، ستون و دال‌های بتنی

✔ واحدهای پیش‌ساخته و ساخت‌وسازهای شیب‌دار

✔ پایه‌ها و ستون‌های در معرض آب‌های زیرزمینی یا سازه‌های در مجاورت دریا

✔ زیرساخت‌های حمل‌ونقلی از جمله عرشه پل‌ها، جاده‌ها و بزرگراه‌ها

✔ سازه‌های در معرض مواد شیمیایی خورنده فولاد

✔ برج‌های خنک‌کننده و دودکش‌ها

✔ سقف تونل

✔ مخازن ذخیره آب

✔ اسکله‌ها، سکوها و نرده‌های ساحلی

✔ تیرهای چراغ برق

 

همه این‌ها را گفتیم تا بگوییم

انتخاب بهترین مرجع برای خرید انواع میلگرد مسئله‌ای است که اهمیت زیادی دارد. از این جهت که انتخاب مبلگرد مناسب برای ساخت‌وساز ارتباط مستقیمی با امنیت ساکنان و شهروندان یک منطقه دارد. بنابراین پیشنهاد ما به شما خرید میلگرد از آهن رسان است. آهن رسان با بیش از سه دهه تجربه در حوزه تامین آهن‌آلات، انواع مقاطع فولادی را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌دهد. در نهایت، امیدواریم تمام آنچه که درباره تفاوت میلگرد گالوانیزه با میلگرد فولاد کربنی می‌خواستید را به‌دست آورده باشید.